http://www.online-bestelling.nl/ -- Betrouwbaar of niet...?

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey...

Kent iemand deze site?

http://www.online-bestelling.nl/

Alles is wel heel goedkoop, maar is het ook betrouwbaar..

Heb het door gelezen...maar..tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
if it sounds too good to be true..... ;) Kortom, ik heb er geen vertrouwen in. Als een telefoon 450 euro kost wat normaal minimaal 700 moet opbrengen, dan zit er ergens een addertje onder het gras :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:27

Klippy

Still Game

WTF ik hou dit eens in de gaten ;)

Er zijn meerdere topics geweest over dit soort sites, maar deze heb ik nog niet gezien.
Ik vind het ook sterk.. een iPod Nano 4GB voor E139.95 :? :?

Heb nu even geen tijd om verder te kijken, maar ik ga zo eens op zoek naar info.. lijkt me onmogelijk.
Apple geeft echt geen korting op die dingen, iig niet zo veel...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:00:
if it sounds too good to be true..... ;) Kortom, ik heb er geen vertrouwen in. Als een telefoon 450 euro kost wat normaal minimaal 700 moet opbrengen, dan zit er ergens een addertje onder het gras :)
Een ipod nano zwart..mooie prijsje....

Idd..heb op google helaas niets kunnen vinden..hmm...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Domein is geregistreerd door dezelfde persoon als in dit topic. Lijkt me dus niet helemaal in orde :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat het achterliggende bedrijf elke maand een andere website heeft? Bijna alleen dan vind je er geen info over.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klippy schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:02:

Er zijn meerdere topics geweest over dit soort sites, maar deze heb ik nog niet gezien.
Ik vind het ook sterk.. een iPod Nano 4GB voor E139.95 :? :?
Is dus onmogelijk, das de helft van wat ie normaal kost.
Als een winkel ze voor deze prijs verkoopt, dan maken ze er _dik_ verlies op.

Niet kopen daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Acer - Acer Travelmate 4401LMi
AMD TurionT 64 ML-28 processor (512 KB L2 cache, 1.6 GHz, 400MHz)
Microsoft® Windows® XP Professional Edition
Monitor 15TFT
Geheugen 512MB RAM (2x256)
Hardeschijf 60GB HDD
DVD-SuperMulti double layer, LiIon, 56K modem, Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, 6 in 1 card reader
ATI X700 64MB Videokaart
Prijs E329.95

Terwijl ie bij misco.nl €1.135,49 incl. BTW moet opbrengen. Dus dat lijkt me wel een héél bijzondere prijs...

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inkoopactie iemand :+

To good to be true...bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Dikke oplichter dus... heeft ie een KVK nummer ? Guess not.. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennahz schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:08:
Dikke oplichter dus... heeft ie een KVK nummer ? Guess not.. :)
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Kun je zo'n site ergens aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
http://www.internetoplichting.nl

Lol, echt 1 seconde eerder :+

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 26-09-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

In het forum hierboven staat dat het telefoon nummer niet bestaat van de persoon die het domein heeft geregistreerd.

Dus ik heb het even opgezocht en ook de postcode bestaat niet en juist ja, de langnek straat is ook nergens te vinden daar.

Dus het lijkt me overduidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 20:03
Klippy schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:36:
In het forum hierboven staat dat het telefoon nummer niet bestaat van de persoon die het domein heeft geregistreerd.

Dus ik heb het even opgezocht en ook de postcode bestaat niet en juist ja, de langnek straat is ook nergens te vinden daar.

Dus het lijkt me overduidelijk :)
Dat het telefoonnummer niet klopt zou best kunnen. De straat bestaat echter wel evenals de postcode behorende bij deze straat en het huisnummer. Kijk maar op lokatienet.nl

Een telefoonnummer is er via ikhebje.nl of google helaas niet te vinden. Evenals de namen dirk paltoe en buitenman veilingen. Ook de gouden gids van deze regio even open geslagen. Hierin zijn ze ook niet te vinden.

-edit-
Ik wacht even hoe dit af gaat lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door griphin op 27-09-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
He psssst pc'tje kopuh ? ech nie duur hoor ech nie duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

griphin schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:32:
[...]

Dat het telefoonnummer niet klopt zou best kunnen. De straat bestaat echter wel evenals de postcode behorende bij deze straat en het huisnummer. Kijk maar op lokatienet.nl
Je hebt gelijk :/
Heb me zeker vergist ofzo gister, want toen gaf de ANWB routeplanner 2x postcode onbekend..
Misschien 2x typfoutje ofzo..

