Ik ben van plan een CC doos te maken met een pentium III 500mhz. Het Mobo heeft de Intel 440BX chipset. Ik heb gelezen dat deze max 130GB HD's ondersteunt. Omdat dit veel te weinig is ben ik aan het zoeken voor een oplossing.
Een ander mobo en CPU is geen oplossing omdat de traagste duron/sempron nog zo'n 60 watt trekken. (PIII maar 15watt
Ik heb de volgende config in gedachte:
- 1x 80GB op IDE met daarop de CC install.
- Daarnaast een PCI (s)ata controller bv. Highpoint, VIA, Prommise met 2x 300GB in raid 1.
Nu de vragen:
- klopt het dat de 440BX chipset maar 130 gb ondersteund?
- hoe krijg ik een losse (s)ata controller aan het werk in CC?
- Welk merk en type controller moet ik kiezen (in de categorie van ca 60 euro, zoals HighPoint 1520)
Ik lees op diverse forums nogal wat tegenstrijdige berichten. hopelijk wordt het hier duidelijk gemaakt
Een ander mobo en CPU is geen oplossing omdat de traagste duron/sempron nog zo'n 60 watt trekken. (PIII maar 15watt
Ik heb de volgende config in gedachte:
- 1x 80GB op IDE met daarop de CC install.
- Daarnaast een PCI (s)ata controller bv. Highpoint, VIA, Prommise met 2x 300GB in raid 1.
Nu de vragen:
- klopt het dat de 440BX chipset maar 130 gb ondersteund?
- hoe krijg ik een losse (s)ata controller aan het werk in CC?
- Welk merk en type controller moet ik kiezen (in de categorie van ca 60 euro, zoals HighPoint 1520)
Ik lees op diverse forums nogal wat tegenstrijdige berichten. hopelijk wordt het hier duidelijk gemaakt