Toon posts:

Intel 650 processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een ZD8290 van HP( Das een power-notebook)
In deze notebook zit een Intel 650 met Advanced Speedstep Technologie.
Als ik het goed begrepen heb, kan deze net als de Pentium M zichzelf omhoog en omlaag schalen qua processor-snelheid en FSB afhankelijk van de belasting.
Nou ik heb de indruk dat deze functie niet functioneert.
Ik heb dit geconstateerd met de Intel Processor Indentification Utility.
Zodra ik de netstroom eruit trek en de Utility ga draaien geeft deze aan dat de FSB 971 Mhz is en dat ik zeer snel naar de winkel moet gaan omdat hij volgens de utility overclockt is.
De processor snelheid blijft overigens op 3.4GHz draaien wat zijn max ook is.
Wanneer ik hem op netstroom zet zijn de specs volgens de utility:
800 Mhz FSB( normaal)
3.4Ghz (ook normaal)

Ik heb dit bij de winkel laten zien en zij vinden het ook raar.
We hebben in de winkels diverse andere laptops van hetzelfde model getest en deze vertoonde allemaal hetzelfde gedrag.
Na diverse telefoontjes met HP, komen zij (HP) tot de conclusie dat windows waarschijnlijk de processor snelheid niet correct weergeeft als de netstroom eruit word getrokken en dat dat van de FSB normaal is.
Ik heb hier sterk me twijfels over.
Kan iemand me de waarheid met onderbouwing vertellen???
Bij voorbaat dank. _/-\o_

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Euhm de minimale snelheid van jouw processor is 2800MHz, omdat een Prescott een MP lager dan 14 niet ondersteund, en die 200MHz FSB quadpummed kan die ook niet verlagen, dus je kloksnelheid zal varieren tussen 2800 en 3400MHz met stappen van 200MHz. En heb he EIST opstaan in de bios? En heb je je windows wel goed ingesteld?

Als ik op mijn Atlon 64 C'n'Q aanzet, maar in windows gewoon desktopgebruik selecteer gaat die echt NIET naar 1000MHz terugvallen als ie idle is....

[ Voor 21% gewijzigd door Skyline GT-R op 26-09-2005 20:57 ]

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
je moet eist in je bios aanzetten en in windows xp anders werkt het niet, stroombesparing moet dus aanstaan

[ Voor 20% gewijzigd door shazam0 op 26-09-2005 20:56 ]

shazam

Verwijderd

Topicstarter
Deze instelling zit niet in mijn BIOS, het is een laptop BIOS dus zeer kaal.

En dat hij niet lager kan als 2800Mhz heel interressant maar daar schiet ik niks mee op, heeft iemand toevallig ook een 650 in zijn bak hangen.
Kan iemand mij het gedrag zie mijn verhaal verklaren.???