Nouja goed maakt ook niet zoveel uit, vertrouw het nog steeds niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte klanten,

Komende dagen is onze site tijdelijk offline.
reden hiervoor is de hernieuwing van de site.
U kunt dan terecht op:
www.buitenmanveilingen.tk

Onze excuses voor enige ongemakken.

Met vriendelijke groet,

buitenmanveilingen.nl

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Onderaan die site staat een grote knop met "Report abuse e-commerce" met een email naar mailto:Legal-webstores@usa.com. Iemand al wat gestuurd?

Ik heb trouwens hier niets gekocht, bestwel doorzichtig die oplichting eigenlijk. Zou je via de postbank het adres niet kunnen controleren (de woonplaats denhaag zou moeten kloppen voor een overboeking afaik), kijken wanneer de eerste boom van een tweaker daar aanklopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robgrootendorst
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 21:34
Lijkt mij idd niet kloppen. Ik werk bij de grootste distributeur van dit spul in nederland en de standaardprijs van deze ipod is daar net iets boven de 240 euro incl BTW per stuk. Het lijkt me sterk dat appel aan online-bestelling.nl zo'n groot prijssupport geeft. Kortom of ze zijn gestolen of misschien nog wel erger ze gaan er met je geld van door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

En toch.. vind ik het raar.

De gemiddelde Nederlander trapt hier toch met beide benen in.
Die site ziet redelijk professioneel uit, de algemene voorwaarden lijken in orde, er staan voldoende adresgegevens etc.
Het kan toch niet zo zijn dat zo'n site kan blijven bestaan als ze helemaal niks leveren.
Je moet vooraf betalen, dat is het enige grote nadeel als je zo naar de site kijkt. Maar ik heb vaker bij webshops besteld die alleen betaling vooraf accepteren, dus dat zou op zich ook nog niet zo raar zijn.

Dus ik begrijp niet zo dat hier niet harder tegen wordt opgetreden als het echt oplichting is. Daar moeten toch ontelbaar veel klachten tegen binnen komen als je zo duidelijk op je site zet dat je producten levert, maar dat simpelweg niet doet.
Buitenman veilingen zijn experts bij het inkopen failliete boedels en voorraad.
Wij verkopen inboedels en voorraad door aan bedrijven en particulieren.
Dat is natuurlijk een mooi praatje om je lage prijzen te verklaren, maar of dat dan ook echt waar is betwijfel ik.

Ik heb moeite met geloven dat dit geen oplichterij is.
Maar ik heb nog meer moeite met geloven dat als het wel oplichitng is er helemaal niks wordt ondernomen tegen dit soort instanties en dat die site nu al zo lang online is en ik nergens een vermelding zie van oplichting.

Ook op dat forum van telecomvergelijker staat nu:
Hallo,

Sorry voor late reactie's maar we hebben geen enkel bewijs van oplichting. Maar ik vraag of iemand ook iets van online-bestelling.nl heeft gekocht? zoja? mag ik contact?
Goed dat bwijst niks, maar er heeft zich ook nog niemand gemeld die niks ontvangen heeft. Maar natuurlijk ook niemand die besteld heeft en wel wat ontvangen heeft.

Op het forum van www.internetoplichting.nl staan nog een aantal opmerkingen van mensen die denken dat het olichitng is, maar concrete bewijzen staan daar ook niet.
Marktplaats heeft inmiddels al wel op hun aanraden de advertenties van buitenman verwijderd, maar dat is volgens mij alleen omdat ze geen Nederlands KvK nr hebben.
En dat kan best al ze in Luxemburg zitten.
Dat het niet helemaal zuiver is geloof ik, maar er zijn meer bedrijven die zo de regeltjes omzeilen. Denk aan die bekende CD winkel die in Duitsland zat en zo volgens de rechter dus geen kopieefheffing hoefde te rekenen op CD's en DVD's.

Zie ook deze mail die iemand daar vandaag kreeg.
Geachte heer,

had u de vorige mailtjes al ontvangen?
Wij kunnen u op de een of andere manier niet bereiken.

De geplande reconstructie heeft niet veel invloed op uw. Het kan alleen
zijn dat op bepaalde momenten van de dag de site even offline
ligt.(maintenance)

Uw betaling is nog niet binnen dit wordt automatisch bewerkt.
Verdere berichten op internet verzoeken wij niet op in te gaan.
Dit is volkomen onzinnig alleen om dat wij onder een ander
belastingstelsel zitten dan in ned. zouden wij oplichters moeten zijn? De
prijzen zo laag zijn alleen mogelijk als wij belasting ontlopen. Wij
hebben geen intenties om u optelichten.
Sorry voor enige ongemak.

