Toon posts:

[2003] Message naar andere TS-users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via mijn monitoring software een alert kunnen geven naar de terminal-server sessies van de systeembeheerders. Net send kun je niet gebruiken voor TS-sessies, msg.exe wel.

Ik kan nu binnen de monitoring software command uit laten voeren als reactie op een fout. Omdat deze software op een andere machine draait dan de terminal services gebruik ik rcmd.exe. Commandline zou er dan uit moeten zien:
rcmd \\<servername-ts> msg <username> Alert!

Het account dat ik voor monitoring gebruik wil ik niet teveel rechten geven. Ik ben nu zover dat het monitoring account een message kan sturen naar zijn eigen TS-sessie, maar nog niet naar die van andere users. Ik krijg dan deze foutmelding:
<username> does not exist or is disconnected

Kan iemand mij vertellen welke specifieke rechten ik hiervoor toe moet voegen aan dit monitoring account? (als ik hem domain admin maak gaat het wel, maar dat wil ik natuurlijk niet)

Verwijderd

Topicstarter
kick...

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Heb je al geprobeerd op het RDP-TCP protocol het 'message' recht uit te delen op dat account? (Zit in TS Configuration ....)

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Eraserhead schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:59:
Heb je al geprobeerd op het RDP-TCP protocol het 'message' recht uit te delen op dat account? (Zit in TS Configuration ....)
Dit hebben we ook al gedaan idd. Heeft niet geholpen... :(