Drivers MS-7601 onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik ben de pc van een vriendin aan het fixen en ben op een probleem gestoten. Ik vind namelijk nergens drivers voor het moederbord (MS-7601 rev. 1.0), en die zijn nodig om de onboard audio aan de praat te krijgen, er zit namelijk geen geluidskaart in...
Op de site van MSI is er niets te vinden over dit moederbord, dus ik neem aan dat het uit een Medion of andere pre-assembled pc komt. Nu ben ik op de site van Medion gaan kijken, maar daar moet je dus een serienummer of modelnummer van een Medion bak ingeven om naar stuurprogrammas te kunnen zoeken.
Oh ja, het gaat in elk geval om een Socket A bordje, dus voor AthlonXP processors.

Is er iemand die een Medion heeft met dit moederbord en mij kan helpen? In ruil krijg je mijn eeuwigdurende dankbaarheid. :)

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Om welke (onboard-)geluidskaart gaad het? Dan kan je daar drivers voor zoeken.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kun je niet kijken op het moederbord wat voor chip er wordt gebruikt voor het geluid? Lijkt mij Realtek of C-Media.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Mja zal ik doen als ik nog eens bij haar kom. Maar ik moet in elk geval toch ook de drivers voor de onboard video hebben en liefst natuurlijk ook de chipsetdrivers...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ranzy schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:41:
Mja zal ik doen als ik nog eens bij haar kom. Maar ik moet in elk geval toch ook de drivers voor de onboard video hebben en liefst natuurlijk ook de chipsetdrivers...
Chipsetdrivers zijn universeel van zodra je het merk te pakken hebt.
Onboard videodrivers kan je ook wel vinden van zodra je weet welk merk/type het zijn.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik ga ervan uit dat het een nForce2 bordje is, aangezien er een onboard video opzit, dus ja dan zal ik waarschijnlijk gewoon de nForce drivers kunnen downloaden en installeren. Of zijn er nog socket A bordjes van MSI met onboard video? Ik dacht van niet...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ranzy schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:15:
Ik ga ervan uit dat het een nForce2 bordje is, aangezien er een onboard video opzit, dus ja dan zal ik waarschijnlijk gewoon de nForce drivers kunnen downloaden en installeren. Of zijn er nog socket A bordjes van MSI met onboard video? Ik dacht van niet...
Download eens Everest System Info en kijk eens welke chipset er op zit. Vaak (lees: bijna altijd) zijn Medion moederborden inderdaad gemaakt door MSI en zijn het lichtjes aangepaste versies van bestaande moederborden (eigen BIOS, minder aansluit/uitbreidingsmogelijkheden, een speciaal PCI/AGP slot)

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Will do, alvast bedankt voor de reacties.

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik heb even wat voor je zitten googlen er blijkt een Realtek AC'97 geval op je moederbord te zitten. Het blijkt uit een medion te komen. Ik zou eens deze proberen:

http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97-1.aspx

Suc6

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Als ik de nForce drivers installeer zitten daar toch audio drivers in voor die realtec chip? Ik zal het in elk geval laten weten als ik die zooi ga installeren.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ranzy schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:37:
Als ik de nForce drivers installeer zitten daar toch audio drivers in voor die realtec chip? Ik zal het in elk geval laten weten als ik die zooi ga installeren.
Voor zo ver ik weet hadden de meeste nForce 2 borden een Soundstorm chip om het geluid te verzorgen. Je zal hoogstwaarschijnlijk nog apart de universele driver van Realtek moeten installeren.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ah ok, ik dacht dat er ook nForce bordjes waren met realtec... Maar goed, dan zet ik de realtec drivers ook even op een cdtje.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Admiral Freebee schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:38:
Voor zo ver ik weet hadden de meeste nForce 2 borden een Soundstorm chip om het geluid te verzorgen. Je zal hoogstwaarschijnlijk nog apart de universele driver van Realtek moeten installeren.
Soundstorm zat (helaas) alleen op de ASUS A7N8X(E)-Deluxe. Andere merken hebben het nooit gebruikt (helaas.... beste geluid ooit)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Croga schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:12:
[...]

Soundstorm zat (helaas) alleen op de ASUS A7N8X(E)-Deluxe. Andere merken hebben het nooit gebruikt (helaas.... beste geluid ooit)
Onzin, genoeg andere borden hadden Soundstorm. Mijn DFI Lanparty heeft het bijvoorbeeld ook.

Overigens denk ik niet dat dat bordje uit die Medion Soundstorm heeft. Daar zal wel gewoon de MCP-southbridge op zitten en dus gewoon AC97 geluid, uit kostenbesparing. Als het al een nForce 2 is.

Zoals al gezegd, download Everest gewoon even en kijk wat die zegt. Dan kun je zo de geschikte driver installeren. Overigens wil het feit dat er onboard video op zit helemaal niet zeggen dat het een nForce 2 is :)

[ Voor 44% gewijzigd door Piggen op 28-09-2005 11:21 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Admiral Freebee schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:45:
[...]

Chipsetdrivers zijn universeel van zodra je het merk te pakken hebt.
Onboard videodrivers kan je ook wel vinden van zodra je weet welk merk/type het zijn.
Ik weet dat Via bv. aanraadt om de audio-drivers van de fabrikant van het moederbord te installeren. En ik heb geleerd dat niet in de wind te slaan. Mijn Asrock onboard audio werkte pas toen ik de c-media drivers installeerde, ondanks dat ik een VIA chipset had :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:21:
[...]
Ik weet dat Via bv. aanraadt om de audio-drivers van de fabrikant van het moederbord te installeren. En ik heb geleerd dat niet in de wind te slaan. Mijn Asrock onboard audio werkte pas toen ik de c-media drivers installeerde, ondanks dat ik een VIA chipset had :).
Uiteraard. Het is niet omdat je een VIA chipset op je bord hebt dat je daarom ook zondermeer een VIA soundchip hebt. Ik ken zat borden met chipset X en onboard soundchip Y.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gebruik Live-update van MSI. Heb ik zojuist ook gebruikt voor een "onbekend" MSI bord. Werkt perfect! Zie site van MSI voor het programma.

Default blanke hetero

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Live update is idd heel handig, op voorwaarde dat je een internetaansluiting hebt... En dat heeft die vriendin van me dus niet.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
MPmad schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:13:
[...]

Zoals al gezegd, download Everest gewoon even en kijk wat die zegt. Dan kun je zo de geschikte driver installeren. Overigens wil het feit dat er onboard video op zit helemaal niet zeggen dat het een nForce 2 is :)
Mja, dat gaat dan nog ff duren, moet ik er eerst naartoe met Aida, en dan later nog eens met de jusite drivers. Ik zal dan toch maar al de nforce drivers meepakken en de realtec drivers, met wat geluk gaat het gewoon om een nforce, die realtec chip zit er vrijwel zeker op, ik dacht dat ik die gezien had de laatste keer dat ik dat bakje heb open gehad.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ranzy schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:22:
Live update is idd heel handig, op voorwaarde dat je een internetaansluiting hebt... En dat heeft die vriendin van me dus niet.
:O in welk jaar leven we ook alweer :P

Default blanke hetero

Pagina: 1