ik heb een pentium 3 733 mhz gekregen en win xp prof geinstalleerd.hij werkt goed,alleen als ik de pc afsluit, moet ik de powerbutton zelf uitdrukken. windows sluit de pc niet zelf uit. weet iemand een oplossing?
Zoek eens op ACPI 
Rechtstreeks uit de Windows Operating Systems - FAQ:
Rechtstreeks uit de Windows Operating Systems - FAQ:
Waarom sluit Windows niet af, maar reboot hij?
Een linkje waar een heleboel informatie over dit probleem te vinden is deze:Windows XP Shutdown & Restart Troubleshooting
Ik zal de meest voorkomende oorzaken even opnoemen:
• Je hebt Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd staan. Zie hier voor een beschrijving en oplossing voor dit probleem.
• In het BIOS staat de APM/ACPI ingeschakeld (Advanced Power Management). Dit conflicteert met de ingebouwde Powermanagement van XP/2000.
[ Voor 95% gewijzigd door Rone op 26-09-2005 17:45 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ja maar daar voor had je ook de search kunnen gebruiken. als je een atx voeding hebt kan t alleen geloof ik en moet je bij de install van je xp het aanklikken. Dus je moet eerst even weten welke voeding je hebt.
Verwijderd
Inderdaad, een oude voeding heeft nog een schakelaar
Krijg je wel een scherm met iets van U kunt nu de PC uitzetten? Of heeft XP dat niet meer...?
Verwijderd
Zouden er P3 733's zijn die op een oude Baby-AT-style-voeding draaien?DaannO schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:41:
Ja maar daar voor had je ook de search kunnen gebruiken. als je een atx voeding hebt kan t alleen geloof ik en moet je bij de install van je xp het aanklikken. Dus je moet eerst even weten welke voeding je hebt.
Je moet inderdaad even ACPI enablen en even erop letten dat in je BIOS alles dat daarop betrekking heeft aanstaat.
Lijkt me duidelijk
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()