Maxtor Shared Storage

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Ik was op zoek naar een netwerk HD die zowel via Ethernet als Wireless benaderbaar is.
De bedoeling is ook dat ik de bestanden direct kan openen (gebruik het voornamelijk voor muziek), alleen ik had vernomen dat deze HD's via FTP werken, dus dan zou dat niet kunnen. Ik heb ook weer anderen dit horen tegen spreken, dus ik weet het niet helemaal.

Nu heb ik deze Maxtor schijf gezien en vroeg ik me af hoe deze werkt.
http://maxtor.com/portal/...roducts/Network%20Storage

Hun beschrijving is wat summier, maar voor zover ik kan zien hebben ze het over dat dat wel kan, hoewel de omschrijving wat oppervlakkig blijft wat dat betreft.

Kan men wat licht over deze zaak spreiden? Is het mogelijk wat ik wil? :)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
We weten natuurlijk niet wat je exact wilt doen, veel van die dingen delen files via samba over een windows netwerk.

Er is hier trouwens ook veel over te vinden (vooral andere apparaten) dan voor dit soort doeleinden.

Toch terloops even opmerken is dat je hier geen superperformance zal moeten van verwachten. De ervaring leert dat vele van die dingen soms maar 5MB/s kunnen transferen, sommige nog minder. Veel trager dan wat 100 mbit aan kan dus, maar wel genoeg als het gewoon om muziek of film vanaf te spelen is.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Even zoeken binnen GoT of op Google brengt je als snel naar de WL-HDD2.5

Een kleine copy paste vd site:

The WL-HDD2.5 will change your perception on data storage. This latest hard disk drive box enables wireless file sharing through 802.11g OFDM technology, enabling fast data transfer at 54Mbps. It is also backwards compatible with 802.11b devices and can be adopted in wired environments as well.
...........

Klinkt aardig in de richting van wat je zoekt (imho)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Shadow_Zero
@Tom_G:
Muziek zei ik he? :)
Ik wil m'n muziekcollectie (en misschienook video's) er op gooien zodat m'n PC en m'n laptop (wireless) er bij kunnen en direct kunnen afspelen.
Als ik het correct van de website van Samba begrijp, is het een systeem die met TCP/IP werkt, met de mogelijkheid om bestanden direct te openen...?

@Pantagruel:
Wat voor zoekterm heb je gebruikt? Ik ben geen WL-HDD2.5 tegengekomen...
(of wel, maar dacht dan dat het niet was wat ik zocht)
Maar ja, dat is alleen voor 2.5" HD's zo te zien? Ik wil toch wel veel meer capaciteit hebben :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Samba is voor zover ik het begrepen heb, een protocol dat overeenkomt met windows filesharing.
Dus je kan shares ook op die manier benaderen alsof het netwerkschijven zijn.

Uiterst praktisch, maar als je bestanden wil pompen is een andere tool dan gewoon windows explorer wel handig :P

* cryforhelp heeft enige ervaring met samba shares en campusnet :)

• Tom_G
Als je zeker wilt weten dat die via windows filesharing werkt (samba) lees gewoon even de manual van die shared storage.

Van zodra er maar iets verwezen wordt naar Mijn netwerklocaties of een pad ingeven als \\servernaam\share of een netwerkverbinding maken, dan is het via samba. :)

• Shadow_Zero
Bij die Maxtor lees ik nergens dat ie met Samba werkt. Het enige wat ik zie waarvan het zou kunnen doen wat ik wil is: "Exclusive MediaRetriever™ plays back digital photos, music and video to networked home entertainment systems. (Requires PnP certified Digital Media Adapter, DMA)", alleen vind ik dat een wat vage omschrijving. Home entertainment systems? Is dat een PC? TV? Stereo? AV Control Center?
En kan het nu wat ik wil?

Maar als ik jullie zo hoor, dan kan ik het wel shaken als er geen Samba is bij zo'n drive? :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Shadow_Zero schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:18:
Bij die Maxtor lees ik nergens dat ie met Samba werkt. Het enige wat ik zie waarvan het zou kunnen doen wat ik wil is: "Exclusive MediaRetriever™ plays back digital photos, music and video to networked home entertainment systems. (Requires PnP certified Digital Media Adapter, DMA)", alleen vind ik dat een wat vage omschrijving. Home entertainment systems? Is dat een PC? TV? Stereo? AV Control Center?
En kan het nu wat ik wil?

Maar als ik jullie zo hoor, dan kan ik het wel shaken als er geen Samba is bij zo'n drive? :)
Euh, dat weet ik eerlijk gezegd niet, misschien is het onderliggende protocol wel samba, maar hebben ze er nog wat software bij geprutst.

Dat Mediaretriever klinkt als proprietary software die vanaf je Mediacenter pc communiceert met de shared storage unit.
Ik neem du saan dat het HE system een Mediacenter PC is, of evt een gewone windows xp die als zodanig functioneert. Het kan dus best zijn dat ze het als een soort mediacenter vervangende app hebben gemaakt.

Waarschijnlijk is er onderliggend wel iets bruikbaars, maar dan zou je meer in de spec moeten graven.

Edit; heb ook nog even bij maxtor gekeken, daar zijn ze wel heel summier met bruikbare info inderdaad, dit is duidelijk door een marketeer geschreven. Mijn advies is dat je maxtor mailt en vraagt welk protocol ze gebruiken en/of dat je vraagt of zonder hun software de drive ook te benaderen is, en zo ja, hóe.
Als je dat weet dan kun je daar wel uit afleiden hoe het werkt (mocht dat laatste niet kunnen dan weet je dat het rotzooi is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk).

[ Voor 18% gewijzigd door cryforhelp op 27-09-2005 11:43 ]

• Tom_G
Zoals ik al zei, doorblader eens de handleiding van zo'n device.

Doe ik ook altijd als ik wat meer over de features/werking wil teweten komen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
In de PCM NR. 10 van oktober (2005) staan een negental NAS oplossingen getest.
Het gaat om SOHO NAS oplossingen.

Volgens hun test scoort de Simpletech Simpleshare goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.simpletech.com/images/commercial/products/Prod_SimpleShare.jpg

Mijn eigen ervaring is dat een Buffalo Linksation het ook erg goed doet.
Afbeeldingslocatie: http://www.buffalo-technology.nl/lang/en/images/LinkStation_kader.gif

Tweakers eigen pricewatch info

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 27-09-2005 13:43 . Reden: Pricewatch info added ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1