Tja ik heb ergens een website voor iemand gehost en daar gebruikt men plesk. Dit ziet er echt heel erg gelikt uit en is ook nog eens verdomd handig. Voor mijn eigen debian linux servertje zou ik ook wel zoiets willen. Plesk is voor die paar websites dan wel een beetje te duur. Zijn er alternatieven voor plesk? Ik heb zelf wel webmin gevonden, maar dat is niet zozeer op webhosting gericht.
Behalve webmin zijn er weinig control-panels voor Debian (Plesk is onlangs geport)
En ik ben bang dat dat erg duur blijft. Al krijg je er wel wat voor terug.
En ik ben bang dat dat erg duur blijft. Al krijg je er wel wat voor terug.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
CPanel ( duur.. )
DirectAdmin ( 299$ lifetime )
DirectAdmin ( 299$ lifetime )
[ Voor 40% gewijzigd door Petuhr op 27-09-2005 08:55 ]
vhcs.net .. gratis
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
SysCP
SysCP is wel redelijk wat configwerk, en je moet waarschijnlijk al je servers (http, ftp, mail, mysql) opnieuw installeren, danwel een andere versie, bijv proftpd-mysql heb je nodig, waarschijnlijk heb je als je proftpd draait, geen mysql logins enzo
SysCP is wel redelijk wat configwerk, en je moet waarschijnlijk al je servers (http, ftp, mail, mysql) opnieuw installeren, danwel een andere versie, bijv proftpd-mysql heb je nodig, waarschijnlijk heb je als je proftpd draait, geen mysql logins enzo
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
de demo ziet er goed uit...Pluk schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:04:
vhcs.net .. gratis
Mistakes are proof that you are trying...
superz! ik heb het draaien inmiddels. Alleen heb ik niet echt een "domein" deze is namelijk al een subdomein van xs4all. dus ik heb zoiets als blaaaaa.xs4all.nl
kan ik daar nog wel een subdomein voor aanmaken?
nope, dan zou xs4all een wilcard domein voor je aan moeten maken (*.blaaaaa.xs4all.nl) maar de kans dat ze dat doen acht ik niet te groot.savale schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:34:
[...]
superz! ik heb het draaien inmiddels. Alleen heb ik niet echt een "domein" deze is namelijk al een subdomein van xs4all. dus ik heb zoiets als blaaaaa.xs4all.nl
kan ik daar nog wel een subdomein voor aanmaken?
Mischien moet je ergens anders kijken (free dns ofzo) om daar een subdomein te krijgen waarbij je wel een wildcard sub-subdomein kan krijgen.
Mistakes are proof that you are trying...
Of een .nl domein aanschaffen kost vrij weinig
/dev/null
http://www.thezpanel.com/ <-- is gratis en goed te gebruiken mits goed geconfigureerd.
Ik vind hem super werken.
OT: idd .nl domein aanschaffen kost geen flikker meer.
yourhosting.nl om een voorbeeld te noemen vraagt 31 euro voor 5 jaar. ben je klaar mee
Ik vind hem super werken.
yourhosting.nl om een voorbeeld te noemen vraagt 31 euro voor 5 jaar. ben je klaar mee
[ Voor 6% gewijzigd door Polichism op 29-09-2005 10:23 ]
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Directadmin, absoluut. Geen controlpanel die dat kan evenaren in flexibiliteit en gebruik. 
Jij vind 4,75 per jaar duur voor een .nl domein? Weet je dat men daar 30 cent op verdiend en het ze nog tijd kost ook? Of ben je in de war.Polichism schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:16:
yourhosting.nl daarentegen vraagt 31 euro voor 5 jaar. ben je klaar mee
[ Voor 69% gewijzigd door jep op 29-09-2005 09:34 ]
en de winst maken ze op de 10 euro die ze normaal vragenjep schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:32:
Directadmin, absoluut. Geen controlpanel die dat kan evenaren in flexibiliteit en gebruik.
[...]
Jij vind 4,75 per jaar duur voor een .nl domein? Weet je dat men daar 30 cent op verdiend en het ze nog tijd kost ook? Of ben je in de war.
TransIP is zeker de beste op domeinnamen gebied, realtime registratie van domeinnamen, binnen 20 min is je domein dus al online (.nl vanwege dns uitgezonderd). Heb er al me domeinen staan, is zeker een aanrader!
Hoe durven ze he!DutchTSE schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:39:
[...]
en de winst maken ze op de 10 euro die ze normaal vragen
(€ 10,- is eigenlijk belachelijk, ik doe het zelf ook maar niet omdat ik daar echt wat op verdien, meer als service. € 5,- is natuurlijk niet normaal voor een bedrijf.)
Jongens we dwalen af...
Ja.
