Ik heb een Arctic Silencer 64 Ultra gekocht bij m'n ASRock 939S56-M moederbord. Ik was in de veronderstelling dat deze koeler op alle socket 939 moederborden zou passen, maar zoals je al leest in de topictitel lijkt 'ie bij mij niet te passen: De koeler zelf is net te groot voor de zwarte "ondersteuner" die op het moederbord zit, en de zwarte ondersteuner die bij de koeler is meegeleverd past niet op het moederbord omdat de pinnetjes aan de onderkant net iets dichter bij elkaar zitten dan de gaatjes in het moederbord.
Het enige dat ik kan bedenken is toch proberen de koeler in de ondersteuner die al op het mobo zat te duwen door de zwarte torentjes op de ondersteuner met veel kracht uit elkaar te duwen en te hopen dat deze niet breken.
Over de compatibiliteit van de koeler staat op de arctic cooling website het volgende:
all AMD Sempron (Socket 754)
AMD Athlon 64 up to 4000+
AMD Athlon 64 up to FX-55
AMD Opteron
Past de koeler gewoon niet op het moederbord of moet ik die torentjes met veel kracht uit elkaar duwen zodat de koeler toch past? Of doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
Het enige dat ik kan bedenken is toch proberen de koeler in de ondersteuner die al op het mobo zat te duwen door de zwarte torentjes op de ondersteuner met veel kracht uit elkaar te duwen en te hopen dat deze niet breken.
Over de compatibiliteit van de koeler staat op de arctic cooling website het volgende:
all AMD Sempron (Socket 754)
AMD Athlon 64 up to 4000+
AMD Athlon 64 up to FX-55
AMD Opteron
Past de koeler gewoon niet op het moederbord of moet ik die torentjes met veel kracht uit elkaar duwen zodat de koeler toch past? Of doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?