Toon posts:

Laptop voor SolidWorks

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een eerste jaars industrieel porduct ontwerper student en wil een laptop aanschaffen om SolidWorks en een beetje PhotoShop op te draaien. Het gaat om redelijk kleine samenstellingen en wat renderwerk.

Mijn budget is €1000,- maar dat mag ook wel iets meer zijn als er voor €1000,- geen laptop tekoop is waar SolidWorks een beetje op draait.

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de eisen die SolidWorks aan het systeem stelt:
- Is 512MB werkgeheugen voldoende?
- Hoe snel moet de processor minimaal zijn en voorkeur voor Intel of AMD?
- Moet er een videokaart inzitten of is gedeelt videogeheugen ook voldoende?

Bij mijn vaste computerwinkel verkopen ze Acer omdat ze daar goede ervaringen mee hebben dus ik wou het ook tot Acer beperken.

Dit zegt SolidWorks:
http://www.solidworks.com...s/SystemRequirements.html

Alvast hartelijk dank.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vragen die je stelt word beantwoord door je meegezonden specs. link van Soliworks zelf.

- Een minimum van 512MB RAM, 1gig RAM recommended
- Processor, denk dat je het beste kunt gaan voor de snelste op de markt voor het moment
- Er word geadviseerd om een videokaart te nemen die een goeie hardwarematige versnelling ondersteund. Een video chip met gedeelde RAM zal ook alleen maar vertragen, is mijn ervaring, en Intel heeft over het algemeen een slechtere driver support dan Nvidia of ATI.

Ik heb zelf een HP-zd8000 met 2 gig RAM en een ATI x600 256MB erop. Er worden op deze laptop veel bewerkingen gedaan voor audio en photoshop oa. Kan nagenoeg stellen dat de bewerkingen bijna real time plaatsvinden. Er zat standaard 512 in maar pas geupgrade naar 2 gig, en dat is een wereld van verschil. Stabieler en sneller. Tis overigens een P4 3.2 wat erin zit.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2298

Overigens vind ik het 17 inch scherm lekker, een apart nummerieke toetsenbord gedeelte en de rest van de features.

Maarjah, de laptop ligt qua prijs boven je budget, maar persoonlijk spaar ik liever iets door voor wat beters dan dat je voor 1000 euro iets heb wat je tegen valt. Goedkoop is duurkoop vaak, misschien zelf ook eens wat gaan testen in de winkels. Een goed scherm is ook wel belangrijk, en dat is ook verschillend per model, zeker als je er zoveel achter moet werken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Solidworks is niet zo'n zwaar pakket, bij Masterstudenten met een 4 jaar oude laptop werkt het nog perfect. Neem dus gewoon een laptop met minstens 15" SXGA scherm (je wilt niet achter een klein schermpje zitten ontwerpen) en let verder vooral op punten die je zelf belangrijk vind, zoals stroomverbruik.
Jammer dat die regel nou juist in een markt voor laptops niet echt opgaat. De de prijs/prestatie van een top-end laptop is vaak stukken slechter dan een net-iets-minder-high-end modelletje.

Ik studeer trouwens Industrieel Ontwerpen en gebruik het pakket ook regelmatig, ik zou het dus moeten kunnen weten.

[ Voor 47% gewijzigd door sdomburg op 26-09-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht even tot de aldi laptops er weer zijn! Heb je snelle processor en een goede videokaart voor een budget prijs !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Wouter R., welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Bij gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.