Toon posts:

Moederbord Packard Bell Imedia dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest voor iemand een pc nakijken (voor zover Packard Hell pcs te noemen zijn), omdat het niet meer werkte.

Maar kom er dit keer zelf ook niet uit.

Het gaat om een Packard Bell Imedia 5100 (uit 2001)

Zie hier de link naar specs

Als je hem aanzet, gaat de ventilator draaien (zowel van voeding als van CPU)
echter
1) geen beeld
2) je hoort geen Harddisk opstarten/draaien
3) er klinkt een snelle (doffe) tik uit dat speakertje op het moederbord (ongeveer 4x per seconde).

Dus ik vervolgens opgestart zonder de harddisk. Nog steeds geen beeld, blijft echter tikken op dezelfde manier.

Ik heb gezocht op het internet wat deze foutcode (snel tikken) kan zijn, maar niets gevonden

Het moederbord betreft een MS-6511van MSI, maar geen support op te vinden op de MSI site, en op de packard hell site zijn ze zeer summier

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 16:50 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat gebeurd er wanneer je het geheugen/videokaart eruit haalt en dan aan zet?

Verwijderd

Een leraar van mij heeft eens voor gehad dat de voeding kapot was, maar toch genoeg stroom gaf voor de fans te doen draaien, mss toch eens een andere voeding proberen.

Verwijderd

Het standaard verhaal lijkt me:

ATX reset : compleet van power af (ook geen rand apparatuur aangesloten) en power button 30 seconden ingedrukt houden.
CMOS clear : via jumper of batterij

Zoals al gezegd : andere voeding proberen.

ALs er dan nog geen POST is ff alles eraf om te zien of je er geluid uitkrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Net alle uitbreidingskaartjes eruit gehaalt,
dat wil zeggen: PCI modem, PCI netwerkkaart en het geheugen.
Als ik hem nu aanzet piept hij niet meer; echter nog steeds geen beeld.

Vervolgens alles weer terug gezet, en geheugen schoongemaakt (was zeer stoffig (bruine dikke stof))
En bij het aanzetten, wederom geen gepiep meer. Echter ook nog steeds geen beeld.

En de beeldschermadapter is geintegreerd....

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PB en MSI en geen beeld geven is meestel kwestie van rotte elco's.
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Kijk eens of jouw bord ook rotte elco's heeft.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat 1 elco een klein beetje bol, en daar heb ik een beetje oranje spul vanaf gehaalt, ziet er nu weer normaal uit (uitgezonderd dat ie een klein beetje bol staat). Ik heb erger gezien...

Maar zal nu eens proberen of dat kreng beeld gaat geven met een PCI videokaartje erin..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:23:
Er staat 1 elco een klein beetje bol, en daar heb ik een beetje oranje spul vanaf gehaalt, ziet er nu weer normaal uit (uitgezonderd dat ie een klein beetje bol staat). Ik heb erger gezien...

Maar zal nu eens proberen of dat kreng beeld gaat geven met een PCI videokaartje erin..
Tja dat kan al de boosdoener zijn.
Ander moederbord bij de hand?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb het moederbord op mijn eigen goede voeding gezet, en het werkt weer (voor zover dat kan zonder hdd & fdd) --> krijg dus weer beeld, en doorloopt de POST goed.

Vervolgens weer oude voeding erop. En mijn pci videokaartje erin:
begint weer te tikken, en wederom geen beeld.

Het valt me ook op dat de CPUfan eerst op normale snelheid lijkt te werken, en na 1 sec vertraagd tot een lager RPM.

maarja nu wel m'n PCI kaartje gemold denk... krijg nu de volgende melding bij m'n eigen bak:
VPU Recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdachten van het beeldschermstuurprogramma
"t is een ATI radeon 7000 PCI

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI videokaartje werkt nu gelukkig weer wel normaal 8)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding was idd defect;

gezien de leeftijd een grijze container-gevalletje dus (behalve de bruikbare/verkoopbare onderdelen)

weer een packard hell minder ;)

HIER KAN EEN SLOTJE OP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Hier kan een slotje op ja, niet omdat het 'opgelost' is (GoT is geen helpdesk :X ) maar omdat je kansloos zit te flamen - Packard Bell heet geen Packard Hell - geflame is op GoT niet toegestaan, noch tegen individuen, noch tegen bedrijven. Kinderachtig :r

Daar komt bij dat je je topic 26-9 binnen 24u geschopt hebt en dat je om een slotje geroepen hebt in een topic. Als je op GoT wilt posten, lees de huisregels (waar je je accoord mee verklaard hebt...) en hou je eraan :o

Edit:
Als je denkt dat het met een andere voeding opgelost is, terwijl er nota bene condensatoren bol staan, dan heb je nog een paar leuke verrassingen in petto |:(

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 23-10-2005 20:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.