Toon posts:

[DVI] Monitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb nu een nieuwe monitor (Iiyama Prolite E431S) met DVI, maar hoe zit dat nu precies met aansluiten???

als ik alleen de DVI kabel aansluit, krijg ik geen beeld, dus heb hem nu gewoon via de VGA lopen.
of moet ik dit ergens in de instellingen van de videokaart wijzigen???

heb een 6800LE

ook in het boekje van de monitor kan ik er niets over vinden...

alvast bedankt,
Pascal

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kijk toch nog eens in het boekje ;) Als je de DVI kabel aansluit op zowel monitor als videokaart, kan je met een knop je monitor (elke monitor anders, zie boekje) switchen tussen VGA en DVI signaal :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het TFT scherm onthoudt aan welke input het de laatste keer hing. Om dit te veranderen moet je de input/auto kort indrukken zodat het scherm wisselt van input bron. Dit had je gewoon in de handleiding kunnen vinden, daar staat het toch duidelijk in. Langer deze knop indrukken activeert de 'auto' functie in plaats van de input functie.
Switch D-Sub and DVI-D whenever pushing the input button
Ook moet je in sommige gevallen (hier heeft mijn Samsung 191T last van) in de BIOS de quick boot optie uitzetten omdat het scherm anders niet uit standby komt.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 26-09-2005 19:25 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
ok, geprobeerd, werkt niet, krijg steeds, no signal, check connection blablabla...
ook quick boot staat uit...

ook de knop inhouden en op auto werkt niet... |:(
iemand nog ideeën?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Voor gebruik van DVI is in principe geen verandering nodig, tenzij je je videokaart eerder op dual monitor had ingesteld, waarbij DVI en D-Sub 2 schermen zijn. Default wordt het signaal gewoon gekloond, beide outputs ontvangen hetzelfde beeld. Zolang dat max 1280x1024 op 75 Hz is moet je TFT scherm dat kunnen hebben.

Ik zou op zoek gaan naar een andere DVI-D kabel om te testen, en een ander TFT scherm met DVI poort. DVI uitgang van je videokaart, DVI kabel, of DVI ingang van je TFT scherm is mogelijk kaput.

Je kan ook even kijken wat er gebeurt als je beide kabels aansluit en na het opstarten van windows pas switchen naar DVI.

* JumpStart heeft wel eens een TFT scherm gehad op het werk dat bij het opstarten van de PC bij gebruik van DVI niet uit stand-by wilde komen, maar via D-Sub prima werkte.

Datzelfde scherm werkte wel bij hot-swappen van DVI kabel, dus starten met een ander TFT scherm, DVI op zich was niet kapot, iets van de electronica van het scherm helaas dus wel.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:50:
Voor gebruik van DVI is in principe geen verandering nodig, tenzij je je videokaart eerder op dual monitor had ingesteld, waarbij DVI en D-Sub 2 schermen zijn. Default wordt het signaal gewoon gekloond, beide outputs ontvangen hetzelfde beeld. Zolang dat max 1280x1024 op 75 Hz is moet je TFT scherm dat kunnen hebben.

Ik zou op zoek gaan naar een andere DVI-D kabel om te testen, en een ander TFT scherm met DVI poort. DVI uitgang van je videokaart, DVI kabel, of DVI ingang van je TFT scherm is mogelijk kaput.

Je kan ook even kijken wat er gebeurt als je beide kabels aansluit en na het opstarten van windows pas switchen naar DVI.

* JumpStart heeft wel eens een TFT scherm gehad op het werk dat bij het opstarten van de PC bij gebruik van DVI niet uit stand-by wilde komen, maar via D-Sub prima werkte.

Datzelfde scherm werkte wel bij hot-swappen van DVI kabel, dus starten met een ander TFT scherm, DVI op zich was niet kapot, iets van de electronica van het scherm helaas dus wel.
ok bedankt, heb al proberen te swappen met beide kabels aangesloten, blijft op analoog staan...
videokaart kan het niet aan liggen, want heb hem ook op mijn radeon 9700pro gehad, en deed ie precies hetzelfde, hoewel kabel en tft nieuw zijn, zal ik toch hier het probleem hebben lijkt me dan...

ken helaas niemand die op dvi draait, dus zal er toch mee terug moeten naar de winkel waar ik het spul gekocht heb...

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:50:
heb nooit dual monitor gedraaid, heb in windows ook ingesteld als 1 monitor, krijg ook geen boot scherm ofzo, blijft gewoon, no signal...

Verwijderd

Topicstarter
niemand zelfde probleem gehad of een oplossing?
Pagina: 1