Met vriendelijke groet,

Buitenmanveilingen.nl
Ik hou dit zeker nog even in de gaten in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 18-09 19:03
Klippy schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:31:
Ik hou dit zeker nog even in de gaten in elk geval...
Toevallig kwam ik de site laatst ook tegen in mijn zoektocht naar een w800i. Maar als je de teksten overal leest dan komt het sowieso al niet professioneel over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
pierre-oord schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:06:
Onderaan die site staat een grote knop met "Report abuse e-commerce" met een email naar mailto:Legal-webstores@usa.com. Iemand al wat gestuurd?

Ik heb trouwens hier niets gekocht, bestwel doorzichtig die oplichting eigenlijk. Zou je via de postbank het adres niet kunnen controleren (de woonplaats denhaag zou moeten kloppen voor een overboeking afaik), kijken wanneer de eerste boom van een tweaker daar aanklopt :P
2,06m lang genoeg?? ;)
Ik krijg echt spontaan luieruitslag van dit soort oplichters . . .
Jammer dat het niet in de buurt is! })
ik ben WEL zindelijk en draag geen luiers oid.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

In het telefoonboek is i.i.g. geen Paltoe of Buitenman te vinden op de Copernicusstraat in Den Haag...

-edit-
En ook niet in de Langnekstraat.

[ Voor 18% gewijzigd door TheBorg op 27-09-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer,

had u de vorige mailtjes al ontvangen?
Wij kunnen u op de een of andere manier niet bereiken.

De geplande reconstructie heeft niet veel invloed op uw. Het kan alleen
zijn dat op bepaalde momenten van de dag de site even offline
ligt.(maintenance)

Uw betaling is nog niet binnen dit wordt automatisch bewerkt.
Verdere berichten op internet verzoeken wij niet op in te gaan.
Dit is volkomen onzinnig alleen om dat wij onder een ander
belastingstelsel zitten dan in ned. zouden wij oplichters moeten zijn? De
prijzen zo laag zijn alleen mogelijk als wij belasting ontlopen. Wij
hebben geen intenties om u optelichten.
Sorry voor enige ongemak.

Met vriendelijke groet,

Buitenmanveilingen.nl
Iemand van een professioneel (legitiem) bedrijf zal nooit de bovenstaande tekst naar een klant sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hehe, betalingen die bewerkt worden ? Verwerkt dus :p Het is een oplichter.. al die fouten zijn niet echt professioneel iig.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Algemene Voorwaarden Buitenman Nederland B.V
Gedeponeerd bij de griffie van de Arrondissementsrechtbank te Luxembourg (gedep 208/2005)

Artikel 1 – Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

Buitenman Europe SARL : de verkoper van de Producten en diensten gevestigd te

Buitenman Services Europe SARL.
232, Boulevard Royal
L-2449 Luxembourg
VAT Reg. No. LU 19626137
Koper : iedere natuurlijke of rechtspersoon die al dan niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf
met wie Buitenman Europe SARL onderhandelt over de totstandkoming van een Overeenkomst

Zakelijke klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Overeenkomst: iedere Overeenkomst die tussen Buitenman Europe SARL en Koper tot stand komt, elke wijziging daarvan
of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die Overeenkomst en
de daarbij behorende Producten en/of diensten

Producten: zaken die het onderwerp zijn van de Overeenkomst en alle bijbehorende diensten / services

Bericht: iedere mogelijke kennisgeving van Buitenman Europe SARL aan Koper, daaronder begrepen
(maar niet beperkt tot) : brochures; advertenties; catalogi; offertes; Internetsite(s);
e-mail; faxen; brieven; opdrachtbevestigingen en facturen.

Internet: de Internetsite van Buitenman Europe SARL www.BuitenmanVeilingen.nl

staat bij de voorwaarden zal wel goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens de girorekening van de Postbank iemand uit Den Haag, en laat er nou toevallig 1 Paltoe in Den Haag wonen :)

http://www.detelefoongids...&country=&source=homepage

Ik ga niet bellen, beetje lullig als die het niet is maar als iemand flink genaaid is kun je natuurlijk altijd even proberen ;) (voorletter klopt iig).

En misschien kijk ik er overheen, maar als ik dit zo zie dan is Postbus 2106 ook helemaal niet in Den Haag dus dat adres op de site klopt volgensmij ook voor geen meter:
http://www.postcode.nl/in...tbus+2106&search=++Zoek++

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Het girorekening nummer wat op telecomvergelijker wordt genoemd klopt iig wel. Deze staat op de naam: Hr D R Paltoe S GRAVENHAGE

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 20:03
Het emailadres Legal-webstores@usa.com is gratis aangevraagd op usa.com. Steeds meer puzzelstukjes wijzen op een duidelijke opzet tot het belazeren van klanten. Dat er nu gereageerd wordt op email (zij het dan in een ongebruikelijke manier) moet alleen maar zorgen dat potentiele nieuwe klanten alsnog toehappen, omdat er gereageerd wordt door de verkoper.

