Toon posts:

[6800LE] Computer start niet op met P4S8X moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Asus P4S8X moederbord met een 9700PRO videokaart, werkte allemaal lekker totdat de videokaart stuk ging.

Ik heb nu een Asus P4S8X moederbord (nog steeds) met Leadtek 6800 LE en dit werkt dus niet. Na installatie van de videokaart (en molex voeding stekker) heb ik de voedingsstekker van de PC er weer op gezet en de computer begint gelijk met een lange pieptoon die niet meer stopt. Computer staat nog niet eens 'echt' aan. Ik kan niet eens bij de bios instellingen komen mocht dat nodig zijn.

Ik zou toch graag willen weten waar dit nu aan ligt. In de handleiding van het moederbord staan wel iets van POST error meldingen maar niet voor een lange 'beep' die niet meer stopt. Het moederbord is al wat ouder maar moet toch AGP 8x ondersteunen. Het AGP slot heeft geen 'keying' dus moet universeel zijn. Ik heb ook nog een werkende XFX 6800 uit een andere PC geprobeerd en deze gaf precies hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee waar bovenstaande aan zou kunnen liggen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb een exact de zelfde config en werkt prima.

We lopen even een lijstje door wat er allemaal gedaan is/moet worden

1. is je voeding sterk genoeg om deze kaart van stroom te voorzien?
2. zit de stroomkabel van de voeding ook in de videokaart? zo niet even die molex van de videokaart aansluiten.
3 de mogenlijkheid om het even te proberen in een andere pc start die wel op met je 6800LE?

Verder.
je moederboard kan gewoon 8x agp aan want je 9700pro was ook 8x agp.

http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S8X&langs=10

Mijn idee is je voeding is te zwak of je hebt je molex van je videokaart niet aangesloten en krijgt je videokaart te weinig prik.
Geef even voor het gemak je verder systeemspecs als je wilt.

computer voor alle werkzaamheden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54

Thandor

SilverStreak

Heb je in het BIOS geen opties met betrekking tot 'Support AGP8x' verkeerd staan ?
Verder.
je moederboard kan gewoon 8x agp aan want je 9700pro was ook 8x agp.
De ATi Radeon 9700 Pro is universeel gekeyed. De 6800LE heeft een AGP8x connector. Nét niet helemaal hetzelfde. Het kan dus zijn dat de TS de oude kaart in het verleden op AGP4x gedraaid heeft ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Thandor op 26-09-2005 14:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Thandor schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:07:
Heb je in het BIOS geen opties met betrekking tot 'Support AGP8x' verkeerd staan ?

[...]

De ATi Radeon 9700 Pro is universeel gekeyed. De 6800LE heeft een AGP8x connector. Nét niet helemaal hetzelfde. Het kan dus zijn dat de TS de oude kaart in het verleden op AGP4x gedraaid heeft ;)
Heb zelf nooit een Radeon 9700 Pro gehad dus kan ik niet over meepraten..
Het moederbord zet de agp snelheid automatisch om in de juiste snelheid.
Ik kom van een Gf4 4200 ti welke agp 4x is en simpelweg het uninstallen van de oude kaart en de nieuwe monteren heeft mij weinig tijd gekost alles gaat vanzelf.
Daarbij komt dat het moederbord beperkt is met zijn instellingen op de bussen dat kan gewoon niet fout gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb een (goedkope) 500 watt voeding in mijn kast zitten en de molex op de videokaart gewoon aangesloten. In de bios staat alles zo'n beetje op [AUTO] dus ik denk de AGP selectie ook maar dat kan ik niet meer zien omdat de PC niet eens meer opstart.

Tevens heb ik de videokaart ook al in een andere computer geprobeerd en daar was toen geen probleem. Ik zal vanavond maar de voeding uit de PC waar hij het wel deed in de PC met het P4S8X moederbord stoppen en kijken of het echt een voedings probleem is.

Wordt vervolg.

PS als iemand iets anders weet dan hoor ik dat natuurllijk nog steeds graag.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mischien even nog wat om te proberen?

1. Een andere (lichte) videokaart in je pc zetten kijken of je dan wel beeld hebt.
2. Zit je kaart niet helemaal recht in het slot? kan hij namenlijk ook van gaan piepen.

Wanneer je ook geen beeld hebt met een normale kaart vrees ik maar 1 ding.
agpslot beschadigd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding geprobeerd en krijg nu geen piep toon meer te horen als ik de 220v aansluit. Kan de computer nu ook gewoon aan zetten, heb beeld en dan begint t'ie vrolijk met opstarten.

Op het scherm verschijnt de BIOS info over wat er allemaal aan geheugen en andere dingen in mijn computer zitten en dan bij de harddisk detectie ziet hij wel mijn harddisk (200 Gb Maxtor diamond) maar nokt daarna gewoon. Dit alles is dus nog voordat Windows echt opstart. Het gekke is dus dat de harddisk wel draait en gezien wordt maar ergens iets fout gaat.

Ik heb nu dus wel beeld (gelukkig) maar ook gelijk weer een ander probleem. Met mijn oude, half afgestorven, 9700pro (heel veel artifect, fan was overleden en te heet geworden denk ik) heb ik nog wel beeld en harddisk en start Windows wel gewoon op.

Iemand enig idee want ik ben helemaal lost

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

hoeveel watt is je andere voeding?

lijkt er op dat het een stroomprobleem is dus een voeding die het niet helemaal trekt.
Verder weet ik niet wat voor componenten je allemaal in je pc hebt zitten daar de specs ontbreken.
Ik draai hier een p4 2.4 @ 2.7 (northwood) 120gb harde schijf dvd speler/brander wat extra fans, een gf 6800LE en een sb live kaartje op een antec 300 watt voeding.
De kaart is oced tot zijn maximum en geeft geen problemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2.1 Ghz P4 met 200 Gb maxtor HD en een DVD brander. Verder geen extra fans of overklok gebeuren in mijn computer.

De voeding, de laatste die ik heb geprobeerd, is een Chieftec 300 Watt voeding en geeft op een andere computer AMD64 3200+XFX 6800+Maxtor 160Gb+WD 160Gb+DVD brander+twee extra fans geen enkel probleem.

De harddisk draait wel en wordt ook wel gezien in de BIOS en bij het opstarten maar wanneer t'ie aan de slag moet dan laat t'ie het afweten. De videokaart lijkt het nu wel te doen.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dan rest mij 1 ding te zeggen.
Een goede voeding doet wonderen in jouw systeem.
Ik denk dat ik met mijn huidige config het maximale haal uit wat mijn voeding kan leveren en dat er niet 1 fan extra bijgeplugd moet worden.
Er zitten bij mij nog extra 4 verlichte fans in en een extra koeler voor de NB.

Ik denk dat wanneer jij een 350 watt MERK voeding zal kopen dat al je problemen verleden tijd zullen zijn.
voor mij was het ook een gok toen ik mijn videokaart in mijn pc had geplugd tot hoever hij zou willen gaan.
Ik had puur geluk maar ik lees genoeg topics hier dat het voor sommigen niet afdoende is geweest en ze moesten overgaan tot de aanschaf van een zwaardere voeding

Pagina: 1