[Office 2003]Alle bestanden in een map tegelijk afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Voor school moeten we elke week een flink aantal opdrachten maken, welke we moeten afdrukken en in een klapper stoppen.
Al deze opdrachten maak ik in een verschillende directory op de pc, aangezien er ook screenshots bij komen. Het zou dus best onoverzichtelijk zijn als alles in één map staat.

Ik heb deze indeling aangehouden:
\Blok 1\Week 3\Opdrachten\Opdracht 2.1\
En in de map Opdracht 2.1 staat dan 'Opdracht 2.1.doc'.

Het is alleen lastig als je zoals voor deze week 35 opdrachten moet maken, en dan elke opdracht apart moet afdrukken.
Is er een manier om te zorgen dat bijvoorbeeld alle opdrachten in de map Week 3 worden afgedrukt ofzo?

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Control+A dan print??

• Ruuddie
Gaat dat in verschillende mappen?
De opdrachten staan versprijdt over verschillende mappen he, dus Opdracht 1 staat in de map Opdracht 1 en Opdracht 2 staat in de map Opdracht 2, enz.
Daar komt bij dat er dus ook screenshots in de mappen staan. Ik ben bang dat hij die dan mee gaat afdrukken...

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Daar zit wat in...
Dan zou je dat via een batchfile'tje moeten doen...
Maar hoe je dat zou moeten maken kan ik je niet bij helpen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou je directorystrucuur een beetje aanpassen en voortaan de aangepaste gebruiken :Y)

Voorbeeldje:

Map \Blok 1\Week 3\Opdrachten\Opdracht 2.1.doc
Map \Blok 1\Week 3\Opdrachten\Opdracht 2.2.doc

Submap \Blok 1\Week 3\Opdrachten\screenshots e.d.\

Kortom: Alle opdrachten van 1 week bij elkaar, en dan de aanverwante zaken als screenshots in een submap onder de weekopdrachten.

Ik weet trouwens niet of je met een klapper een fysieke klapper bedoelt, maar als dat neit zo is zou ik als ik jou was eens naar MS binder kijken - daarmee kun je vanuit je verkenner documenten toevoegen aan een binder (digitale "klapper") die je in 1x af kunt drukken.

Leukigheidje bij het laatste overigens: veel printservers op school zien een MS binder file als een enkel vel. Dit komt omdat binder niet zo vaak wordt gebruikt. Zo kun je op school lekker besparen op je printkosten. 2 vel of 60 vel laserprintoutput afrekenen scheelt nogal namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Ruuddie schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:24:
[...]

Gaat dat in verschillende mappen?
De opdrachten staan versprijdt over verschillende mappen he, dus Opdracht 1 staat in de map Opdracht 1 en Opdracht 2 staat in de map Opdracht 2, enz.
Daar komt bij dat er dus ook screenshots in de mappen staan. Ik ben bang dat hij die dan mee gaat afdrukken...
Een zoekopdracht uitvoeren op de hoofdmap bijv. 'Week 3' met een wildcard, zodat je alle bestanden te zien krijgt in het zoekvenster, vervolgens CTRL+A en printen maar.

• Ruuddie
DyStiC schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:53:
[...]

Een zoekopdracht uitvoeren op de hoofdmap bijv. 'Week 3' met een wildcard, zodat je alle bestanden te zien krijgt in het zoekvenster, vervolgens CTRL+A en printen maar.
Aah... Zo simpel, en t werkt perfect!
Dankjewel _/-\o_

Enne @ The_Eagle : 't ging om een fysieke klapper ja, maar toch bedankt voor de tip, ik ga het eens uitproberen ;)
Pagina: 1