Toon posts:

HTML vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is deze vraag te eenvoudig of voor de handliggend maar ik kan helaas nergens mijn antwoord vinden, daarom wil ik jullie tweakers om advives vragen.

Ik heb een grafische layout gemaakt in photoshop van een website. Nu heb ik door de tekst op de frontpage een achtergrond lopen van een huis welke onderaan de pagina afloopt.

Mijn probleem is echter dat ik in html graag het achtergrond plaatje naar beneden kan alignen zodat het niet uitmaakt hoe veel tekst op de pagina komt te staan met natuurlijk een no repeat stukje erin verwerkt.

Begrijpen jullie mijn probleem? En is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de moeite.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Als ik het goed begrijp bedoel je een vaste achtergrond waar de tekst overheenscrolt?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Jou oplossing is CSS: http://www.w3schools.com/css/default.asp
door dit correct toe te passen, maak je een scheiding tussen lay-out en inhoud.
Met CSS kun je bereiken wat jij wilt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
HTML hoort niet thuis in P&W, maar in w&g.

->w&g

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad.. zie het zo voor je. Ik heb een achtergrond plaatje welke in photoshop onderaan de td afloopt en bovenaan de td helemaal is overgelopen naar de witte standaard achtergrondkleur. Nu wil ik in die td zoveel tekst kunnen plaatsen als ik zelf wil terwijl het achtergrondplaatje niet herhaalt en onderaan de td blijft..

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 09:48
<Div align="bottom"> </div>

[ Voor 85% gewijzigd door glmona op 26-09-2005 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het plaatsen van deze topic in de verkeerde categorie. Bedankt wel voor de snelle reacties nu al!

Verwijderd

Topicstarter
Met no repeat ben je er niet. Dan herhaalt de achtergrond idd niet maar dan wordt deze naar boven uitgelijnt en niet naar onderen binnen de td... en dat is nu het probleem

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:25:
Met no repeat ben je er niet. Dan herhaalt de achtergrond idd niet maar dan wordt deze naar boven uitgelijnt en niet naar onderen binnen de td... en dat is nu het probleem
background-attachment ring any bells?
www.handleidinghtml.nl

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank ThunderNet. Het probleem is opgelost met de volgende code:

.background {
background-image:
url('../layout/pics/globalbg.jpg');
background-repeat: no-repeat;
background-position: bottom;
}