[Outlook 2003] Dubbele verjaardagen in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
Ik gebruik Outlook 2003, ook om verjaardagen bij te houden. Nu viel het me ineens op, dat er van 1 contact meerdere verjaardagen in m'n agenda staan (wel op de goede dag). Ik vroeg me af waardoor het kwam, totdat ik er net achter kom dat Outlook, telkens als ik iets bij een contact verander, de verjaardag opnieuw in de agenda zet (waardoor er dus dubbele verjaardagen in staan).

Ik heb geen idee hoe dit komt. Heft iemand een idee? Het lijkt net alsof de link tussen contact en agenda weg is (waardoor Outlook dus opnieuw een verjaardag erin zet). Heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je de verjaardagsdatum of de geboortedatum ingevuld bij je Contact? Of misschien beide?
Ik kom dit probleem ook tegen zo nu en dan... Vul nu alleen de geboortedatum in en het is een tijdje goed heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
Als ik de geboortedatum weet, dan vul ik die in. Weet ik de dag en maand wel, maar niet het jaar, dan vul ik de verjaardagsdatum in. Ik heb eigenlijk geen idee of het alleen voorkomt bij geboortedatum of verjaardagsdatum of bij allebei. Af en toe controleer ik nu de kalender door alle jaarlijkse events op alfabetische volgorde te zetten. Zo zie ik altijd snel of er dubbele verjaardagen in zitten.
Toch ben ik nog steeds benieuwd of er een structurelere oplossing is. Bij sommige contacten staat er, als je het contact in een scherm opent, een snelkoppeling naar de verjaardag. Als je er dubbel op klikt, vraagt Outlook eerst of je het object vertrouwt. Druk ik op ja, dan krijg ik een foutmelding dat de .pst file niet is gevinden. De path die er staat,is ook helemaal niet de path naar mijn pst file. Allemaal een beetje vaag.
Iemand een oplossing voor de dubbele verjaardagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106430

Weet iemand hoe ik die domme 'verjaardag van' die outlook automatisch aanmaakt kan verwijderen. Ik wil ze niet hebben. Kan niks vinden bij opties. Ik wil mijn agenda gaan syncen met pda, alleen dan wil ik geen 'verjaardag van' zien op mijn pda, want je krijgt al snel duplicates en bovendien gebruik ik al de mode van pocketbreeze waarmee je verjaardagen kan laten zien rechtstreeks uit je contact PIM...

Who knows the solution?