Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug/tpl] Topic report link stuk na sluiten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
Ik kwam net een enigzins obscure bug tegen. Als ik een topic report maak dan staat er bovenaan die pagina het pad naar die pagina: GoT Index » $forum » $topic » Topicreport. Elk van die componenten zijn een link naar de respectievelijke pagina's.

Als het topic echter gesloten wordt en ik doe, bijvoorbeeld, Bekijk TR of Verstuur TR, dan is de link die bij de Topicreport hoort 'stuk' (hij lijkt leeg vanuit de browser) en als ik er op klik ga ik naar http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/ en krijg ik een 403 omdat ik die directory niet mag bekijken.

Voorbeeldje:
http://gathering.tweakers...ert_topicreport/1072974/0
Klik op 'Topicreport' bovenaan. ;)

Op zich komt deze situatie nog redelijk vaak voor, omdat bij 'foute' topics vaak mensen TR's maken terwijl het topic ondertussen al gesloten wordt. Maar misschien valt het niet zo op omdat die link bovenaan de pagina niet zo vaak gebruikt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 26-09-2005 15:44 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat komt omdat je geen TR kunt maken voor een gesloten topic ;)

Dus dat hij "stuk" is klopt. Het is geen bug maar een feature :P

• Soultaker
Maar dan zou je zeggen dat je een 'foutpagina' krijgt (zoals bv. als je op 'verzenden' klikt) en niet een random link naar een vage URL die niet werkt. ;)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je een TR aanmaakt terwijl het topic gesloten wordt zou je idd een begrijpelijke foutmelding verwachten. Ik heb het ook weleens gehad en ik meen dat je dan ook een normale foutmelding krijgt :)

• Soultaker
Maar je kunt het zo testen in het linkje wat ik gaf, hé. ;) Ik bedoel niet het versturen van een topic report nadat 'ie gesloten is, maar alleen die breadcrumb link bovenaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Soultaker schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:45:
Maar dan zou je zeggen dat je een 'foutpagina' krijgt (zoals bv. als je op 'verzenden' klikt) en niet een random link naar een vage URL die niet werkt. ;)
Het is geen randomlink naar een vage pagina: het is een lege link die je naar de base_href doorstuurt. Dit is in de templates af te vangen door te kijken of er wel een link is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het probleem is dat het recht om een report te plaatsen pas gechecked wordt op het moment dat je het report verstuurd. Je kan dus voor elk gesloten topic gewoon de insert_topicreport actie aanroepen zonder enige foutmelding te krijgen - die krijg je pas bij het submitten als mosterd na de maaltijd (dat geldt volgens mij ook voor insert_message en aanverwanten) ;)

(ik heb het voor insert_topicreport trouwens nu op actie-level gedupliceerd, de rest mag Parse zelf naar kijken ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 05-06-2006 23:49 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maar dat het woord 'Topicreport' geen link heeft geeft al aan dat je geen topicreport kan maken; dus dan kun je toch op basis van die informatie geen form laten zien. Desalnietemin ben ik wel met je eens dat die controle wel iets omhoog geschoven kan worden en dan ook voor de post al een error terugstuurt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

en ik kon het niet laten het laatste topic in React Bugs en Featurerequests even te sluiten :P

---

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:01:
Maar dat het woord 'Topicreport' geen link heeft geeft al aan dat je geen topicreport kan maken; dus dan kun je toch op basis van die informatie geen form laten zien.
Dan ga je applicatie-logica in de templates bouwen; lijkt me niet de bedoeling ;)
Spider.007 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:04:
en ik kon het niet laten het laatste topic in React Bugs en Featurerequests even te sluiten :P
pfff, selecteer eens een langere tijdspanne onderin ;)

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:30:
[...]

Dan ga je applicatie-logica in de templates bouwen; lijkt me niet de bedoeling ;)
Nee klopt; vandaar de opmerking die daarachteraan volgde. Er wordt echter dus al wel een rechtencheck uitgevoerd aan de [ontbrekende] link te zien; dus dit even consistent doorvoeren zou niet zo moeilijk moeten zijn :)
[...]

pfff, selecteer eens een langere tijdspanne onderin ;)
Daar doe ik niet aan he ;) :P

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.