Toon posts:

Sony Digital 8 verbinding met pc

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Digital 8 DCR-TRV140E.
Het probleem is dat ik hem niet in mijn verkenner als 'station' erbij krijg.
Volgens mij is dit gewoon mogelijk.
Het programma wat erbij zit Sony Imagemaker of iets, wil ook niet lekker lopen.
Aangezien het Engels is (waar ik niet goed in ben) kom ik hier helemaal niet ver mee.

Het makkelijkste is dus net als een digitaal fototoestel, usb stekker erin en hij wordt als schijfstation gezien. Dit krijg ik dus niet voor elkaar.
De camera is verbonden met aan de ene kant (in de camera) een firewire, en de andere kant USB.
Zodra ik hem aansluit met de pc (camera in player stand zoals in handleiding staat) gebeurt er niets.
Ook geen geluid van windows dat hij wat vind.
Volgens de handleiding moet je ook USB activeren op de camera. Ook dit heb ik gedaan.

De usb poort is niet kapot, andere apparaten werken wel gewoon hierop.
Ik heb ook de USB drivers op de pc geinstalleerd.

Wat zou dit kunnen zijn?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruik de iLink (Firewire) connectie, niet de USB connectie. De USB connectie is gelimiteerd tot 320x200, terwijl je met iLink gewoon de volledige 720x576 krijgt. Tevens moet je voor USB de meegeleverde Pixella software gebruiken, terwijl de firewire met elke moderne bewerkingssoftware (Pinnacle Studio, Ulead e.d.) werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 26-09-2005 22:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:05:
Gebruik de iLink (Firewire) connectie, niet de USB connectie. De USB connectie is gelimiteerd tot 320x200, terwijl je met iLink gewoon de volledige 720x576 krijgt. Tevens moet je voor USB de meegeleverde Pixella software gebruiken, terwijl de firewire met elke moderne bewerkingssoftware (Pinnacle Studio, Ulead e.d.) werkt.
Wil je dit eens toelichten aub, het gaat me even te snel.
Zo ziet mijn camera eruit:

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/SXOC/mini-DSC01313.JPG

De aansluitkabel is een klein usb stekkertje en de andere kant een normale USB.
Waar zit de firewire aansluiting dan, ik zie niets zitten namelijk? En origineel is een firewirekabel ook niet meegeleverd?
Ik zie deze niet in de doos zitten.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:32

houthakker

Poehé

Deze camera heeft geen iLink aansluiting. Je kunt alleen USB gebruiken, maar je ziet een digitale camcorder nooit als schijf, maar als video opname bron. Je moet dan de video afspelen en met de bijgeleverde software opnemen, of WinDVR of zo gebruiken.

Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ooit bedacht dat die kleine aansluiting ook gewoon een vuurdraad kan zijn :? Een stekker is alleen een aansluiting, dat zegt nog niks over het signaal dat er overheen gaan B)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zo ver ik weet klopt het dat er D8camara zijn zonder Firewire. Maar als ej even bij de specificaties kijkt in je boekje, of je zoekt het op i-net. Dan weet je zeker of je camara firewire heeft.
offtopic:
heeft je vinger klem gezeten in je camara ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En of ie Firewire/iLink/DV heeft :)
van de Sony site:
Aansluitingen

Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Nee
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Ja
i.LINK™ (MICROMV)-ingang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Ja
Video In Nee
Video Out Ja
En als je op Google wat zoekt naar dit type, zal je zien dat er redelijk gemopperd wordt over de USB aansluiting en dat dus wordt geadviseerd om lekker de firewire aansluiting te gebruiken.

En je iLink zal er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Sony_SCD-XA-9000ES/Images/ilink_outputs.jpg

En ja, dat kabeltje zit er standaard niet bij, moet je los erbij kopen.

Linkje naar handleiding http://www.sonydigital-li...om/manuals/3072318322.pdf
Het verhaal over de iLink staat op pagina 100

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 27-09-2005 08:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1