Directadmin kan trouwens ook voor minder dan 90 euro mits je een reseller in je netwerk hebt (dat zal meestal wel 't geval zijn) of als je zelf dedicated servers met Directadmin wil gaan verhuren en dat ook doet.
Die licentie is ook lifetime.
Het voordeel van Directadmin t.o.v. Plesk is dat plesk niet flexibel is in het gebruik. Het is vaak voorgekomen dat ik iets wou wat standaard niet tot de mogelijkheden behoorde en dat plesk mailde: 'Plesk is not designed this way'. Een paar keer over.
Directadmin is helemaal open (behalve de daemon) en duidelijk. Daardoor is het heel goed mogelijk om zelf tools/plugins te schrijven om het te beheren en te wijzigen.
Bovendien is het enorm uitgebreid.
Directadmin kan trouwens ook voor minder dan 90 euro mits je een reseller in je netwerk hebt (dat zal meestal wel 't geval zijn) of als je zelf dedicated servers met Directadmin wil gaan verhuren en dat ook doet.
Het voordeel van Directadmin t.o.v. Plesk is dat plesk niet flexibel is in het gebruik. Het is vaak voorgekomen dat ik iets wou wat standaard niet tot de mogelijkheden behoorde en dat plesk mailde: 'Plesk is not designed this way'. Een paar keer over.
Directadmin is helemaal open (behalve de daemon) en duidelijk. Daardoor is het heel goed mogelijk om zelf tools/plugins te schrijven om het te beheren en te wijzigen.
Bovendien is het enorm uitgebreid.
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een andere variant voor plesk (een jaar geleden gekocht voor 400$).
Kun je met directadmin zelf bijv. een php / mysql versie installeren? Bij Plesk zijn sommige packages nogal opgedrongen..
Kun je met directadmin zelf bijv. een php / mysql versie installeren? Bij Plesk zijn sommige packages nogal opgedrongen..
Dat kan jagvdh81 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:57:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een andere variant voor plesk (een jaar geleden gekocht voor 400$).
DirectAdmin is naar mijn idee ook perfect, ik gebruik het ook al een ruime tijd, zonder echt noemswaardige problemen.
Webmin doet alles wat ik wil, en is gratis en open source
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Sorry heb ff mijn regel anders geformuleerdjep schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:32:
[...]
Jij vind 4,75 per jaar duur voor een .nl domein? Weet je dat men daar 30 cent op verdiend en het ze nog tijd kost ook? Of ben je in de war.
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Je hebt een 'customapache' map met daarin de sources van alles. Php, apache, GD en andere libraries. Die kun je met een ./build script zelf weer builden (of helemaal met 't handje).gvdh81 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| [root@reseller customapache]# ./build
* *
* DirectAdmin WebServices Installer *
* *
To build everything run:
./build all
Other options:
./build php
./build apache_mod_ssl
./build gd
./build libjpeg
./build libpng
./build zlib
./build curl
./build mcrypt
./build mhash
./build zzip
./build mod_perl
./build mod_frontpage #dso depreciated
./build frontpage_ext
./build webalizer
./build zend (not included with 'all')
Apache 2 options (beta):
./build update_data_ap2
./build convert
./build apache_2
./build php_ap2
./build mod_frontpage_ap2
./build mod_perl_ap2
Remove old build data:
./build clean
Get lastest build script and data
./build update
Get data for current build script
./build update_data
You can pass a 2nd argument to automate the input
./build <option1> d : do the default action
./build <option1> y : answer yes to all questions
./build <optino1> n : answer no to all questions
[root@reseller customapache]# ls
apache_1.3.33.tar.gz fp-patch-suexec libiconv-1.9.1 mhash-0.9.1.tar.gz php-4.3.11
build frontpage.patch libiconv-1.9.1.tar.gz mime.types php-4.3.11.tar.gz
configure.apache_ssl gd-2.0.33.tar.gz libmcal mod_frontpage-1.6.1.tar.gz README
configure.php httpd libmcal-0.7.tar.gz mod_frontpage.c webalizer-2.01-10-src.tgz
curl-7.13.0.tar.gz httpd_debian libmcrypt-2.5.7.tar.gz mod_perl-1.0-current.tar.gz zlib-1.2.2.tar.gz
fp50.linux.tar.gz httpd_freebsd libpng-1.2.8.tar.gz mod_ssl-2.8.22-1.3.33.tar.gz zziplib-0.10.82.tar.gz
fp-patch-apache_1.3.22 jpegsrc.v6b.tar.gz Makefile.tmpl.patch openpkg-2.3.0-2.3.0.ix86-fedora3-openpkg.sh
[root@reseller customapache]# |
Goed he?
H-Sphere is een leuke betaald alternatief.
Zelf gebruik ik cPanel.
Zelf gebruik ik cPanel.
Verwijderd
direct admin licantie kost in ons netwerk 89,- euro. dat is lifetime, heel wat goedkoper als plesk dus
Pagina: 1