Toon posts:

[XP] Apparaatbeheer helemaal leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er staat helemaal niets in mijn apparaatbeheer. Apparaten werken nog wel, maar er is niets te zien in apparaatbeheer. Apparaten zijn niet verborgen. Ik heb windows XP met maar 1 gebruikersaccount die alle rechten heeft. (daar kan het dus ook niet aan liggen). Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01
Maak eens een ander account aan en log daarmee in... Waarschijnlijk is je profiel naar de haaien.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik zojuist geprobeerd. Helaas...daar ligt het ook niet aan.
Ik had drie gebruikersaccounts, met alle rechten. Bij geen van de drie kreeg ik iets te zien bij apparaatbeheer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 19:52 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En als je in veilige modus opstart?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kijk eens in je register naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum

staan je apparaten daar ? staan de rechten daar goed ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
ook de veilige modus geeft geen apparaten weer.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

PNP OS (of dergelijks) in je BIOS aanzetten? Denk dat Windows het zaakje opnieuw moet detecteren.

[ Voor 45% gewijzigd door Aetje op 26-09-2005 19:56 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Yo, welk register bedoel je?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Hét register. Start > Run... regedit <enter>

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Klinkt niet alsof je hardware defect is hoor :). Move :

Overige Hardware -> Windows Operating Systems

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:52:
ook de veilige modus geeft geen apparaten weer.
Hier exact hetzelfde probleem, tevens in veilige modus. Plotseling waren ook ALLE services uitgeschakeld. Via configscherm msconfig, eerste tabblad Algemeen--> normaal opstarten gekozen en nu is de internetverbinding er weer, maar de netwerkverbinding niet, ext HD op USB1 werkt maar andere P&P apparaten, zoals digicam worden weer niet herkend, ook de geluidskaart is volledig uitgeschakeld. P&P service is ook uitgeschakeld in services.msc en kan niet worden aangeschakeld, want dan verschijnt de foutrmelding: ' kan P&P services op de lokale computer niet starten fout 1058: kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden'.
Op het eerste geizcht zijn er geen symptomen van het Yaha K virus (even uit mijn hoofd). Nieuwste KAV draait die minimaal dagelijks wordt geupdate.
Volgens mij zijn de probs begonnen na installatie van Norton Ghost 9 i.c.m. ASP.NET huppeldepup.
Owh ja en ik heb in BIOS P&P OS al aanstaan.
Iemand goeie ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door steef321 op 30-09-2005 21:52 ]

Verwijderd

hoi wel een jaar later........
hier hetzelfde probleem, leeg apparaatbeheer, ook in veilige modus, kan ook geen hardware meer toevoegen, geluidskaart ligt eruit (door sfc/ scannow) , usb 2.0 app doet het wel zover als ik heb kunnen testen. enum proces doorlopen en nog meer. geen trojan of ander gespuis. heb in de bios acpi aanstaan, is normaal bij abit nf7, heb ook escd ingeschakeld om plug en play te detecteren.
tegelijkertijd zijn er ook problemen met de verkenner ontstaan. opent erg langzaam
hebben jullie dit probleem opgelost? xp opnieuw geinstalleerd? of op een andere manier?
heb dit ook bij de buren gepost. (het forum van breekpunt.nl) echter zonder resultaat.
Heb van alles gevonden op het net ,maar niets werkt.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Verwijderd

hoi passer, het wereldje is blijkbaar erg klein,
maar zoals je misschien weet, heb ik de daar alle voorgestelde oplossingen geprobeerd, machtigingen instellen, windows update verwijderen, plug en play service, appropos fix en ook nog gevonden bij annoyouns, sfc/ scannow met als result geen geluid.
zo ook heb ik gekeken in de bios. ESCD en ACPI
nog ter aanvulling lavalys 2.20.405 vindt geen apparaatbronnen !, (moeten er wel zijn dacht ik) geen windows audio, optische apparaten, en monitor.
maar we zoeken verder alvast bedankt.

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27
Toevallig vandaag hetzelfde bij een laptop waar pas een ghost-image op was gezet.
Alle services stonden Uitgeschakeld, echt bezopen.

Stuk voor stuk met de hand weer gestart en klaar was Doane.

Ik had dit nog nooit gezien en hoop dat ik het ook nooit meer zie... |:(

Maar: Waar komt dit door? Wat laat XP zo schrikken dat alle services uit gaan?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Verwijderd

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1051715405
doane, goede vraag, ik heb tot nu toe geen antwoord hier op gekregen, blijkbaar gebeurt dit "gewoon", ben op het net iemand tegen gekomen die uitgebreid met de firma van Bill G heeft gecommuniceerd zonder oplossing en zonder antwoord. Constructie fout van Bill???
Pagina: 1