iTunes overburn

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lief als ik ben heb ik laatst in de iTunes store een CD gekocht. Dat was goedkoper dan Amazon.com en ik luister toch alleen naar digitale muziek op de Apple. Echter, ik wil die CD nu branden maar de ongeveer 77 minuten passen dus niet op 1 schijfje... ook niet als dat een 700Mb/80 minuten CD is. Aangezien de CD toch als 1 exemplaar in de winkel ligt, ik de collectie perse niet wil opsplitsen maar wel perse wil branden... hoe krijg ik mijn mac zover dat ik de m4p's wel op 1 audio-CD kan branden?

En waarom geven iTunes-help, google en Applefora van Apple zelf alleen maar nutteloze info en afgeleidde oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

even een opmerking: hoe kom je aan m4p's vanaf de iTMS? omgezet of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Zo komen die dingen bij mij binnen als ik ze koop. Indien ik audio rip zijn het tenminste m4a's maar ik heb hier dus echte m4p's... (en een verdomd goede firewall die bijna alles tegenhoudt dus ook omzetten naar m4a........ maar dat is niet relevant in dezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:09

Obi

Zijn die krengen niet te converteren naar mp3 en daarna met bijvoorbeeld toast te branden als audio-CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Zet er anders geen pauze tussen (op 0 seconden dus :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:09

Obi

super-muffin schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:11:
Zet er anders geen pauze tussen (op 0 seconden dus :+)
Tja, dat scheelt een paar seconden max.. En het gaat om 77 min. muziek. Dat moet zonder overburn makkelijk op een 80 min cd passen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Kan je ze niet even op een CDRW branden, dan als WAVE/AIFF importeren en met een ander CDbrand programma overburnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 23:23
Voor zover ik weet kun je niet overburnen in iTunes, dat is echt heel erg pauper maar goed. Om deze reden staat het waarschijnlijk ook niet/vaag vermeld in de help functie. Mischien een idee om Apple eens te mailen met deze vraag, bij mij zijn ze altijd zeer behulpzaam en zo af en toe worden dingen ook echt verandererd/uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
T-Junkie schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:31:
Kan je ze niet even op een CDRW branden, dan als WAVE/AIFF importeren en met een ander CDbrand programma overburnen?
Ja, maar laat nu juist dat branden een probleem zijn. Ook op een CD-RW past het niet en om er een DVD aan te wagen (als ik een DVD-brander had).

De pauzes tussen nummer haalt sowieso niet veel uit, het zijn er maar 9 (dus dat scheelt 8 seconden) en dat heb ik sowieso al uitstaan. Maar ik vind het wel raar dat je online een CD kan downloaden en die niet op CD kan branden terwijl hij ook als CD gewoon te koop is. Ik heb naar het schijnt het recht om hem legaal te branden, maar iTunes wilt dat blijkbaar niet met de legale middelen (ik heb wel meer problemen maar dat zijn andere orde dingetjes). Ergens wel erg vaag idd.

Enfin, ik heb Apple een mailtje gestuurd met deze vraag en de suggesties uit dit topic. Uiteraard wil ik dit gewoon volgens de standaard-procedures oplossen zodat ik met de Apple legaal bezig kan blijven.
De CD in kwestie is trouwens Delerium - Semantic Spaces wat een extreem goede plaat is. maar dit probleem zal bv ook opduiken bij Queen's Greatest Hits II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ecteinascidin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:57:
Ja, maar laat nu juist dat branden een probleem zijn. Ook op een CD-RW past het niet en om er een DVD aan te wagen (als ik een DVD-brander had).
De suggestie was waarschijnlijk om de hélft op een CDRW te branden, daarna lossless te rippen, de andere helft te branden, ook lossless te rippen, en vervolgens met een capabel brandprogramma de tracks op één CD branden. Dat werkt gegarandeerd, maar is wel wat omslachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:09

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Waarom niet een 90 minunten cd kopen?

• Delerium
  • Niet online
Die wankers van iTunes hebben eindelijk een antwoord gestuurd. Goddank heb ik nu een 12-stappenplan om een CD te branden..... maar uiteraard past de data er nu nog steeds niet op. Zit die support in India of zo? Ik wil gewoon mij 78 minuten op 1 CD branden en niet weten hoe ik uberhaupt een CD moet branden.

Nou, CD-RW zoeken, terugrippen en dan maar op de PC met Nero aan de gang gaan denk ik. Het zal wel een dik jaar duren voor ik met iTunes weer muziek koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Maar nogmaals, wat is er mis met een 90-minuten cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Q schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:24:
Maar nogmaals, wat is er mis met een 90-minuten cd?
Misschien omdat het gewoon op een 70min. cd hoort te passen? dan zou ik ook geen 90min. cd kopen, het hoort er gewoon op te passen, zonder dat je daar weer aanpassingen voor moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ach, er hoort zoveel niet. Jammer maar helaas. Is geen probleem van itunes overigens, maar van het feit dat brand-software op de mac niet kan overburnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb je iets als Toast al geprobeerd? Maar ik moet zeggen dat we het met data ook weles tegenkomen dat het op de Apple niet wil omdat ie zegt dat het te groot is (liegt) en het dan op de PC prima gaat. Maar goed, ik vind dat je er al erg veel energie in hebt gestoken, ik had al lang de cd uit de newsgroups geplukt en das in NL immers ook legaal.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Och, ik doe dit een beetje principeel. 90 min CD's zijn ook een optie maar die zijn een stuk schaarser. En mijn breedbandte laten ronken kan ook wel, maar die CD kon ik niet downloaden...daarom heb ik 'm gekocht....
Maar idd, ik ga eens een ander platform motiveren vanavond, ik heb nu eindelijk de beschikking over een echte PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, 90. min cd's moet je afaik ook overburnen.

Helaas kan zelfs Toast (verder toch het beste brandprogramma ter wereld) niet overburnen, maar d'r zijn wel apps die dat wel kunnen. Je kunt dan bijvoorbeeld met hymn of een dergelijk programma die aac's ontdoen van hun DRM waarna je gewoon normale AAC's hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Overigens schijnt firestarter wel te kunnen overburnen, dus als je die drm er af kan halen en de boel eventueel kan converteren...
Pagina: 1