Kant en klare waterkoeling kast gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik ben de fans in m'n systeem zo langzamerhand wel zat en nu ben ik op zoek naar een mooi compleet kant en klaar systeem.
(ik had ooit een zelfgebouwde vuilnisbak/vijverpomp/autoradiator constructie, maar die was niet erg mobiel).

Ik kan echter nergens een systeem vinden dat aan mijn eisen voldoet. Weet iemand hier waar ik zo'n systeem zou kunnen vinden of in welke richting ik het moet gaan zoeken?
Ik heb momenteel een socket 478 cpu, maar ik wil zo rond het einde vh jaar upgraden naar iets nieuws.

De eisen:

- Ingebouwde waterkoeling (desnoods een simpel afkoppelbaar extern systeem)
- videokaartaansluiting
- Btx ready (dit lijkt me wel wijs ivm toekomst. Ik wil deze kast wel wat jaartjes houden)
- Eenvoudig upgradable naar een nieuwe cpu/videokaart

Of is het misschien zo dat ik teveel verschillende eisen stel en beter een losse kast kan aanschaffen met daarnaast een waterkoeling setje?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je zou kunnen kijken naar de Zalman Reserator...

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:53
Koolance heeft veel kant-en-klare kasten, check--> www.koolance.com

Verwijderd

De reserator is gewoon een losse waterkoelingsset. Niet een kant-en klare case met waterkoeling en al.
Je kunt dan net zo goed een waterkoeling-kitje kopen (rad, pomp, res, blokken, slangen), al dan niet geheel compleet of zelf losse onderdelen bij elkaar zoeken. Presteert beter en is fors goedkoper.

De reserator wordt pas interessant als je het perse fanless wilt bv.

Voor TS.. o.a. mycom verkoopt koolance kasten. Dit zijn complete kasten inclusief een waterkoelingsset. Deze bv:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/90157mcl.jpg

Niet de meest hoogstaande waterkoeling ter wereld, maar werkt prima.

• kreator

kreator

Topicstarter
ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:52:
Die had ik gezien en dat is inderdaad wel een erg mooi systeem (valt mij persoonlijk qua prijs ook mee, gezien wat je ervoor krijgt), maar die is eigenlijk wel heel erg extern en groot en dat vind ik wel jammer. Als het niet anders blijkt te kunnen zal ik wel zoiets aanschaffen, maar ik prefereer toch echt iets interns. Thx.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

o.a. www.oc-shop.com heeft het kant en klaar, reken maar op minimaal € 2.000. Voordeel is dat ze ook je huidige nog goede spullen kunnen gebruiken.

ARME AOW’er

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:56:
Voor TS.. o.a. mycom verkoopt koolance kasten. Dit zijn complete kasten inclusief een waterkoelingsset. Deze bv:

[afbeelding]

Niet de meest hoogstaande waterkoeling ter wereld, maar werkt prima.
Klinkt idd wel interessant. Ik hoef ook niet persé de ultieme koeling. Ik wil gewoon een stil systeem. Overklokken doe ik al jaren niet meer (veel gezeik, weinig effect -> nofi).
Ik zal eens kijken of daar een mooi systeem tussenzit dat een beetje aan mijn eisen voldoet.
Thx voor de tip! :). Overigens moet ik wel zeggen dat ik dit qua design niet de mooiste kasten op aarde vind.

(en natuurlijk zijn alternatieven welkom)

• kreator

kreator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:59:
o.a. www.oc-shop.com heeft het kant en klaar, reken maar op minimaal € 2.000. Voordeel is dat ze ook je huidige nog goede spullen kunnen gebruiken.
Ik neem aan dat je voor die 2000 euro er wel een compleet systeem voor krijgt. ;).
Op dit moment niet wat ik zoek, want ik wil mijn huidige systeem nog een tijd(je) gebruiken. Ik zal eens kijken of ze daar ook alleen kasten/koeling systemen verkopen.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 16:31
Thermaltake heeft sinds kort ook een kast waar watercooling standaard inzit. Dual Radiator.

http://www.thermaltake.co...i/vb5001sna/vb5001sna.htm

• kreator

kreator

Topicstarter
Heaget schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:15:
Thermaltake heeft sinds kort ook een kast waar watercooling standaard inzit. Dual Radiator.

http://www.thermaltake.co...i/vb5001sna/vb5001sna.htm
Wow. Dat is wel een complete kast. :). (gelukkig kun je die wieltjes er gewoon onderweg halen). Zeker wel relaxed en ook BTX ready. Goeie optie.
Momenteel heb ik ook een thermaltake en die bevalt verder prima.

Verwijderd

ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:52:
Inderdaad die zijn erg mobiel! ....

Koolance heeft hele mooie producten. Kant en klaar waterkoelings set niks voor jou? Kijk eens bij freezing hardware Die hebben een vrij groot assortiment. Niet altijd de goedkoopste maar zo krijg je in ieder geval een idee van wat er op de markt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 11:33 ]

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:32:
[...]

Inderdaad die zijn erg mobiel! ....

Koolance heeft hele mooie producten. Kant en klaar waterkoelings set niks voor jou? Kijk eens bij freezing hardware Die hebben een vrij groot assortiment. Niet altijd de goedkoopste maar zo krijg je in ieder geval een idee van wat er op de markt is.
Ik heb nu al een beter idee, dan tijdens de week dat ik 4000 reviews heb gelezen over allerlei waterkoeling gerelateerde zaken. B-).
Die Koolance kasten zien er in elk geval zeer okay uit en dat is wel echt een serieuze optie geworden.
Thx 4 de link.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Guardian Angel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:59:
Voor dat geld kan je net zo goed deze nemen: nieuws: Vapochill XE II het vuur aan de schenen gelegd
Dan bespaar je nog 1200 euro ongeveer... :)
Pagina: 1