5900XT cooler probleem

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 13:19
Ik heb een ondertussen al redelijk bejaarde 5900XT AGP van Aopen in me kast hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1071846205.jpg

Deze kaart, ooit eens nog met een hoog cijfer gereviewed hier op Tweakers.net http://print.tweakers.net/?reviews/434 begint kuren te vertonen.

Het koeler(tje) op de kaart begint een soort van knetterend, knisperend aanlopen geluid te produceren. En veroorzaakt 90% van het geluid dat zich uit de kast produceert. Naast het knetterende geluid maakt de kaart ook gewoon een pokkeherrie zoals goedkope koelertjes van klein formaat op hoge snelheid nou eenmaal doen. Zodra ik de kaart uitschakel onstaat er een oase van rust.

Ik wil nu nog niet upgraden naar een 7 serie van GeForce (prijstechnisch te duur) en voor waterkoeling heb ik evenmin het geld over.

Zijn er oplossingen? Ik heb in de kast ongeveer 1 pci slot aan ruimte onder de koeler omdat ik al een RAID kaart, geluidskaart en een PCI videokaart in me kast heb hangen (PCI videokaart is al passief gekoeld door een zalman blokje wat ook een PCI slot in beslag neemt)

Welke passief/actieve koeling kan ik aanschaffen en op deze kaart monteren voor maximaal een 50 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door astute op 26-09-2005 18:29 ]

Pickle Rick!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Oplossing 1: stikkertje even van de fan halen en er een druppel olie in gooien
Oplossing 2: fan vervangen door een Zalman VF700
Oplossing 3: fan vervangen door een Vantec Iceberq

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• astute
Welke is stiller, de Vantec of de Zalman?

Pickle Rick!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
edit:zalman

contactspay anyone? Ik heb er een thermaltake extreme giant 3 opgeschroeft, maar je zou er ook een willekeurige andere videokaartkoeler op kunnen zetten. Zolang je hem niet overclockt, maakt het niet uit...

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 26-09-2005 18:41 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• astute
Hij is nooit echt stil geweest. Maar heb me daar nooit echt druk om gemaakt omdat ik nooit in dezelfde kamer sliep. Maar daar komt nu verandering in. Het rateltje is er later bij gekomen. Ik denk dat ik die Zalman maar bestel. (toch fijn als je CPU koeler, zoals vroeger, weer lekker de meeste herrie maakt)
Bedankt!

Pickle Rick!