Toon posts:

windows xp registratie code gebruiken voor windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?!, ik kon het namelijk niet vinden via goole of via tweakers. Ik neem stiekem aan van niet ivm het een heel ander software pakket is wat je eigenlijk apart zou moeten aanschaffen.

Maar voordat ik de klant in de kosten jaag zou ik het graag bevestigd krijgen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Normliter gaat dat niet werken nee ;)
Blijkbaar kan het dus wel. Mijn excuses :)
XP = geen 2000

[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2005 16:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja ik weet het, maar ik dacht mischien via een registery change van de key dat het dan wel ging lukken ;):P

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De code van een Windows XP licentie kan en mag niet bij een Windows 2000 installatie gebruikt worden. Het zou wel heel mooi zijn als het wel zou werken, dan kocht iedereen een goedkope OEM XP home en gebruikte de key voor een 2000 server installatie 8)7

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat je blijkbaar wel kunt doen is een XP OEM licentie laten downgraden naar een Windows 2000 Prof licentie.

Bel Microsoft Benelux even op, en vraag naar de mogelijkheden.
http://www.microsoft.com/belux/nl/about/contact/support.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 26-09-2005 16:15 ]

Pvouput live

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dat mag wél, dwz, ipv de bestaande xp licentie, niet in aanvulling op natuurlijk. uit de XP licentieovereenkomst:
In plaats van het installeren en gebruiken van Microsoft Windows XP Professional-SOFTWARE, mag u EEN van de volgende versies installeren, gebruiken, toegang verkrijgen tot, weergeven en uitvoeren: Microsoft Windows 2000 Professional, Microsoft Windows NT Workstation versie 4.0 of Microsoft Windows 98 (Tweede Editie) ("Downgrade Software") op de COMPUTER
NB dit geldt dus alleen voor de genoemde softwareversies, dus niet voor serverversies van windows 2000 bijv.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Je mag XP Prof kopen en vervolgens deze licentie gebruiken om 2000 Prof te installeren. Je mag dan natuurlijk niet XP Prof ergens anders nogmaals installeren.

Dit mag niet met XP Home, omdat er geen 2000 Home bestaat.

Het mag bijvoorbeeld ook met 2003 Standard Edition -> 2000 Server Standard

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjullie wel! dan ben ik in iedergeval legaal bezig, dat scheeld al een boel.

Nu moet ik alleen even gaan onderzoeken how to replace de cd key maar dat moet wel op google te vinden zijn lijkt me.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even met Microsoft bellen :). Je kan natuurlijk niet zomaar een van internet geplukte key gebruiken, dan ben je namelijk weer niet legaal bezig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Neej dat bedoel ik ook niet :) ik heb hier op de kast een nieuwe xp professional key staan. Maar die moet via de registery veranderd worden. ivm hij die niet wou slikken tijdens de 2000 installatie wat wel logisch is eiglk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 16:25 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Arnaud schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:15:
Je mag XP Prof kopen en vervolgens deze licentie gebruiken om 2000 Prof te installeren. Je mag dan natuurlijk niet XP Prof ergens anders nogmaals installeren.

Dit mag niet met XP Home, omdat er geen 2000 Home bestaat.

Het mag bijvoorbeeld ook met 2003 Standard Edition -> 2000 Server Standard
En het mag evenmin met de OEM versies.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
OEM versies van Windows XP mag je ook downgraden volgens de onderstaande website.

http://www.wstore.co.uk/s...downgrades/downgrades.asp

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk eens aan, harstikke bedankt!
Pagina: 1