Lage Google-ranking

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:28
Hallo,

In vergelijking met een aantal maanden geleden kan ik mijn website onder Google niet meer terugvinden, op basis van de altijd gebruikte (twee) keywords. Enkel wanneer ik de Title van de website volledig invoer krijgt ik het juiste resultaat.

Nu ben ik gaan zoeken naar de oorzaak, maar deze is mij tot op heden onduidelijk. Wel heb ik ontdekt dat wanneer ik de verwijzingen opvraag (link:www.domein.nl) ik maar twee resultaten krijg. Echter, Google heeft veel meer website's ge-indexeerd welke mijn domeinnaam bevatten, maar deze worden bij de 'link-quote' niet uitgeprint. Weet iemand waardoor dit mogelijk is?

Alvast bedankt.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40
Zorgen dat meer sites naar die van jou linken, combinatie (overeenkomst) van tekst, keywords, titel(s) en description die met elkaar overeenkomen, juiste semantische opmaak van je pagina's etcetera. Dat zijn sleutels in het vindbaar maken van je website. Wat heb je hiervan al geprobeerd? :)

Motor onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Voor meer tips over dit onderwerp zou ik eens in de laatste 2 maandevn van W&G kijken. Er zijn diverse handige tips voorbijgekomen.

En die linkcheck van google is lang niet waterdicht, probeer die van yahoo ook eens. Die kan nog wel eens verassend veel resultaten hebben.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

Cyphax

Moderator LNX
Daar was inderdaad onlangs een topic over, met hele goede tips:
Hogere Rank in Google

Saved by the buoyancy of citrus

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:28
Bedankt voor de informatie allemaal. Het nadeel van mijn website is dat deze enkel uit de index-pagina bestaat, waarna binnen deze pagina Flash wordt geladen. Met andere woorden, de index-pagina heeft een grootte van 5 KB. Ik moet het dus puur hebben van de opbouw van de meta-tags wil ik een goede ranking hebben. En inderdaad van de verwijzingen vanaf andere site's.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jewie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:52:
Bedankt voor de informatie allemaal. Het nadeel van mijn website is dat deze enkel uit de index-pagina bestaat, waarna binnen deze pagina Flash wordt geladen. Met andere woorden, de index-pagina heeft een grootte van 5 KB. Ik moet het dus puur hebben van de opbouw van de meta-tags wil ik een goede ranking hebben. En inderdaad van de verwijzingen vanaf andere site's.
Gelukkig dat google (oa) niet alleen naar meta-tags kijkt maar vooral naar de content, en die heb je niet als je je gehele site met flash maakt, gevalletje pech, moet je ook maar denken aan mensen die geen flash plugin hebben en een HTML only versie maken :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Jewie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:52:
Zoals erkens als zegt: als jij alleen Flash gebruikt kun je een goede ranking echt vergeten. Goede content en links naar je site zijn het belangrijkste.

Verwijderd

André schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:20:
[...]

Zoals erkens als zegt: als jij alleen Flash gebruikt kun je een goede ranking echt vergeten...
onzin. Zie de derde hit. Flash site die op nummer 3 van de 1.9 miljoen resultaten staat. Daaruit blijkt maar dat je page rank altijd nog belangrijker is dan je content. (of is deze conclusie te kort door de bocht?)

• Willem
Ja heb je de source van die 1e pagina wel eens gezien? Da's geen flash.
Hij linkt naar verschillende sites, en er staat genoeg content in die overeenkomt met zijn site.
Daarnaast zit het woord "otten" in de URL, dat scheelt ook.

Dus onzin is het niet.

Verwijderd

Waarom is het dan zo dat domeinnaam erikotten.nl zelf niet staat aangegeven? De pagina waar jij naar verwijst is gewoon toevallig nog een pagina (binnen hetzelfde domein), die naar de flash website linkt. Volgens jou logica had erikotten.nl zelf op nummer drie moeten staan.

• Willem
Je bedoelt niet de index dus... ok. Maar het [url=link:www.erikotten.nl/7]feit[/url] dat er ook websites ./7 linken, plus dat de naam otten in de URL voorkomt -een combinatie van factoren- zorgt dus voor de hoge ranking.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:06:
Waarom is het dan zo dat domeinnaam erikotten.nl zelf niet staat aangegeven? De pagina waar jij naar verwijst is gewoon toevallig nog een pagina (binnen hetzelfde domein), die naar de flash website linkt. Volgens jou logica had erikotten.nl zelf op nummer drie moeten staan.
Google site ranking is niet zo simpel, dat wordt hier constant aangegeven.
Dat die site hoog eindigt komt door *ZOWEL* de hoofdpagina die voldoende links bevat en daardoor door Google als voldoende waardevol wordt gezien, als nog een stel andere criteria. Waarschijnlijk linken de meeste mensen direct naar de flashsite, dus krijgt die pagina binnen dat domein de hoogste ranking.

Of de gebruiker daar blij mee is, is weer een ander verhaal.

De TS heeft nu alvast wel een beetje houvast voor wat sleutelwerk.
Pagina: 1