Ik neem aan dat hij zelf dat emailadres beantwoord, met de opmerking dat er tot nu toe (al 4 dagen on-line whoho!) alleen maar positieve verhalen over online-bestellingen.nl zijn geweest.

De algemene voorwaarden kan iedereen opmaken, zodat het betrouwbaar lijkt. Gewoon een kwestie van knippen plakken, zoals met veel dingen op deze site aan de hand is. Ik hoop dat degene die erin getrapt is/zijn er niet te veel geld aan kwijt zijn.

Het zou alsnog best kunnen dat het een betrouwbaar bedrijf is, maar op dit moment heeft het alle schijn tegen. In dit geval lijkt het me toch verstandiger de kat nog even uit de boom te kijken, voordat hij in een betaalde zak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Niet kopen, zie ook internetoplichting.nl ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 22:17
Een vriend van me heeft er dus besteld(een laptop) en tevens vooruit betaald. Ik zal jullie op de hoogte houden van de stand van zaken.......

Ow ja ik had ook gezocht op postcode en kwam uit op een bedrijvencomplex

http://zoekopnummer.ath.cx/index.php

[ Voor 38% gewijzigd door jozy op 27-09-2005 22:08 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

jozy schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:07:
Een vriend van me heeft er dus besteld(een laptop) en tevens vooruit betaald. Ik zal jullie op de hoogte houden van de stand van zaken.......

[..]
Dat is interessant :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
jozy schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:07:

Ow ja ik had ook gezocht op postcode en kwam uit op een bedrijvencomplex

http://zoekopnummer.ath.cx/index.php
De stakker... ;) Dit gaat natuurlijk nooit goedkomen, probeer je geld maar eens terug te krijgen straks :|

• eborn
  • Laatst online: 18-09 19:03
Martijn schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:46:
[...]

De stakker... ;) Dit gaat natuurlijk nooit goedkomen, probeer je geld maar eens terug te krijgen straks :|
Nope, waarschijnlijk een spookaccount bij de bank. Een student die voor 100 euro een account heeft aangemaakt :)

Als het echt om oplichting gaat dan moet je de mazzel hebben dat het account geblokkeerd wordt, zodat er nog wat te verhalen valt (na aangifte). Anders is het al snel einde oefening. En het feit dat beide domeinen op 23 september geregistreerd zijn voorsteld ook niet veel goeds voor een bedrijf dat al sinds 1987 bezig is ;)

Verwijderd

Hehehehehe, kijk eens onder aan de homepage:

"uw ip wordt genoteerd bij misbruik wordt aangifte gedaan bij de desbetreffende instanties."

O-)

Verwijderd

Je kunt ook een auto kopen zo te zien, deze kan je afhalen :)

Bestel er dan meteen 100 ipod nano's bij en verkoop deze tweedehands... heb je een gratis auto

Dit verhaal klinkt me bekend in de oren, iets met oplichting en door de mand vallen omdat hij op zijn eigen naam een auto verkocht :P

• jozy
als die vriend van mij zijn laptop niet krijgt, ga ik die auto "kopen" met een paar grote vrienden, maar dan krijgen we wel onze producten en zal zijn verzekeringspremie omhoog schieten :P

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als jij die auto komt ophalen met 6000 euro in je zak (ik noem maar wat..) en je komt daar met je vrienden, wie zegt je dan dat hij daar niet met een paar vrienden klaarstaat? Van die explosieve, met een stuk of 6 in een cylinder? Oplichtertjes zijn ook niet helemaal dol, en eerder genoemde 6000 euro is voor mensen een reden veel te doen. Dat jij die dan niet bij je hebt, is deel twee...

ping 127.212.23.124

• jozy
Dan hoop ik voor hem dat het ook bodybuilder achtige kickboxers zijn, want daarmee kom ik aanzetten, maar ik ga niet voor eigen rechtertje spelen en hem zomaar in elkaar trimmen. Het is zoals je begrijpt puur voor sier, maar mochten zij iets verkeerds doen, dan is het mijn burgelijke taak hen aan te houden(en ja dat mag), totdat de politie komt opdagen. Dan is iedereen blij! :P

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Lijkt me vrij duidelijk, hier zit iets niet echt helemaal goed :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.