[FLASH & ASP] scrolling text van meerdere records

Pagina: 1
Acties:

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 20:01
Voor een website wil ik een flashmovie (intro) maken met (tafeltennis)uitslagen.

Achter de website gebruik ik een Access DB en ik wil een variabel aantal records laten zien. Het gaat om de meest recente uitslagen (laatste 7 dagen of zo). De records moeten door het beeld scrollen (verticaal), het moet een soort marque worden.

De selectie middels een query is het probleem niet. De vraag is hoe transporteer ik de gegevens vanuit de ASP-file (*.asp) naar een FLASH-file (*.fla) en hoe handel ik de rest af in de flashfile (-> hoe plaats ik gegevens in een scrolling (dynamic??) tekstvak, zodat deze leesbaar op de pagina verschijnt? een nieuwe instantie van een tekstvak aanmaken om de paar seconden??)

Als iemand op internet een goed voorbeeld weet, houd ik me aanbevolen. Ik heb gezocht omtrent deze vraag, maar ik krijg telkens maar een antwoord waarbij je maar 1 record in beeld krijgt en middels een actie (klik op button of zo) het volgende record ziet.

Ik wil Dreamweaver en Flash MX gebruiken.

Bedankt alvast

Verwijderd

Flash + XML werkt m.i. het makkelijkste. Vanuit Flash vraag je een .asp file op die een XML uitpoept, deze gebruikt Flash dan weer op zijn beurt.
Met Dreamweaver in edit mode lukt dat best, maar niet dmv drag/drop/klik.

Wat info over Flash & XML

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 19:36 ]