Toon posts:

[2003] Constante logout bij TS

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb bij klanten een aantal servers staan, om deze te kunnen beheren maken wij (uiteraard) gebruik van terminal services. Alleen ervaar ik hierbij heel vaak problemen.

Het probleem is als volgt:
Als ik inlog onder de Administrator account, klapt het hele scherm van Terminal Services er vrijwel meteen uit, na dit een aantal keer achter elkaar gedaan te hebben (soms wel 10+ keer!!!) kunnen we eindelijk wel inloggen, maar het probleem is dat niet alleen wij dit probleem ervaren, maar ook de eigenaars/interne beheerders van de servers zelf..

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

http://www.google.nl/sear...ver+constant+logout&meta=
bracht totaal niets op wat ook maar een beetje in de buurt kwam..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je nog iets meer info dan alleen "help hij doetutnie" ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Beetje weinig info. Check eens in je eventlog of je daar een aanwijzing kan vinden. Check wat er in je registry staat in de run en run once keys (zowel HKCU als HKLM). Check ook je startup folder. Wellicht staat er een proggie dat lastig doet. Een server knalt er nooit zonder reden 10x achter elkaar uit. Check ook de geinstalleerde applicaties. Is er recent wat veranderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 27-09-2005 11:35 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
De server zelf knalt er ook niet uit, alleen het terminal services scherm op de client pc sluit automatisch af zogezegd...en soms na vijf keer proberen (soms wel meer zelfs) kan er ineens wel verbinding gemaakt worden

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 11:38 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je de logfiles bekeken hebt en niets hebt kunnen vinden?
Je kan ook Windows update een keer draaien en kijken of er veel updates zijn. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
in de logfiles staat helemaal niets (hele event viewer doorgespit) en alle mogelijke updates zijn helemaal geinstalleerd..

Verwijderd

Topicstarter
kleine toevoeging: we zijn er nu achter dat het hele probleem geld als de acount waar je mee inlogt, nog niet actief is

dus om even een duidelijke situatie te schetsen:

als de server opgestart is is er nog geen account aangemeld (tenzij gespecificeerd), als we dan via TS in willen loggen klapt de TS client er uit..

nog een kleine toevoeging:
ik heb het geprobeerd bij servers binnen ons netwerk, waarvan we weten dat het probleem ook bestaat, en intern lukt het allemaal wel heel soepeltjes..alleen als ik buiten het netwerk ga werken doet de server moeilijk..heb al gecheckt of er een firewall draait op de server zelf, dat is niet het geval, en in de router staat alles ook gewoon goed naar mijn idee

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, we zijn er dus na een aantal testjes achtergekomen dat het dus niet aan het verschil tussen intern en extern..maar klopt het dat als je via een webbased applicaties (www.isaeus.nl/ts) gaat, en je logt via daar in op de server binnen je eigen netwerk, dta het dan nog steeds intern blijft?

Het gebeurt trouwens constant nadat "De computerinstellingen worden toegepast" op het scherm komt..daarna klapt hij er uit..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klinkt als een typisch probleem met een lage MTU - bekijk dit eens: http://support.microsoft.com/?kbid=274805 :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat hij er gewoon uitklapt zonder ook maar enige melding te geven..ik ga zometeen even precies uitzoeken of het aan een te laag MTU ligt..dan laat ik het weten

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb eens rondgekeken op de link die je me gaf..dat probleem "applied" alleen op win2000 en NT systemen..dus ik dénk niet dat het daar aan ligt (OS is win2003 server)

edit: mtu is aangepast naar een value die ik wel kon pingen (1400) maar het probleem blijft zich voordoen..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:04 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:30:
ok, ik heb eens rondgekeken op de link die je me gaf..dat probleem "applied" alleen op win2000 en NT systemen..dus ik dénk niet dat het daar aan ligt (OS is win2003 server)

edit: mtu is aangepast naar een value die ik wel kon pingen (1400) maar het probleem blijft zich voordoen..
Zelfs op Windows Server 2003 wordt de MTU bij slechte performance getuned zodat je beter performance krijgt. Heeft namelijk veel met je netwerk te maken en minder met je OS

Verwijderd

Topicstarter
et vreemde is, het komt niet bij alle servers voor, maar bij 4 of 5 servers (allemaal andere locatie natuurlijk)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gooi je MTU eens op 500 ofzo en probeer het daar eens mee? (MTU aan de server kant)?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor verbinding heb je dan met die andere locatie waar de servers staan? Wat lijkt er op elkaar? Onlangs overal nieuwe patches geinstalleerd of iets anders bijvoorbeeld?

[ Voor 40% gewijzigd door sanfranjake op 29-09-2005 01:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1