Ik moet binnenkort een site maken voor de feestcomissie bij ons op school waarin ik vorige week ben gekozen samen met een groep. Aangezien er dus elke maand 2 feesten zijn moet de site dus regelmatige geupdate worden met nieuws, data, foto's en uiteraard een gastenboek. En het lijkt me het handigst als ik hier een taal voor gebruik die op dynamische websites is gericht. Naar mijn weten is dit PHP in combinatie met MySQL.
Nu heb ik wel eens sites gemaakt in DreamWeaver; maar dan allemaal in basic HTML en flash. Momenteel beheer ik een site van mijn moeder; welke gehost is bij Ladot; welke geen MySQL-databases ondersteunt, toch? Hoe kan ik toch het best beginnen met wat oefenen en het opzetten van een test-gastenboek etc?
Waar moet ik kijken?
Waar kan ik met MySQL oefenen zonder eerst een hostingpakket aan te vragen?
Waar vind ik info over het instellen van MySQL-databases icm dreamweaver?
Hebben jullie meer tips voor attributen die ik nodig kan hebben bij het maken van de site?
Nu heb ik wel eens sites gemaakt in DreamWeaver; maar dan allemaal in basic HTML en flash. Momenteel beheer ik een site van mijn moeder; welke gehost is bij Ladot; welke geen MySQL-databases ondersteunt, toch? Hoe kan ik toch het best beginnen met wat oefenen en het opzetten van een test-gastenboek etc?
Waar moet ik kijken?
Waar kan ik met MySQL oefenen zonder eerst een hostingpakket aan te vragen?
Waar vind ik info over het instellen van MySQL-databases icm dreamweaver?
Hebben jullie meer tips voor attributen die ik nodig kan hebben bij het maken van de site?