plotselinge freez gevolgd door reset

Pagina: 1
Acties:

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
mijn computer gaf met de lan party van afgelopen week een appart probleem wat luid als volgd:
Het spelen van een game(COD/UT2004) gaat over het algemeen heel goed maar heel soms 2x p 24uur en soms een hele dag geen enkel probleem bevriezd eerst het schem en daarna volgd er een reset. gewoon in windows gebeurd dit helemaal niet / nooit.

eerst dacht ik dat het aan de warmte lag, dus ik heb de binnenkant van de kast ontstofd en een fan bijgeplaatst maar de CPU(intel 2ghz) word niet warmer dan 46c. de rest van de componenten zit geen meter op maar ik heb niet de indruk dat ze echt warm worden, ook de video kaart niet

toen dacht ik dat het misschien wel het geheugen of de processor zou kunnen zijn, het geheugen heb ik getest met memtest86 2uur laten lopen maar geen fouten gevonden.
en de CPU aan een stresstest onderworpen maar deze geeft ook niks geen fouten, en de pc blijft gewoon lopen.

ik krijg verder geen foutmeldingen/BSOD en ook geen melding dat windows hersteld is van een ernstige fout, tevens is in de event viewer niets te vinden van ongewone aard. (ik heb wel aangezet dat hij alles logt)

mijn systeem is:
MOBO: Gigabyte GA-8IK1100 (Rev 1.x)
CPU: 2.00 ghz FSB 400
MEM: 2x 256 (TEAM) + 2x 256 (Infinion) @ dualchannel
VIDEO: ATI RADEON 9000 PRO 64MB
HDD: Maxtor 40gb Pri-ma + Maxtor 80gb Pri-sl (Pata)
VOEDING: 350w noname

misschien heeft iemand enig idee of de componenten niet bij elkaar passen of zo, of een andere idee wat nog uit te proberen om dit op te lossen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je bij je apparaatbeheer -> opstart-en herstart instellingen ook het vinkje:
computer herstarten bij fouten in die richting ook aanstaan :?
Zo ja even uitschakelen.

En wat je kan doen is even kijken hoe warm je videokaart wordt. Bij mij word hij heel warm (geen koeler) en toevallig is dat ook een 9000 pro. Heb vaker meegemaakt dat de koeler ervan stuk is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
2 verschillende soorten geheugen is niet echt aan te raden...
Het blijft altijd een gok of het goed kan werken met elkaar...

• TheSixkiller
  • Laatst online: 03-10-2025

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Topicstarter
dat vinkje dat je bedoeld is uit. anders zou ik dus een BSOD moeten krijgen maar dit krijg ik ook niet.
het is gewoon een reset.

de koeler van mijn videokaar werkt gewoon en draaid volgens mij gewoon op volle toeren.
hoe kan ik het best zien hoe warm deze word?? er zit volgens mij geen sensor op.

dat van 2 types geheugen is mij bekend 1type zelfde serie is altijd het best maar zou dit mijn fout kunnen zijn?

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de laatste drivers geinstalleerd?
Mischien dat een bios update iets uithaalt..
Misschien ook een idee om je schijven is te testen...
Hier kan je de tools voor vinden: OM FAQ / Beleid

[ Voor 48% gewijzigd door ShellGhost op 26-09-2005 16:38 ]