En toch.. vind ik het raar.
De gemiddelde Nederlander trapt hier toch met beide benen in.
Die site ziet redelijk professioneel uit, de algemene voorwaarden lijken in orde, er staan voldoende adresgegevens etc.
Het kan toch niet zo zijn dat zo'n site kan blijven bestaan als ze helemaal niks leveren.
Je moet vooraf betalen, dat is het enige grote nadeel als je zo naar de site kijkt. Maar ik heb vaker bij webshops besteld die alleen betaling vooraf accepteren, dus dat zou op zich ook nog niet zo raar zijn.
Dus ik begrijp niet zo dat hier niet harder tegen wordt opgetreden als het echt oplichting is. Daar moeten toch ontelbaar veel klachten tegen binnen komen als je zo duidelijk op je site zet dat je producten levert, maar dat simpelweg niet doet.
Buitenman veilingen zijn experts bij het inkopen failliete boedels en voorraad.
Wij verkopen inboedels en voorraad door aan bedrijven en particulieren.
Dat is natuurlijk een mooi praatje om je lage prijzen te verklaren, maar of dat dan ook echt waar is betwijfel ik.
Ik heb moeite met geloven dat dit geen oplichterij is.
Maar ik heb nog meer moeite met geloven dat als het wel oplichitng is er helemaal niks wordt ondernomen tegen dit soort instanties en dat die site nu al zo lang online is en ik nergens een vermelding zie van oplichting.
Ook op dat forum van telecomvergelijker staat nu:
Hallo,
Sorry voor late reactie's maar we hebben geen enkel bewijs van oplichting. Maar ik vraag of iemand ook iets van online-bestelling.nl heeft gekocht? zoja? mag ik contact?
Goed dat bwijst niks, maar er heeft zich ook nog niemand gemeld die niks ontvangen heeft. Maar natuurlijk ook niemand die besteld heeft en wel wat ontvangen heeft.
Op het forum van
www.internetoplichting.nl staan nog een aantal opmerkingen van mensen die denken dat het olichitng is, maar concrete bewijzen staan daar ook niet.
Marktplaats heeft inmiddels al wel op hun aanraden de advertenties van buitenman verwijderd, maar dat is volgens mij alleen omdat ze geen Nederlands KvK nr hebben.
En dat kan best al ze in Luxemburg zitten.
Dat het niet helemaal zuiver is geloof ik, maar er zijn meer bedrijven die zo de regeltjes omzeilen. Denk aan die bekende CD winkel die in Duitsland zat en zo volgens de rechter dus geen kopieefheffing hoefde te rekenen op CD's en DVD's.
Zie ook deze mail die iemand daar vandaag kreeg.
Geachte heer,
had u de vorige mailtjes al ontvangen?
Wij kunnen u op de een of andere manier niet bereiken.
De geplande reconstructie heeft niet veel invloed op uw. Het kan alleen
zijn dat op bepaalde momenten van de dag de site even offline
ligt.(maintenance)
Uw betaling is nog niet binnen dit wordt automatisch bewerkt.
Verdere berichten op internet verzoeken wij niet op in te gaan.
Dit is volkomen onzinnig alleen om dat wij onder een ander
belastingstelsel zitten dan in ned. zouden wij oplichters moeten zijn? De
prijzen zo laag zijn alleen mogelijk als wij belasting ontlopen. Wij
hebben geen intenties om u optelichten.
Sorry voor enige ongemak.
Met vriendelijke groet,
Buitenmanveilingen.nl
Ik hou dit zeker nog even in de gaten in elk geval...