Twee pc's router op internet, 1 werkt niet goed ?!

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb 2 pc's bekabeld met een Netgear router/modem. Alles staat ogenschijnlijk goed ingesteld. Verschillende ip nummers krijgen de pc's door DHCP. Maar 1 pc heeft problemen met internet. Vaak doet hij het prima, maar ook vaak worden de pagina's niet helemaal geladen. Hij blijft dus als het ware hangen. Soms helpt het om nog een keer op de link te klikken, maar er blijven altijd gedeeltes van de pagina die niet geladen worden.

Ik heb geprobeerd om andere software te installeren (Opera en Firefox) maar ook dan treden dezelfde problemen op. Het rare van dit hele verhaal is dat het niet altijd zo is.... soms gaat het dus wel goed.

De andere pc kent deze problemen niet. Deze laad altijd alle pagina's en heeft de goeie snelheid.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Iemand met dezelfde ervaringen misschien!

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Zijn er nog meer vrije poorten op de router ? Probeer de probleem PC dan eens op een andere poort te pluggen. Wat ook kan helpen is de probleem PC een vast IP adres te geven (stel deze zowel in de PC zelf als in de router in) in plaats van er een door DHCP toegewezen te laten krijgen.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Op de momenten dat je die problemen hebt, kan je dan nog wel de router pingen?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om hem inderdaad in een andere poort te doen, ook de kabels van de twee pc's omgewisseld. Probleem blijft bij dezelfde pc.
Vast IP heb ik nog niet geprobeerd.

Op het moment van problemen kan ik gewoon pingen naar web sites. De snelheden zijn dan heel goed en hij stuurt 4 pakketjes weg en ontvangt ook weer 4 pakketjes. Zonder fouten.
De router zelf heb ik ook niet geprobeerd. Maar hij komt er dus wel gewoon voorbij deze router.

Kan het zijn dat het aan de onboard netwerk kaart ligt?? Eens proberen met een PCI netwerk kaart?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dat kan je zowiezo een keer proberen...
Heb je de pc gescanned op de bekende dingen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:22
Router en kabels zijn dus goed. Heb je geen 'gekke' instellingen staan bij netwerkeigenschappen van LAN-verbinding?

Klinkt als virus c.q. spyware. Zo niet dan moet het wel de netwerkkaart zijn. Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord :)

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 27-09-2005 14:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Is dat mogelijk dan, dat een netwerk kaart het ene moment niet goed werkt en de andere keer wel?
Ik ga het proberen vanavond.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
mjhzenden schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:31:
Is dat mogelijk dan, dat een netwerk kaart het ene moment niet goed werkt en de andere keer wel?
Ik ga het proberen vanavond.
Dat zou kunnen ja, als je de kabel even op een PCI kaartje hangt en dat wel werkt heb je meteen uitsluitsel hiervan.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Hitman 2 Pro eroverheen gedraaid, maar die heeft niks gevonden. Dan maar even testen met een andere netwerkkaart...

Verwijderd

Beste mjhzenden,

Wat je ook even kan doen is het legen van je cache(tijdelijke internetbestanden) en je cookies.
Klinkt misschien heel raar, maar het kan helpen bij het laden van webpagina's. :*)

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:05:
Beste mjhzenden,

Wat je ook even kan doen is het legen van je cache(tijdelijke internetbestanden) en je cookies.
Klinkt misschien heel raar, maar het kan helpen bij het laden van webpagina's. :*)
Als dat het probleem zou zijn, zou hij altijd langzaam zijn! En dat was dus niet het geval ;)

Ik heb er een oude 3com netwerk kaart ingedaan en hop... hij deed het gelijk perfect. Het probleem lag toch blijkbaar op de onboard netwerk kaart die niet goed werkte... blijf het vreemd vinden dat hij daardoor toch nog mogelijk is om wel snel te internetten...

Maar in ieder geval probleem opgelost, thanks iedereen! _/-\o_
Pagina: 1