JVC RX-F10

Pagina: 1
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 17:58

robjanssen

Software Developer

Topicstarter
Ik heb laatst de JVC RX-F10 receiver gekocht en daarbij ook de JVC LT32S60B LCD TV.
Nu zit dus de tv aangesloten op de receiver dmv een scartkabel.
Maar als ik mijn receiver op de TV stand zet, dan komt er geen geluid uit de speakers die aangesloten zitten op de receiver.
Moet ik dan een tulp stekker tussen de tv en de receiver aansluiten?
Of kan ik ook geluid krijgen via de scartkabel?

Als ik momenteel het geluid van de tv-zender over mijn receiver wil horen, moet ik de DVD-recorder (JVC MH-30) aanzetten en via de DVD-recorder (die natuurlijk ook aangesloten is op de receiver) naar de tv-zender kijken.

Maar ik wil dus eigenlijk ook zonder dat de DVD-recorder aanstaat, het geluid van de tv over de speakers van de receiver hebben.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarschijnlijk zitten de scartkabels in de reciever omgewisseld met de dvd-speler/tv, zitten die correct?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Topicstarter
De scart kabels zitten goed, er gaat een scart kabel van de DVD-recorder naar de receiver. En vervolgens gaat er een scart kabel van de receiver naar de tv. Dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, alleen heb je op de achterkant scartingangen die specifiek voor een doel zijn, een aparte dvd scart ingang en een tv uitgang etc.
Wat als je de dvd speler even loskoppelt van stroom en de scartkabel loshaalt uit de reciever, werkt het dan wel goed?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Topicstarter
De DVD-recorder zit op de DVD scart ingang van de receiver, en de TV zit op de TV scart uitgang van de receiver dus dat zit goed.
Maar nu lees ik net in de handleiding van de TV, dat ik denk ik de scart kabel op de EXT-1 van de tv aan moet sluiten omdat dat de enige aansluiting is op de tv die audio signalen uitzendt. Zou dat kunnen? Ik heb de scart-kabel nu in de EXT-2 van de TV zitten omdat dat de TV-LINK aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 08:32
Dat zou kunnen. Ik heb ook een JVC receiver en TV. Geluid loop bij mij via scart(TV) naar Tulp(Receiver). D'r is een instelling in je TV waar je de output van je scartaansluitingen kunt wijzigen. Ik weet zo niet hoe, maar door uit te proberen moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt dat zou heel goed de reden kunnen zijn. Op mijn philips tv kan ik geen spelcomputer aansluiten, wat wel? ik zou het niet weten. Misschien dat je even een andere scart ingan moet gebruiken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35362

In het menu van je tv kan je bij externe instellingen aangeven naar welke scart je het geluid van de tv wilt doorgeven. Moet je op ext-2 instellen.

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Topicstarter
Anoniem: 35362 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:30:
In het menu van je tv kan je bij externe instellingen aangeven naar welke scart je het geluid van de tv wilt doorgeven. Moet je op ext-2 instellen.
Dit heb ik inderdaad gedaan nu.
In het SETUP menu van de tv ga je naar EXT INSTELLING en daar kun je dan de TV koppelen aan de EXT-2 en dat was de oplossing.

Dus nu heb ik het geluid van de TV wel over mijn speakers van de receiver.

Bedankt voor alle hulp.

Dit topic mag gesloten worden.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi dat het gelukt is :)

39

Pagina: 1