@Home & DHCP Spoof?

Pagina: 1
Acties:

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Hoi hoi,

kort vraagje, ik ben op zoek naar een router/modem die voor het @Home internet gebeuren DHCP spoofing aan kan. Het probleem is, we willen een fortigate installeren op deze verbinding. De bedoeling is dat deze de NAT/VPN gaat doen. Het fijnste hierbij is dat het kastje zelf het externe IP adres heeft. Het geeft minder gezeur, zeker met IPSec en de virusupdate die het kastje ophaalt (of gepushed krijgt).

Natuurlijk zelf al wel rond gezocht, maar de winkels in Tilburg kunnen me niet echt helpen en zelf zit in een buurt waar @Home niet komt, dus weinig kennis van het product hier. Router fabrikanten lijken deze functionaliteit ook niet echt te adverteren :(.

Als iemand iets weet hoor ik het graag.

(PS het probleem zit hem er dus in dat de fortigate geen hostname mee kan sturen in de DHCP request en daarom niet rechtstreeks aan het modem gehangen kan worden.)

TIA

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij lukt je dat niet omdat je altijd aan de door @home geleverde modems vast zit. Deze ondersteunen dat allemaal niet voor zover ik weet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• freaky
Maar er mag best een extra kastje tussen. In de trend van:

Internet -- Modem -- Router -- Firewall

De router krijgt dmv DHCP met hostname cpXXXXXX een extern IP welke hij door dient te geven aan de firewall. Allah de SIP spoof die je overal voor de ADSL verbindingen kunt vinden. Alleen is daar de modem en de router meestal hetzelfde apparaat (alcatel 510 bijv.).

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Hang dan een € 10 router voor die fortigate, zet je fortigate in DMZ, zet de DHCP server uit op die € 10 router, en laat hem alleen DHCP-client requests afhandelen.
Dat is even het eerste dat me zo te binnen schiet als oplossing.

Of zet die € 10 router weer in bridge mode.

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 26-09-2005 14:36 ]

• freaky
Snap die fortigate in DMZ opmerking niet zo...

Als je mij kunt vertellen welke router bridge mode kan doen op een @home verbinding ben ik gelukkig :D.

• freaky
Sweex lijkt het te kunnen.

Thx voor de re's
Pagina: 1