Lange LAN kabel wel, Korte niet!?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Ik heb van het weekend een nieuwe PC inelkaar gezet,
deze heeft een onboard 1000 Mbit Lan kaartje (nForce chipset)

deze PC aangesloten op een switch met een kabel van +/- 3 meter... Niks
andere kabels van +/- 3 meter geprobeerd die het op ander PC's wel doen... Niks
andere switch geprobeerd... Niks

kabels van +/- 50 meter geprobeerd... Werken wel (2 kabels getest)

heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat ik wel lange kabels kan gebruiken en geen korte kabels?

het is nogal vervelend als je een switch op +/- 2 meter afstand heb staan en een kabel van 50 meter moet gebruiken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Mogelijk moet je een crossover kabel hebben, deze hebben een aansluiting waarbij wat draden zijn omgewisseld. Sommige nieuwe apparatuur werkt alleen nog maar met crossover netwerk kabels en niet meer met de oude kabels.

Voor meer details over het verschil van crossover kabels met de oude kabels, kijk hier.

[ Voor 27% gewijzigd door jdsm op 27-09-2005 09:39 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ja, ik zou inderdaad eens kijken of er enig verschil te vinden in in de layout van de individuele draadjes in de kabels, daar zal je het moeten zoeken waarschijnlijk.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:37:
Mogelijk moet je een crossover kabel hebben, deze hebben een aansluiting waarbij wat draden zijn omgewisseld. Sommige nieuwe apparatuur werkt alleen nog maar met crossover netwerk kabels en niet meer met de oude kabels.
Het zijn geen van alle crossover kabels, alle kabels die ik heb genoemd werken primma met de andere computers in huis.
UltimateB schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:39:
Ja, ik zou inderdaad eens kijken of er enig verschil te vinden in in de layout van de individuele draadjes in de kabels, daar zal je het moeten zoeken waarschijnlijk.
heb ik geprobeerd, maar het zijn kabels die in de fabriek oid zijn geperst, dus beetje lastig te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Robinski op 27-09-2005 09:43 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
Welk cat type is de korte kabel en welke de lange...

1000mb werkt pas vanaf cat5e....

• jdsm
Robinski schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:42:
[...]

Het zijn geen van alle crossover kabels, alle kabels die ik heb genoemd werken primma met de andere computers in huis.
Dat hoeft nog niet te zeggen dat het probleem niet in de kabels zit, dat je switch geen crossover kabel nodig heeft kan je dan wel concluderen, maar wellicht werkt de kaart alleen maar met crossover kabels.

• dennismaus
Over die crossover lijkt me erg sterk. Kijk gewoon even naar de cat markering op de kabels....

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

dennismaus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:44:
Welk cat type is de korte kabel en welke de lange...

1000mb werkt pas vanaf cat5e....
Als het brakke kabels zijn, dan zal de snelheid naar beneden gaan. Hij geeft dan nog wel een verbinding aan.

Heel wazig probleem dit..

• jdsm
dennismaus schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:48:
Over die crossover lijkt me erg sterk. Kijk gewoon even naar de cat markering op de kabels....
Bij nieuwe apparatuur is dit niet zo vreemd, mijn router had in het begin ook problemen met verbinden met de WAN, bleek dus te liggen aan mijn oude kabel die ik erin had gedaan, het moest een crossover zijn, na het erin pluggen van een crossover kreeg ik vrijwel direct een WAN verbinding, ik had het ook niet verwacht, maar het maakt dus wel degelijk verschil en blijkt bij nieuwe hardware steeds vaker voor te komen.

• dennismaus
Nou heb ik regelmatig kabels getrokken. En heb vaak zat cat 5 moeten vervangen voor cat 5e omdat een gigabit netwerk kaart er niets mee kon. Dus geen verlageing gewoon helemaal niets doorheen te krijgen.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:46:
[...]

Dat hoeft nog niet te zeggen dat het probleem niet in de kabels zit, dat je switch geen crossover kabel nodig heeft kan je dan wel concluderen, maar wellicht werkt de kaart alleen maar met crossover kabels.
ja maar als mijn kaart alleen met crossover werkt, waarom werken die 50 meter kabels dan wel met andere computers? en de computers en switches hebben geen van alle autocrossover.

ik blijf het gewoon raar vinden dat een korte kabel niet werkt.

welkt type kabels het zijn weet ik niet uit m'n hoofd, heb ze hier ook niet.

en ik krijg dus totaal geen link met die korte kabels (ledjes blijven mooi donker)

[ Voor 7% gewijzigd door Robinski op 27-09-2005 09:52 ]

• dennismaus
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:50:
[...]

Bij nieuwe apparatuur is dit niet zo vreemd, mijn router had in het begin ook problemen met verbinden met de WAN, bleek dus te liggen aan mijn oude kabel die ik erin had gedaan, het moest een crossover zijn, na het erin pluggen van een crossover kreeg ik vrijwel direct een WAN verbinding, ik had het ook niet verwacht, maar het maakt dus wel degelijk verschil en blijkt bij nieuwe hardware steeds vaker voor te komen.
Voor wan is het niet zo gek maar het gaat hier om een router en pc. Een modem heeft heel vaak een crosscable nodig...
Pagina: 1