Toon posts:

PC start soms niet op & 2 tonige alarm piep

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit met een probleem, sinds een week al doet me PC heel raar. Wanneer ik me PC opstart geeft hij 2 tonige geluid aan (net als een politie maar 2 x ) Ik heb niks verkeerds ofzo gedaan of een programma geinstaleerd of geklooit in de BIOS.. helemaal NIKS.. Het komt zomaar uit het niets. Maar wanneer ik me PC weer opnieuw opstart dan komt hij wat verder dan het opstarten tot bij het Moederbord logo.. en daar hangt ie.. Als ik het weer opnieuw opstart dna komt hij weer gewoon in windows maar zit hij na paar min weer vast en als ik het weer opnieuw opstart dan komt hij weer in Windows en dan werkt hij gewoon weer (perfect) Soms na 10 " opnieuw opstarten" ofzo komt hij in Windows en dan werkt hij weer normaal.

Ik weet echt niet hoe dit komt, maar ik moet hem meerdere malen opnieuw opstarten totdat hij weer normaal in Windows is en normaal functioneerd. Wat kan het zijn?

* Ik heb de PC van binnen schoongemaakt etc.
* Ik heb de stoffen weggehaalt, fan goed schoongemaakt etc.
* Ik heb hier en op google gezocht met de search maar kan niks vinden (zoals hier) http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=
* Ik heb vrienden met wat basis ICT kennis gevraagt maar die weten het ook niet.
* Ik heb niks kunnen weghalen zoals hardware ofzo om het te testen omdat ik geen 2e PC heb & me vrienden willen me daarbij niet helpen (teveel gedoe) maar ik wil dit echt opgelost hebben
* Mijn PC temp = 30 graden
* Mijn CPU temp = 48 graden
* Ik heb niks overgeklokt oid gewoon standaard waarde.

Ik wil mijn PC woensdag brengen naar pclcomputers voor reparaties maar ik wil het misschien eerst zelf proberen optelossen met jullie, als dat niet helpt moet ik helaas um daarnaartoe brengen.

Sluit dit topic aub niet, ik wil dit graag opgelost hebben en mensen die dit probleem ook hebben in de toekomst kunnen hieruit dan informatie halen.

PC specs: Thermaltake Xaser 5000 | PIV2.66Ghz | EpoX 4PEA+ | Enermax 350W | 512MB DDR PC2700 |Western Digital 80Gig 8MB cache | Hercules ATi Prophet 9700 Pro | MX500 | Logitech Z-540
WinXP + SP2

Thnx voor uw aandacht

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 09:44 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Er is waarschijnlijk in de handleiding van je moederbord te vinden welke pieptonen wat betekenen. Dan kan je al zien waar het probleem ligt.

Mocht het niet in je handleiding staan dan zou ik eens kijken op de site van je moederbord fabrikant.

edit:

ShellGhost ook even post burst? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door UltimateB op 27-09-2005 10:22 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staan de piep codes niet beschreven in je handleiding die bij je moederbord zit?
Of anders op hun site.
Heb je je bios al een keer gereset?
Haal anders alles los en eruit, geheugen en videokaart en doe alles er 1 voor 1 er weer in...

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
even opzoeken welk merk van bios je hebt, en dan zien wat de beepcode betekent. Er zijn een aantal toffe sites daarvoor.
Ik ben in een goede bui ;)
http://www.bioscentral.com/
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

ik hoop voor jou dat het hier tussen staat

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik nu op school ben, als ik thuis ben ga ik even in dat boekje kijken maar ik heb de BIOS wel meerdere malen reset. Jullie horen nog wel van me