[G4] Powermac schakelt niet in*

Pagina: 1
Acties:

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb een probleem met mijn G4 Mac

Ik krijg het olijke apparaat niet meer aan, als ik hem aanzet gaat hij heel even lopen (3 sec) fans draaien enzo en dan gaat ie uit.

Uit bronnen blijkt dat dit een baterij probleem zou kunnen zijn maar een nieuwe baterij is helaas niet de oplossing.

Ook het resetten van het moederboard heeft niet de gewenste uitwerking.

Is er iemand die me kan vertellen waar het probleem dan kan zitten en hoe dit verder op te lossen zonder direct naar de mac-reperateur te rennen

Alvast bedanktt
Whaletyr

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Whaletyr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:49:
Ik heb een probleem met mijn G4 Mac

Ik krijg het olijke apparaat niet meer aan, als ik hem aanzet gaat hij heel even lopen (3 sec) fans draaien enzo en dan gaat ie uit.

Uit bronnen blijkt dat dit een baterij probleem zou kunnen zijn maar een nieuwe baterij is helaas niet de oplossing.

Ook het resetten van het moederboard heeft niet de gewenste uitwerking.

Is er iemand die me kan vertellen waar het probleem dan kan zitten en hoe dit verder op te lossen zonder direct naar de mac-reperateur te rennen

Alvast bedanktt
Whaletyr
Klinkt raar maar ik heb exact hetzelfde met een Compaq laptop, en bij mij is er een condensator op het moederbord opengesprongen (scheurtje in de top). Hij gaat 3 sec aan en poef weer uit.

Kzou toch even langs een apple center gaan.

edit:

mmmh kheb het gesoldeerd en nog steeds valt ie na een tijdje gewoon uit. ligt dus ergens anders aan

[ Voor 7% gewijzigd door MacDokie op 28-09-2005 19:36 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik pas heel even de titel aan zodat deze de inhoud van het topic iets beter omschrijft :).

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je zou kunnen proberen om zo veel mogelijk componenten los te trekken en te kijken of hij dan wel blijft draaien. Denk aan cpu, geheugen, IDE kabels, etc. etc. Misschien dat je een idee krijgt wat stuk is.