Toon posts:

[externe IP] - niet gedeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 2 pc's aangesloten op m'n router. Vervolgens is deze router aangesloten op de kabelmodem.
Nou staan mijn instellingen momenteel zo dat ik de DHCP van mn kabel, en die van m'n router aan heb staan.

Ik krijg hierdoor waarschijnlijk een gedeelde externe IP op beide systemen. M'n interne IP op de 2 systemen is wel verschillend.

Misschien is m'n volgende vraag heel simpel, en kijk ik eroverheen.....maar misschien ook weer niet:

Is het met de huidige configuratie mogelijk om een niet-gedeelde externe IP te krijgen?
Ik wil dus op beide pc's een ander externe IP :)

Alvast bedankt voor het lezen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Er zijn niet veel kabelaars meer die dit doen, check het ff bij hun.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

ChaserBoZ_ schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:48:
Er zijn niet veel kabelaars meer die dit doen, check het ff bij hun.
Mee eens. Daarnaast moet je router het ondersteunen (waar je verder geen info over geeft, en er verder niemand een zinnig antwoord over kan geven.)
Zeer hoogstwaarschijnlijk krijgt je router de externe ip, en de router geeft vervolgens 2 interne ip's aan je pc's.
Ipconfig /all geeft hier uitsluitsel over.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Dan moet je sowieso je router weghalen en bij je provider een extra IP aanvragen. Als ze dat al doen, gaat dat je flink $$ kosten.

Maargoed, dit is een zaak voor je provider, hier kunnen wij je weinig over vertellen, daar je niets vertelt over welke provider of welke router je hebt.

Dit topic is gesloten.