Ik ben momenteel bezig met een projectgroep meerdere spelletjes te maken met Flash en Flash Communication Server.
Ik kom echter ergens niet uit:
Ik maak een SharedObject aan en in deze SharedObject plaats ik een array. Deze array vul ik met waarden. Mijn code om het SharedObject aan te maken ziet er als volgt uit:
Dit staat in mijn eerste frame van mijn bestand en direct nadat de array (soRemote.data.aSquares) gevuld wordt, roep ik de functie soRemote.getSquares() aan. Deze output netjes de goede resultaten:
Hiernaast heb ik een knop gemaakt om te testen en deze roept dezelfde functie soRemote.getSqaures() aan. Deze keer krijg ik echter niet de gewenste resultaten:
Dit terwijl ik nota bene de zelfde functie aanroep.
Dit zou betekenen dat de data verloren is gegaan. Een oplossing zou zijn het SharedObject persistent te maken, maar dit wil ik niet want het SharedObject moet verwijdert worden als de gebruiker de pagina (iig het swf'je) afsluit.
Ik snap er niks van waarom die data niet wordt bewaard.
Bij voorbaat dank!
Ik kom echter ergens niet uit:
Ik maak een SharedObject aan en in deze SharedObject plaats ik een array. Deze array vul ik met waarden. Mijn code om het SharedObject aan te maken ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| var soRemote:SharedObject = SharedObject.getRemote("SoQbeConquerer", _parent.oNetConnection.uri, false);
// Hier nog een lege array, maar wordt ergens anders in het script gevuld.
aSquares = new Array();
soRemote.data.aSquares = aSquares;
soRemote.onSync = function(list)
{
}
soRemote.getSquares = function()
{
trace("functie: getSquares()");
trace("Array aSquares: " + soRemote.data.aSquares);
}
soRemote.connect(_parent.oNetConnection); |
Dit staat in mijn eerste frame van mijn bestand en direct nadat de array (soRemote.data.aSquares) gevuld wordt, roep ik de functie soRemote.getSquares() aan. Deze output netjes de goede resultaten:
code:
1
2
| functie: getSquares() Array aSquares: "info uit mijn array" |
Hiernaast heb ik een knop gemaakt om te testen en deze roept dezelfde functie soRemote.getSqaures() aan. Deze keer krijg ik echter niet de gewenste resultaten:
code:
1
2
| functie: getSquares() Array aSquares: undefined |
Dit terwijl ik nota bene de zelfde functie aanroep.
Dit zou betekenen dat de data verloren is gegaan. Een oplossing zou zijn het SharedObject persistent te maken, maar dit wil ik niet want het SharedObject moet verwijdert worden als de gebruiker de pagina (iig het swf'je) afsluit.
Ik snap er niks van waarom die data niet wordt bewaard.
Bij voorbaat dank!