Audigy 2 plat. ex - front-channels gaan samen, rest werkt

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 12:07
Ik ben al ruim twee jaar de eigenaar van een Creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum eX geluidskaart die me erg goed bevalt, echter viel me net het volgende probleem op:

Bij de geluidskaart zit een diagnose programma, waarbij je alle kanalen kunt controleren. Ik kreeg de volgende resultaten:

Front Left: geluid uit front left en front right
Center: geluid uit Center
Front Right: geluid uit front left en front right
Rear Right: geluid uit rear right
Rear Left: geluid uit rear left

De Center en Rear-speakers werken dus goed, maar de Front speakers worden samen aangesproken. Ik heb een Logitech Z-5500d speakerset, die zowel digitaal als analoog is aangesproken. Digitaal gebruik ik voor DVD's en muziek, analoog voor games.

Heeft iemand ditzelfde probleem ook al eens gehad, en hoe heb je het toen opgelost, want ik snap dus echt niet hoe dit kan. Ik heb ingesteld dat ik een 5.1 speakerset gebruik, en heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd...

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Zitten de jackplug van de frontspeakers wel goed in de geluidskaart? Als dat wel het geval is wat gebeurt er dan als je de digitale kabel los haalt?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het klinkt op zich alsof je voor een 6.1 of 7.1 speakerset hebt gekozen, aangezien er dan een extra ring op de minijack zit. Dat extra contactvlak is er nu niet, waardoor je twee kanalen kortsluit. Kun je eens met een koptelefoon proberen of de signalen op de geluidskaart wel juist zijn (groene & zwarte jack vooral)?
Belangrijkste nu is er achter te komen of het de speakerset of de geluidskaart is.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 12:07
Ondertussen is het probleem opgelost, vraag me echter niet hoe, want het was nogal omslachtig.

Eerst heb ik alle kabels één voor één erin geduwd. Het probleem bleef toen, dus heb ik de kabels van de front naar de rear speakers verplaatst, nu bleven ineens de rear-speakers samen werken... Het moest dus wel in de kabel zitten.

Ik deze doorgemeten of hij ergens kortsluiting maakte, maar dat was niet zo, en dus weer teruggehangen.

En toen deed hij het ineens. Heel erg gek, want ik had eerst alle kabels goed aan geduwd, en toen werkten ze niet :S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, klinkt alsof er op de achtergrond het e.e.a. aan auto-detectie staat te draaien waardoor het geheel niet goed gaat. Heb je toevallig nog software van bijvoorbeeld een on board AC3 geluidskaart draaien?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)