Ik houd van klassieke muziek en opera (jawel!), en daarvan komt steeds meer uit op DVD. Alleen ben ik kritisch op het geluid. Draai nu op Marantz CD72 SE aan een CyrusII met PSX. Iedereen zegt dat je voor goed geluid je CD-speler moet houden, maar ik wil beeld én goed geluid. Wie heet er tips?
ik denk dat een marantz dvd niet verkeerd is
ben zelf ook aan het kijken
ben zelf ook aan het kijken
Verwijderd
Het is inderdaad moeilijk om dezelfde geluidskwaliteit te krijgen. Daarnaast is op dit moment DVD-Audio in opkomst, een formaat wat met de meeste DVD-spelers van dit moment niet af te spelen is. De versterker die je nu gebruikt is te duur om voor een goedkopere DVD-speler te kiezen. Wil je dit toch dan is de sony-DVP-s735D een leuke optie evenals de Pioneer DV626/717. Heb je meer te besteden, dan de Technics DVD-A 10 of Denon DVD-5000 en eventueel de T+A DVD-1210 R. Zou je dan ook niet een Dolby-Digital versterker overwegen? Marantz SR-14??
Verwijderd
Ik zou voor de onkyo gaan.
Perfect beeld en nog beter geluid.
Ik heb ooit een pioneer 717 gehad, maar de onkyo was toch op alle fronten beter
Perfect beeld en nog beter geluid.
Ik heb ooit een pioneer 717 gehad, maar de onkyo was toch op alle fronten beter
Ik denk dat je de DVD speler van de nieuwe Arcam DIVA serie eens moet bekijken/beluisteren...
tuurlijk... een loewe, die maken mooie tv's dus hebben ze ook DVD spelers die je met een marantz se kan vergelijken. Dat kan je niet eens met een marantz DVD speler...Loewe
Ik heb zelf een pioneer, en vergeleken met zelfs de simpelste SonyES cd speler komt daar bagger uit. Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar die DiVa reeks van arcam en ik weet dat zelfs een Pioneer DV717 en een Sony 7700 niet kan tippen aan een mooie cd speler van rond de 1500 piek.
Conclusie. Houd gewoon je mooie cd speler, en ga op zoek naar een leuke DVD speler...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Sony 725 en de 735 staan bekend om de uitzonderlijk goede geluidskwaliteit.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
BTW, audio op een normale DVD (Video Disc, dus) klinkt slechter dan een echte audio-CD of DVD-audio.
CD is namelijk 44.1 kHz 16bit stereo
DVD is 48 kHz 96kbps MP3 compressie over 5 kanelen. (5e kanaal = subwoofer heeft minder dan 96 kbps, soms maar 16kbps)
Volgens mij moet je dat kunnen horen met klassieke muziek...
CD is namelijk 44.1 kHz 16bit stereo
DVD is 48 kHz 96kbps MP3 compressie over 5 kanelen. (5e kanaal = subwoofer heeft minder dan 96 kbps, soms maar 16kbps)
Volgens mij moet je dat kunnen horen met klassieke muziek...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1