Scart kabel aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Bij mijn DVD recorder zit een scart kabel bijgeleverd. Zodra ik de recorder aanzet springt de televisie gelijk op het videokanaal. Nou hoorde ik dat 1 o'n pinnetje in de scart kabel hiervoor zorgt. Deze kan je dus ook uitschakelen lijkt me.

Het schema heb ik hier gevonden:

http://www.kull.ch/bauersachs/connscart_e.asp

Alleen nu kan ik hier niet uit opmaken welke ik nou moet hebben. Weet iemand welk pinnetje de juiste is? En als ik deze wil uitschakelen knip ik dan gewoon dat draadje door of kan dat nog op een andere (lees betere) manier?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uitschakelen kan, maar let er wel op dat er normaal gesproken een klein voltage op dat pinnetje staat - dat geeft aan of het 16:9 of 4:3 signaal is wat er via de scart doorgegeven wordt. Dus kabeltje wel even goed afknippen en isoleren voordat je het weer aansluit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Function Select meestal, pen 8

• ljt
Maar als ik dus pen 8 isoleer maakt het dan niet uit voor dat 16:9/4:3?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Zodra je pen 8 doorknipt geeft de DVD niet meer door aan de TV wat de aspect ratio is; meestal is dat niet interessant. Aspect ratio kiest iedere moderne breedbeeld tv geheel zelfstandig

• ljt
Bedankt voor het snelle reageren! Ga het morgen gelijk proberen aangezien ik nu moet slapen.
Pagina: 1