[PHP] Cd hoes maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Ik ben bezig met een scriptje om een cd hoesje te tekenen mbv php en wat image functions. Nu werkt opzich alles wel, maar ik zit nog met een paar dingetjes waar jullie me misschien wel mee kunnen helpen.
Printen:
Hoe bereken je de afmeting in pixels bij een printresolutie van 600dpi en een grootte van 12x10cm (achterblad cd ongeveer).
Waarom haalt Firefox/Linux de afbeelding opnieuw van de server op, zonder de post variabelen mee te nemen, wat een lege afbeelding veroorzaakt.
En wat veroorzaakt dit:
Link naar plaatje

Daarnaast ben ik nog bezig met een achtergrondje/uploadscript te bouwen. Ik heb op mijn stage al een uploadscript gemaakt, en daar werkt het prima, dus ik denk dat dat wel los loopt. Hier heb ik in ieder geval niet genoeg research voor gedaan om een topicvraag waardig te zijn. Het kan daarnaast nog een probleem zijn met mijn hoster, op mn werk is de server onder mijn beheer, hier (uiteraard) niet. Heb nog even geen server hier thuis, die is net gecrashed.
code:
1
2
3
4
5
6
if (is_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name']))
{
//imagecopymerge ( resource dst_im, resource src_im, int dst_x, int dst_y, int src_x, int src_y, int src_w, int src_h, int pct )
$sourceimage = imagecreatefromjpeg ($_FILES['bestand']['tmp_name']);
imagecopymerge ($im, $sourceimage, 22, 0, 0,0,$width-44,$heigth,100 );
}

Edit:
Niet geheel onbelangrijk natuurlijk, de url:
www.vaneck.be/ecp

Ik heb de resolutie erbij vermeld.
De aangepaste img is onderweg.
Ik bedoelde dat ik die titels etc ophaal met een $_POST variabele, en als ik de afbeelding opsla naar de HD dan krijg ik een "leeg hoesje" (rechthoek met 2 vertikale strepen). Ik neem daardoor aan dat dat zijn probleem was.

Dat gekke afdrukvoorbeeld licht aan mijn browser, heb net even op andere bak getest en daar gaat ie prima. Nog vreemder is dat hij wel weer prima print.. Zal even mn browser opnieuw installeren, opschonen hielp ook niet.
Blijft nog dat als ik de afbeelding opsla ik een lege hoes krijg.

[ Voor 36% gewijzigd door thegve op 26-09-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Aantal pixels per centimeter hangt af van de resolutie waarin je gaat printen. Deze resolutie wordt meestal in DPI (Dots Per Inch) gemeten, maar kan ook in pixels per centimeter.. Moet je maar eventjes googlen, want hoe dat exact zit met horizontale/verticale resolutie weet ik ook niet exact..

Wat bedoel je trouwens met "Waarom haalt Firefox/Linux de afbeelding opnieuw van de server op, zonder de post variabelen mee te nemen, wat een lege afbeelding veroorzaakt."? Wanneer gebeurt dat? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 26-09-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klinkt als een caching probleem in je browser. Hier gaat het in Firefox prima, dus het probleem zal waarschijnlijk niet bij je server liggen.

Kun je trouwens dat plaatje wat resizen of er een link naar zetten? Dit plaatje verneukt voor mensen met een ander template de layout. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gewone afbeelding (jpg/gif/png) afdrukken waarbij de maten op papier overeen moeten komen met wat je wenst is in verschillende browsers/operating systems/printerfabriekanten/-instellingen eigenlijk niet te doen. Een .PDF genereren vanuit php is net zo makelijk als wat je met de PNG manier doet (wel anders natuurlijk, maar niet moeilijker). (Even zoeken naar voorbeelden en het lukt je zo.)
Voordeel is dat adobe reader alle maatvoering en resolutie taken overneemt. Dus geen blokkerige letters op papier of 'huge' images op het scherm en op de milimeter nauwkeurige breedtes en hoogtes.
(Als je het perse met de normale image functies wilt oplossen is dit natuurlijk geen antwoord op je vraag. Lees dan s.v.p. dit antwoord niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Laatst online: 17-09 08:23
ezSetCmMargins
ezSetCmMargins(top,bottom,left,right)
Sets the margins for the document using centimeters
Ik denk dat ik met dit soort functies wel weer wat verder kom. Heeft opzich niet mijn voorkeur, je moet dan verplicht een PDF reader hebben om 'm te lezen enzo, nogal irritant. Ik bedenk morgen nog wel even of ik verder ga met dat pdf gedoe, de meeste platforms die ik gebruik hebben wel een progje waarmee je een afbeelding op een bepaald formaat kunt afdrukken, dus daar kan ik opzich ook wel mee leven. Wat blijft is dus dat ie leeg is nadat ik op opslaan druk. Ik kan dit omzeilen door naar een postscript printer af te drukken en daarna via een postscriptreader weer in te lezen(of rechstreeks afdrukken, maar dat is dus bijna gegarandeerd in verkeerde grootte). Maar dat is dus niet erg practisch. Dit probleempje had ik ook op de WinXP bak, dus dat licht niet aan mn browser.
Edit:
Beetje stomme quote, dat zijn marges... maar daar kom ik wel weer uit, tis laat. Ik ga slapen, moet om 6 uur 8)7 weer werken.

[ Voor 8% gewijzigd door thegve op 27-09-2005 00:13 ]