[XP] screensaver werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
Het volgende probleem doet zich op mijn computer voor:

Ik kan bij de screensaver instellingen kiezen welke screensaver ik wil, de tijd voordat deze moet ingaan en zelfs het voorbeeld bekijken. Maar zoals de topic-titel al doet vermoeden krijg ik na de ingestelde tijd geen screensaver te zien, ongeacht welke ik gebruik. Is dit een bekend probleem? De computer is een P3 1ghz met 512mb ram. En enkel de standaard XP screensavers staan erop.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staat er een process op de achtergrond te draaien wat zo nu en dan een pop-up geeft?

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:58:
Staat er een process op de achtergrond te draaien wat zo nu en dan een pop-up geeft?
Zou inderdaad een proces kunnen zijn wat het systeem in de waan laat dat er nog achter het systeem gewerkt wordt en daardoor zal de screensaver er dus nooit komen. Heb je ook een tijd ingesteld voor monitor standby (bij Power properties in Control Panel) en gaat de monitor na deze tijd wel uit ? Als dat niet het geval is zou ik het systeem een nader inspecteren bij de actieve processen en evt. scannen op spyware.

Verwijderd

Soms heb je processen/programma's lopen die je screensaver tegenhouden. Dit is ook één van de redenen geweest waarom ik voor mezelf dit progje heb geschreven:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/SP.html

Als je het wat lijkt zou je het eens kunnen proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 12:52 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Brandprogramma's als Nero voorkomen ook dat de screensaver aktief wordt. Wat ik me nog kan herinneren van toen ik nog programmeerde is dat het gewoon een call is die tegehoudt dat Windows de screensaver aktief maakt. In theorie kan dus alle software die je hebt verdacht zijn :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
Dank voor de reacties. Hier wat reacties van mijn kant:
ShellGhost schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:58:
Dit is niet het geval. Als ik met ctrl-alt-del kijk naar het taakbeheer staat daar niks tussen. Wel een boel processen,maar ik heb geen idee wat die allemaal doen...
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:00:
[...]

Zou inderdaad een proces kunnen zijn wat het systeem in de waan laat dat er nog achter het systeem gewerkt wordt en daardoor zal de screensaver er dus nooit komen. Heb je ook een tijd ingesteld voor monitor standby (bij Power properties in Control Panel) en gaat de monitor na deze tijd wel uit ? Als dat niet het geval is zou ik het systeem een nader inspecteren bij de actieve processen en evt. scannen op spyware.
Ik zal dat vanavond als ik thuis ben eens proberen. Ik heb wel microsoft spyware geïnstalleerd, maar geen internetverbinding op die computer. Kan er dan uberhaupt spyware op komen?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:07:
Soms heb je processen/programma's lopen die je screensaver tegenhouden. Dit is ook één van de redenen geweest waarom ik voor mezelf dit progje heb geschreven:

http://home.tiscali.nl/pwiv/SP.html

Als je het wat lijkt zou je het eens kunnen proberen.
Ik wil het graag proberen,maar je link is dood...
VisaRider schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:09:
Brandprogramma's als Nero voorkomen ook dat de screensaver aktief wordt. Wat ik me nog kan herinneren van toen ik nog programmeerde is dat het gewoon een call is die tegehoudt dat Windows de screensaver aktief maakt. In theorie kan dus alle software die je hebt verdacht zijn :-)
Nero staat er idd ook op, maar is m.i. niet actief op het moment dat de screensaver zou moeten inschakelen. Er staan dus ook geen andere programma's te draaien. Juist daardoor vind ik het raar dat de screensaver niet werkt..

Verwijderd

Die link moet zijn http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/SP.html B)
offtopic:
stond er nou wat in de FAQ van initatief tonen? :X

Wat je ook zou kunnen doen is via msconfig kijken wat er allemaal meedraait tijdens opstarten... of als je het gelijk mooi wilt doen via Sysinternal's Autoruns

Ook al draait nero niet... toch stiekum op de achtergrond

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 12:42 ]

Verwijderd

Oops, normaal check ik altijd even maar ik moest even weg en was het dus al weer glad vergeten 8)7 .

(Bedankt fridgeman)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
jobcohen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:33:
Dank voor de reacties. Hier wat reacties van mijn kant:

[...]

Dit is niet het geval. Als ik met ctrl-alt-del kijk naar het taakbeheer staat daar niks tussen. Wel een boel processen,maar ik heb geen idee wat die allemaal doen...
Je weet zeker dat dat het niet is, maar je weet niet wat er allemaal draaid??
Spreek je je nu niet aardig tegen??
Pagina: 1