[XP] Network Printer Drivers

Pagina: 1
Acties:

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Als je een netwerkprinter installed krijg je over het algemeen de drivers die op dat moment op de server staan op je pc. Of dat nu de goeie drivers zijn of niet. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit opgelost kan worden door eerst de printer lokaal te installeren met de juiste drivers. En erna de printer naar de server te mappen.

Nu wil ik dat doen met een printer die aangesloten is op een samba server (hopelijk zit ik hierdoor niet op het misse forum, mijn post is niet volledig windows-based).

Hoe zou ik dat moeten doen?
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Is er misschien een andere manier om de juiste drivers voor die printer op mijn pc te krijgen?

Het gaat om een hp deskjet980cx.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
Je kunt XP ook gewoon laten zoeken naar de drivers die je daarvoor hebt gedownload..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net use lptx: \\server\printer en dan de drivers alvast installeren op de printerpoort..
Driver blijft op systeem staan.

Ander alternatief:
Rechtsklik in Printers scherm > Server properties (printserver that is) en dan Add Driver kiezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

With stupid...

Gewoon de drivers lokaal downloaden, en tijdens het toevoegen van de printer naar de directory van de driver wijzen... Heb je gewoon de nieuwste drivers...

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
mad-dog schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:27:
Je kunt XP ook gewoon laten zoeken naar de drivers die je daarvoor hebt gedownload..
Hoe zou ik dat doen?
BackSlash32 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:30:
net use lptx: \\server\printer en dan de drivers alvast installeren op de printerpoort..
Driver blijft op systeem staan.

Ander alternatief:
Rechtsklik in Printers scherm > Server properties (printserver that is) en dan Add Driver kiezen.
De printerdrivers op voorhand installen op een LPT poort heeft geen zin, deze printer maakt gebruik van een samba poort, ik kan er op voorhand geen drivers op installen.
http://img165.imageshack.us/my.php?image=naamloos0ci.jpg

Server properties add driver is alleen beschikbaar aan de serverkant (welke geen windows bak is en dus bijgevolg ook geen "add driver" vakje heeft ...) Bij de client is deze optie grijs.
MikeyMan schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:31:
With stupid...

Gewoon de drivers lokaal downloaden, en tijdens het toevoegen van de printer naar de directory van de driver wijzen... Heb je gewoon de nieuwste drivers...
Tijdens het toevoegen van de printer kunnen geen drivers gekozen worden. De drivers worden direct van de server op mijn pc installed. (Dit als ik naar de server ga in explorer en op de printer rechts klik>verbinding maken...) De printer toevoegen via de wizzard kan niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Legio schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:56:
[...]
Hoe zou ik dat doen?

[...]
De printerdrivers op voorhand installen op een LPT poort heeft geen zin, deze printer maakt gebruik van een samba poort, ik kan er op voorhand geen drivers op installen.
WTF is een samba poort?
Deel die printer eens in samba, dan kan je er via SMB met net use naartoe.
Bij de client is deze optie grijs.
Wel met de juiste credentials aanmelden natuurlijk. Een normale user mag geen systeem settings wijzigen, Admin users wel.
Tijdens het toevoegen van de printer kunnen geen drivers gekozen worden. De drivers worden direct van de server op mijn pc installed. (Dit als ik naar de server ga in explorer en op de printer rechts klik>verbinding maken...) De printer toevoegen via de wizzard kan niet.
Point & Print werkt inderdaad alleen als je de juiste drivers al @ server hebt staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Legio schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:24:Hoe zou ik dat moeten doen?
Heeft iemand dit al eens gedaan?
RTFM && RTFF
ontopic: Heb je je gebruikers al in samba toegevoegd, als in: je weet hoe je iets moet delen :) ?
Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
[blah]
path=/samba/blah
public=yes
writeable=yes

etcetera
• Voor printen heb je ook Cups nodig

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BackSlash32 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:06:
WTF is een samba poort?
Deel die printer eens in samba, dan kan je er via SMB met net use naartoe.
Als je dat dus op die manier doet, en je kijkt in de properties van die printer die je mapped via Samba, dan zegt Samba dat die printer aan een Samba port hangt :)

Ik snap overigens niet waarom je niet gewoon de Samba server voorziet van de juiste drivers, dat is namelijk een van de mooie punten van Windows printing: Click & Print :)
Pagina: 1