Toon posts:

pc crashed zeer vaak tijdens installs e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey GoT,

Ik zit al tijden met het probleem dat mijn pc af en toe vast loopt, dit op de meest vreemde momenten, soms als mn pc draait op load maar soms ook op idle. sinds gister loopt mijn pc steeds vast tijdens de installatie van MYST:Revelation. De pc loopt nu ook vaak vast als ik iets wil verwijderen op de HD.
Ik heb een tijdje geleden mijn geheugen(758 mb DDR-RAM op 333 mhz, ik had eerst 1024 mn op 400 mhz maar dat werkte niet goed) getest met memtest86 en toen bleek dus dat ik echt miljoenen fouten kreeg...

Ik weet nou niet precies waarom mijn pc steeds vast loopt.
puur door het geheugen? of ergens anders door ? is er misschien iets anders dat die fouten in memtest heeft veroorzaakt?

heeft iemand een idee ??

alvast bedankt.

mijn specs:

AMD Athlon 64 3400+
ATi Radeon 9600
768 MB DDR-RAM 333mhz
WD 200 GB SATA Harddisk(2nd)
Maxtor 250 GB SATA Harddisk (1st)
Zalman 300W voeding
NEC DVD brander
Lite-on DVD speler
Creative Audigy 2 ZS
Edimax 3 poorts USB 2.0 PCI

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer memtest fouten geeft is je geheugen brak...
Daar kan je niks aan doen, behalve nieuwe kopen...

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
als je geheugen miljoenen fouten geeft, zou je dan niet denken dat het totally messed up is?
Ik zou proberen om er eens ander geheugen in te steken en opnieuw te proberen... (of jouw geheugen in een andere pc, en daar dan memtest op te draaien...)

edit : oeps, te laat :)

[ Voor 6% gewijzigd door c00kie op 26-09-2005 15:37 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Probeer eens andere geheugen configuraties (1 latje apart, andere sloten) en test dan op fouten. Probeer zo het kapotte latje eruit te filteren of te kijken of je bij elk latje wat je erin stopt fouten krijgt (wat dus eerder een kapot mobo impliceert) ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nog eens testen vanavond, eerst was het zo dat ik fouten kreeg bij 2 modules samen maar als ik ze enkel teste werkte ze perfekt... ik zal nog eens proberen vanavond.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:59:
ik zal het nog eens testen vanavond, eerst was het zo dat ik fouten kreeg bij 2 modules samen maar als ik ze enkel teste werkte ze perfekt... ik zal nog eens proberen vanavond.
Kans is groot dat het gewoon je geheugen is.
Kijk ook eens naar de timings en zet ze wat lichter.
Ben er ook eens uren naar aan het zoeken geweest en blijkbaar stond (cas latency)cl2 ingesteld op cl2.5 geheugen, overgezet naar 2.5 en toen was het probleem voorbij.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Dat is een beetje een langdurig proces maar het moet wel op die manier. Je hebt die modules afzonderlijk getest en ze waren goed. Dus probeer even alles lekker conservatief te zetten in je BIOS (geen 'agressive timings' of iets dergelijks :P). Dan nog een paar keer memtest volledig draaien tot je geen fouten meer krijgt. Als je geheugen 'echt kapot' (fysiek dus) is, dan krijg je ook wel fouten in memtest, maar dan meer sporadisch waarschijnlijk, of echt in een bepaald gebied. Als hij meteen vanaf het begin echt alleen maar errors laat zien dan is het eerder een timingprobleem.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Kijk ook eens wat de voltages van de voeding zijn en probeer eens 0,1V meer spanning op het geheugen te zetten.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kijk naar bepaalde settings in je bios wat betreft "Turbo" oid. Ik had laatst een wat ouder systeempje wat het niet trok als de Turbo setting aanstond, oa. de mem timings werden strakker gezet, wat het geheugen niet aankon.

Ik kon windows niet eens installeren...

Toen op Normal gezet en werkte alles zoals het zou moeten :D

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu in memtest aan het testen, ik zit nu bij test 6 en nog steeds geen fouten.

even een overzichtje:

ik heb 3 modules,

2x crucial 512 mb ddr 400mhz
1x twinmos 256 mb ddr 400mhz

als ik de 2 crucials erdoe krijg ik miljoenen fouten. doe ik er 1 twinmos en 1 crucial in, dan krijg ik geen errors, doe ik er maar 1 crucial in, dan krijg ik ook geen errors.

als ik 1 crucial en 1 twinmos samen erin doe draait mijn geheugen op 333mhz...

dit is heel vreemd.. ik ga nog eens verder testen en daarna proberen te configureren.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen errors met memtest... erg raar... maar mijn pc blijft vast lopen.

wat nu ? ;(

ik heb nu 2x crucial erin gedaan, bij test #5 Block move, 64 moves bij pass 405 test 98% krijg ik duizenden errors, en zo te zien stopt dat voorlopig nog niet....

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
getting hopeloos hier :(

ik heb alle modules afzonderlijk getest, elk getest in verschillende banken, maar ik krijg geen errors, zodra ik de 2 crucials samen erin doe krijg ik errors, 1 crucial + 1 twinmos geeft ook geen errors.....

waarschijnlijk ligt het niet aan mijn geheugen denk ik...

iemand een idee ??

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Als ik het goed begrijp heb je nu maar 2 reepjes erin zitten die geen errors geven en toch loopt de pc vast?

Dan moet je eens naar andere dingen kijken bv.
1. spyware e.d.
2. voedingslijnen.
3. temperatuur.
4. Zo minimaal mogelijk opstarten dus 1 schijf en 1 reepje geheugen e.d. en dan kijken wat er gebeurd.
5. enz.

Heb je trouwens de hangen en opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Pagina: 1