Toon posts:

Speedtouch modem/Sweex router/Wanadoo ADSL: Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het klooien om een sweex router achter mijn speedtouch ethernet modem te hangen. Tot nu toe zonder succes. De DHCP server werkt correct, ook kan ik de router pingen. Maar als ik de modem probeer te pingen lukt dit niet. Mijn vraag is: welk protocol moet ik voor WAN gebruiken? PPTP of PPPoE. En welke accountgegevens moet ik daar invullen, die van wanadoo of die van de modem?

Ik heb wanadoo adsl lite.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Indien je ADSL van MxStream hebt (KPN) heb je de volgende gegevens nodig bij een SpeedTouch modem:

Protocol: PPTP
IP Adres: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138 / 10.0.0.150 (weet ik even niet zeker en kan het hier niet nazoeken, maar een van die twee moet het zijn).

Inlognaam en password van je provider gebruiken en je zou verbinding moeten kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door jdsm op 27-09-2005 10:43 ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
ik heb alleen het idee dat hij de inlog gegevens voor het router vraagd....

Dus ik krijg het idee dat hij een adsl router/modem heeft dat nog goed moet worden ingesteld (de sweex)

Voor de rest lijkt het me ook makkelijk als even vermeld word welke modem er gebruikt word.
Instellingen daarvan als hierboven.
oh gateway is 10.0.0.138, de 150 is het adres van de router ......
protocol kan ook PPPoA als je die keuze hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het modem werkt correct volgens PPoA en het adres is inderdaad 10.0.0.138. Ik heb geen mxStream. Gewoon een Speedtouch 510. Het adres van de router is 192.169.62.1. Als de router tussen het modem en de pc zit, kan ik niet op het modem komen. Zonder de router ertussen werkt de verbinding gewoon, odra de router ertussen komt werkt het niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 11:04 ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Met wat je nu zegt is het wel logisch dat je niet bij je modem komt.

je kan je router opp ip benaderen, maar de modem niet omdat de router ertussen zit, en je dus verhinderd op dat IP te komen. Goed instellen van de router kan dat probleem voorkomen.

Voor de rest de 510 werk met DHCP, dus je zou in princiepe de router als switch kunnen gebruiken, je hoefd daar voor de rest niks aan protocol in te voeren, alleen goed instellen.

dus je router (sweex) krijgt ip toegewezen van de ST510, en je router geeft dan weer ip uit aan je computers. Je zult dus je router goed moeten instellen zodat die als een "gewone" router werkt.

En welke sweex router heb je? en weet je zeker dat het de goede router is.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:03:
Ik heb geen mxStream. Gewoon een Speedtouch 510.
MxStream is de naam van de ADSL dienst van KPN, dus als je je ADSL rekeningen van KPN krijgt, heb je MxStream. SpeedTouch is het type modem wat bij MxStream abonnementen geleverd wordt.
Pagina: 1