Toon posts:

[TV-Out] Storing op beeld van HTPC (bizar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opstelling:

HTPC:
Windows XP MCE 2005
AMD Sempron 2600+
512MB RAM
rad9600pro
Hauppage WinTV PVR 150MCE tuner

connecties: SVHS op Rad9600 tvout+ audio jack in speaker poort => SCART connector die in AV2 van TV zit

Probleem:
Eerst stak m'n TV coaxkabel in de PC tuner, en toen was er ruis te zien door het beeld dat op de TV kwam, afkomstig van de PC. Toen ik de coaxkabel in de TV stak, begon ik duidelijk beelden op te maken die over het scherm flikkerden en scrolden: de beelden van de zender waarop de TV tuner op afgestemd was. Het op de televisie afgestemde tv kanaal interfereert dus met de video afkomstig van de PC.

Echter, met m'n xbox heb ik perfect stoorvrij beeld. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit probleem oplos? Ik heb al ettelijke posts doorgelezen maar nog niet iets dergelijks tegengekomen. Die kabel heeft me 15e gekost dus ik hoop dat ik niet teveel investeringen meer hoef te maken :)

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:03

Nebula M31

prutser op microschaal

Toevallig een Philips TV? Die schijnen een brakke tuner te hebben. Ik heb zelf op mijn Philips TV dat door DVD beeld en PC beeld tvkanalen te zien blijven, echter dit heb ik niet met mijn video beeld terwijl alles met scart is aangesloten.

Evolutionair Geneticus

Verwijderd

Topicstarter
Nee een Panasonic Flat screen 4:3 TV. Pas vorig jaar gekocht dus recent model.

Raar dat hij op het ene AV kanaal wel stoort en op het andere niet