[XP-PRO-SP2] Multimedia toetsen werken niet meer in Winamp

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een nogal irritant probleem, ik heb hier een Microsoft Multimedia Keyboard (heerlijk toetsenbord btw.) en maakte tot voorheen ook altijd gebruik van de media toetsen die erop zitten om met mijn winamp te communiceren. Ik kon terwijl winamp geminimaliseerd was gewoon van nummer wisselen e.d.

Maar sinds ik Windows Media Player 10 heb geinstalleerd heeft die alle toetsen overgenomen! zodra ik ook maar op de play knop druk komt meteen WMP naar voren, vreselijk irritant!

Nu wil ik dus dat ik met die toetsen weer winamp kan besturen.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- Nieuwste winamp installeren (geen effect)
- nieuwe toetsenbord drivers (geen effect)

WMP10 verwijderen is geen optie, die wil ik nml wel gebruiken, maar voor andere doeleinden...

Wie kan mij helpen? |:(

edit:

Ik ben erachter gekomen dat ik de sneltoetsen wel kan gebruiken als ik winamp gewoon open heb staan (dus niet geminimaliseerd).

[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 27-09-2005 11:13 ]

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Bij je toetsenbord is mogelijk een apart software tooltje geleverd om in te stellen welke mediakey welke actie uitvoert ? Je kan ook altijd nog System Restore doen en teruggaan naar een datum voor je WMP10 hebt geinstalleerd, als het goed is maakt WMP een restore punt aan voordat deze gaat installeren. Als je WinAmp hebt, heb je WMP in principe ook neit meer nodig, aangezien de nieuwste WinAmp versies ook een prima video player hebben.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
ik weet niet waroom je winamp wil gebruike maar ik deed dat vroeger ook omdat het geluid beeter was maar sinds WM 10 is mijn geluid veeel beter dan op winamp maar goed doet er niet aan toe ^^
:X

en als je naar je sneltoetse applicatie gaat van je toetseboord heb ja dan niet zo iets waar je dat allemal kan instelle?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 12:53
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:14:
Bij je toetsenbord is mogelijk een apart software tooltje geleverd om in te stellen welke mediakey welke actie uitvoert ? Je kan ook altijd nog System Restore doen en teruggaan naar een datum voor je WMP10 hebt geinstalleerd, als het goed is maakt WMP een restore punt aan voordat deze gaat installeren. Als je WinAmp hebt, heb je WMP in principe ook neit meer nodig, aangezien de nieuwste WinAmp versies ook een prima video player hebben.
Zeker maar voor met drm beveiligde content heb je toch weldegelijk WMP nodig.

</signature>

• Mishmash
Mja ik kan dan of kiezen voor een programma of kiezen voor een actie, en bij die acties heb ik aangegeven dat hij de media moet spelen/stoppen/volgende/vorige

Is er toevallig bij winamp een command line regel dat hij naar het volgende nummer toe gaat?

[ Voor 24% gewijzigd door Mishmash op 27-09-2005 11:18 ]

• Mishmash
Gevonden :) Ik heb een programmaatje gedownload dat CLamp heet, die kan winamp via command line options besturen!

[update]
Ik heb zelfs nog een beter programma gevonden, dit is een plugin voor winamp genaamd WinaMp_COMMAND_v2
[/update]

[ Voor 36% gewijzigd door Mishmash op 27-09-2005 12:47 ]

Verwijderd

Als je in winamp de shortkeys aan zet werken de multimedia keys ook weer op je toetsenbord.
Pagina: 1