Toon posts:

Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het nu bij harde waren hoort of bij windows os-sen. Maar ik denk dat ik goed zit.

Ik probeer Windows te installeren op een Pentium III met 500MB geheugen, en een Maxtor 80GB harde schijf van een paar maanden oud. Het loopt mis van het moment ik de pc terug moet rebooten en winsows van harde schijf probeert op te starten

1) Boot van de Windows CD
2) Maak partitie aan (1) en formatteer ze in NTFS
3) Setup kopiert de bestanden naar de HD
4) De pc reboot automatisch
(tot zover alles nog goed)
5) Bios geeft melding "Kan geen besturingssysteem laden"

Wat heb ik nu allemaal geprobeert:
1) zoeken op internet levert me heel weinig op.
2) proberen van Linux te installeren -> mislukt
3) Windows 2003 Server installeren -> mislukt: Juist dezelfde fout als met XP
4) Andere CD-ROM speler geprobeer en mislukte ook.
5) Harde schijf helemaal gewist met dos programmatje PART

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik nog allemaal kan proberen. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Heb je in je BIOS wel ingesteld dat hij
• Eerst van CD moet opstarten
en daarna
• Van je HD moet opstarten ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik vergeten te vermelden.

Ja heb in de bios alles al geprobeerd. Momenteel staat hij op A,CDROM,C maar niets helpt

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:40
Ik zou eens een andere harde schijf proberen waar Windows al op staat. Of gewoon een andere harde schijf proberen... Succes ermee!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
Probeer eens een fdisk.exe /mbr uit te voeren. Met deze parameter clean je de master boot record van de harddisk.

[ Voor 9% gewijzigd door mo3lla op 26-09-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
@mo3lla

De pc was al binnen bij de computerwinkel. Daar zijden ze dat er een nieuwe schijf in moest, dus heb ik er maar 1 bestelt.

Vandaag nieuwe schijf er in, boot van WinXP-CD, Reboot van harde schijf en weer dezelfde fout. Dus ook met die nieuwe schijf, Dit kan toch niet meer aan de MBR liggen ofwel?

Ik weet echt niet meer wat doen nu. Ik denk morgen gewoon terug naar de winkel

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:56

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zou eerder aan je IDE-poorten gaan denken ?? probeer eens de schijf op de 2e IDE-poort te zetten en dan nog eens booten ?? en voor de rest zou ik ook het geheugen nog ff testen voor de zekerheid.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaag probleem. Dit heb ik weleens gehad met een Windows installatie op VMWare. Check eens met bijvoorbeeld Ranish Partition Manager of je wel een actieve (boot) partitie hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 04-10-2005 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren het is opgelost! Olé

Het moederbord kon geen NTFS aan. En na toch wel 100 installaties is het de gewente om NTFS(snel) te kiezen. Lullig probleem, ik weet het, maar je moet er maar opkomen.

Ondertussen heeft de man van de pc-winkel mij wel een extra harde schijf aangesmeerd! Hij dacht dat het aan de bootsector lag

Soit, probleem opgelost en zusje met een verse installatie op Kot

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Een moederbord die geen NTFS aankan :?
Pagina: 1