[outlook 2003] exchange vs outlook 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Hallo

ik ben al enige tijd aan het proberen om mijn exchange account bij een bedrijf in mijn outlook te krijgen. Nou lukte dat niet en dacht dat het aan de server lag, maar sinds vandaag heb ik ook een exchange account op mijn school dus ik probeerde hem toe te voegen maar dat lukte ook niet.

De fout melding die hij geeft is dat hij geen verbinding kan krijgen met de server. Dus ik heb geprobeerd om ze te pingen maar hij gaf time outs weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (ik heb me firewall al uit gezet).

Martijn

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Sherlock

No Shit

Als je ze al niet kunt pingen lijkt het me geen probleem van exchange, maar meer een verbindingsprobleem.

Wat bedoel je trouwens met:
mijn exchange account bij een bedrijf in mijn outlook
?

Leg eens wat uit over je netwerk, ip-instellingen e.d.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
dat ik de mail die ik ontvang daar op die server ook in me outlook kan ontvangen (en het liefste ook nog me agenda maarja)

weet iemand dan of ik poorten moet openen op me router? of iets dergelijks? verder heb ik gewoon internet zonder problemen 8)7

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 22:32
misschien moet je via een vpn verbinding maken, omdat de firewall van "een bedrijf" je buiten sluit?

kan exchange wel zomaar mail serveren aan iemand buiten het eigen netwerk?

het ligt dus aan dat berdrijf. als je al geen eens een response krijgt bij een ping.. dan staat die misschien uit of de echange poort daarvoor dicht?

of op je eigen router pc heb je response @ ping on wan aan staan.

webexchange laat het natuurlijk wel toe de erver vanaf buiten te bereiken, maar is dat met exchange ook zo als dat bedrijf het niet specifiek voor jou heeft ingesteld?

hebben andere mensen ook dezelfde problemen als jij, of heb je daar niet naar gevraagd. heb je het bedrijf al gevraagd om info?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Sherlock

No Shit

Geef je misschien het interne ip-adres op? Dan is het inderdaad wel handig om (bijvoorbeeld) via een VPN-tunnel verbinding te maken met je bedrijfsnetwerk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit wordt een beetje wild gokken zo. ;)
Ik neem aan dat je school ondersteuning geeft hoe je verbinding moet maken met de exchange server. Neem eerst eens contact op met het systeembeheer en als je er niet aan uitkomt met de instructies die je van hen krijgt, open dan een nieuw topic met alle relevante informatie.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.