Perfecte fototoestel voor de beginnende fotograaf.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 10:17
Ik ben van plan om een digitale fotocamera te kopen. De camera wil ik gebruiken om van allerlei dingen foto's te knippen zoals; landschappen, natuur, vakantiefoto's, optredens enz.

Het liefst zou ik een fototoestel hebben waarmee je ver kunt inzoomen en Image stabilization heeft.
En eentje waarmee je handmatig kunt focussen (zodat ik elke foto scherp kan krijgen).
En het liefst ook video's mee kunt opnemen.

Hij mag max. 700 euro kosten.

Nou was mij oog gevallen op de Panasonic DMC-FZ30. Maar ik heb gehoord dat deze best veel last heeft van ruis. Is er geen andere camera die dit niet heeft maar voor de rest ongeveer gelijk is aan de panasonic.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben nog nieuw op dit gebied.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Welkom,

Een aanrader is om eens de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn verschillende uitgebreide topics over camera's waar jij naar opzoek bent.
De meeste compact camera's hebben last van ruis. Op dpreview.com staat uitgebreide tests waar je de ruis kunt zien, alsmede voorbeeldfoto's en andere gebruikers ervaringen kunt lezen.

Gadgets FTW!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Door veel zoom en image-stabilisatie zorg je wel dat je een dure camera wilt. Echter, indien je toch landschappen en natuur gaat doen zit je meestal overdag buiten en kan je sluiterstijd het zo ook wel aan. En dan nog, natuur beweegt niet echt heel snel dus kan je een driepoot overwegen.
Dat gezegd hebbende open ik de deur naar een DSLR, want een instap D70 met 18-125 (27-195) kan dan prima doen wat je wilt en de voordelen van DSLR zul je ook met landschapsfotografie zien.

Het is dus niet zo dat ik 'm aanraad of zo, maar meer ter overweging van je gedachtengang opper. Want een Panasonic schijnt ook erg goed te zijn (maar ja, ruis blijft bij vrijwel compactcamera's altijd een issue).

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ecteinascidin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:42:
Door veel zoom en image-stabilisatie zorg je wel dat je een dure camera wilt. Echter, indien je toch landschappen en natuur gaat doen zit je meestal overdag buiten en kan je sluiterstijd het zo ook wel aan. En dan nog, natuur beweegt niet echt heel snel dus kan je een driepoot overwegen.
Dat gezegd hebbende open ik de deur naar een DSLR, want een instap D70 met 18-125 (27-195) kan dan prima doen wat je wilt en de voordelen van DSLR zul je ook met landschapsfotografie zien.

Het is dus niet zo dat ik 'm aanraad of zo, maar meer ter overweging van je gedachtengang opper. Want een Panasonic schijnt ook erg goed te zijn (maar ja, ruis blijft bij vrijwel compactcamera's altijd een issue).
Dan zou hij ook voor een 300D kunnen gaan..
Alleen weet ik niet of die een stabilizer heeft, volgens mij niet...
Maar dat zal vast wel in het algemene 300D topic staan... :P

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:44:
[...]
Dan zou hij ook voor een 300D kunnen gaan..
'Perfecte fototoestel'..... dan zou ik de 350D al noemen, de 300D delft snel het onderspit. Maar DSLR's met IS kom je niet vaak tegen, de Minolta-D7 is de goedkoopste (de enige) en die doet echt wel 1000+

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ecteinascidin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:49:
[...]

'Perfecte fototoestel'..... dan zou ik de 350D al noemen, de 300D delft snel het onderspit. Maar DSLR's met IS kom je niet vaak tegen, de Minolta-D7 is de goedkoopste (de enige) en die doet echt wel 1000+
Dat klopt, maar voor 700 euro koop je geen 350D kit...
Dan maak je met een 300D meer kans...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

We hebben een prachtige Koopadviezen sticky, ik zou er eens mee beginnen om die door te lezen. Eventueel kan je daarna vragen stellen in 1 van de koopadviezen-topics, maar ik raad je wel aan om eerst zelf even op onderzoek uit te gaan. Er is namelijk énorm veel informatie te vinden :)

Bij het eisenpakket wat jij hier zo op tafel gooit, kom je al snel op een dSLR uit, met nog een stapel dure lenzen erbij als je iets van IS wilt hebben (of je moet er 1 nemen met incam stabilisatie, zoals de Dynax D7).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.