TalpaTV Uitz. Gemist streampack (ideaal voor XBMC)

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155905

Topicstarter
Piepels,

TalpaTV zet streams van al hun TV uitzendingen op het internet (handig wanneer je een programma hebt gemist).

De streams zijn goed te kijken, maar kunnen niet tippen aan DVB/PVR recordings etc.. Echter het werkt normaal gesproken alleen goed in Windows met IE (evt. FireFox),

MAAR WIE WIL ER NOU TV KIJKEN OP ZIJN PC MONITOR ???

Okay, hier is dus het resultaat van een uurtje (edit: enkele uurtjes :) ) www.talpa.tv website rippen:

0.4 (nieuw): http://rapidshare.de/files/5628413/talpatvripper0.4.zip.html (1. verbeterde unix compatibiliteit, 2. alle afleveringen zijn nu genummerd (zodat je de uitzendingen met naam ook in volgorde kunt kijken))
0.3: http://rapidshare.de/files/5553672/talpatvripper0.3.zip.html (geen ongeldige bestandsnamen meer in windows)
0.2: http://rapidshare.de/files/5553284/talpatvripper0.2.zip.html (genereert ook .asx files (Windows))
0.1: http://rapidshare.de/files/5549849/talpatvripper.zip.html

Zie ook: http://talpatvripper.atspace.com/ voor dagelijkse releases van de streams

Dit is een streampack (.strm en .asx files (vergelijkbaar met .m3u voor mp3)) met daarin alle beschikbare streams van de uitzendingen van TalpaTV. Geordend in directories met de namen van de TV programma's. Alle streams zijn ontdaan reclame blokken (who needs those anyway ?).

Ik heb zelf het hele zaakje op mijn Xbox gedumpt in E:\Videos en het werkt als een tierelier in XBMC.

Het script (bash/coreutils) dat de talpa uitzendingen van www.talpa.tv trekt is bijgevoegd.

grts & Happy TV Time !

dpy

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 155905 op 28-09-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Tnx, update script werkt ook nice. De kwaliteit valt (uiteraard) wel wat tegen hier op HDTV, maar het is acceptabel en zie geen hick-ups. Kortom: goed werk!

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

de zip is hier corrupt?

! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Kan talpatv\ParelsenZwijnen\Hebjeevenvoormij?.strm niet aanmaken
De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Poging tot herstel van ongeldige bestandsnaam
! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Kan talpatv\tmp\ParelsenZwijnen\Hebjeevenvoormij?.strm niet aanmaken
! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Poging tot herstel van ongeldige bestandsnaam

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 45950 op 26-09-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 45950 schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:53:
de zip is hier corrupt?

! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Kan talpatv\ParelsenZwijnen\Hebjeevenvoormij?.strm niet aanmaken
! C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\talpatvripper.zip: Kan talpatv\tmp\ParelsenZwijnen\Hebjeevenvoormij?.strm niet aanmaken
Bestandsnamen met een vraagteken erin zijn niet geldig in windows. Je moet even die '?' vervangen.

nm, nieuwe versie:

0.3 (nieuw): http://rapidshare.de/files/5553672/talpatvripper0.3.zip.html (geen ongeldige bestandsnamen meer in windows)

(verwijdert het vraagteken uit de bestandsnamen).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155905 op 26-09-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Script werkt lekker!

Alleen jammer dat het update script alleen onder Unix werkt.... Iemand die dit misschien kan aanpassen zodat het ook onder Windows draait?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153981

Ik heb het geprobeerd met windows services for unix (http://www.microsoft.com/...ersystem/sfu/default.mspx)
wget is wel te downloaden voor windows, maar hij loopt stuk op 'seq' in regel 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Als ik de map naar mijn xbox wil kopieren (via de ftp-server van XBMC) dan krijg ik een paar foutmeldingen dat hij de bestanden niet kan overzetten. De eerste 4 submappen zijn geen probleem, maar dan krijg ik problemen.

Zou dit aan de lengte van de bestandsnamen kunnen liggen? De xbox kan namelijk maar iets van 35 karacters maximaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
jk_warrior schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:07:
Als ik de map naar mijn xbox wil kopieren (via de ftp-server van XBMC) dan krijg ik een paar foutmeldingen dat hij de bestanden niet kan overzetten. De eerste 4 submappen zijn geen probleem, maar dan krijg ik problemen.

Zou dit aan de lengte van de bestandsnamen kunnen liggen? De xbox kan namelijk maar iets van 35 karacters maximaal aan.
Ik had bij het kopieren geen enkel probleem.... maar dit gaat je natuurlijk niet verder helpen. Wat voor fouten geeft het ftp programma?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook geen foutmeldingen als ik het kopieer.

Als het alleen die seq is:

function seq
{
i=$1 ;
while [ $i -le $2 ] ;
do
echo $i ;
i=$(($i+1)) ;
done
}

Als je dit bovenaan het script plakt, dan werkt het ook 8)

have fun !

Edit:

Je kan ook de seq weghalen, maar die zit erin omdat talpa.tv soms bagger teruggeeft (ze gebruiken een loadbalancing webserver en alletwee hebben ze een andere versie van de website scripts :? )

Tot zover de techinfo :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 155905 op 27-09-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:21
Hahaha t wordt met de dag grappiger op internet!
Bedankt dpy voor het handige bestandje _/-\o_

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Anoniem: 155905 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:53:
Ik heb ook geen foutmeldingen als ik het kopieer.

Als het alleen die seq is:

function seq
{
i=$1 ;
while [ $i -le $2 ] ;
do
echo $i ;
i=$(($i+1)) ;
done
}

Als je dit bovenaan het script plakt, dan werkt het ook 8)

have fun !
Als ik het goed begrijp kun je het dus nu compilen en dan runnen ism wget en dan zou het moeten werken?

Als iemand dan ff een gecompilede versie ergens kan uploaden.... (geen compiler bij de hand hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456

Hier werkt het niet, de naam van het programma wordt niet correct ingelezen.
Output van het script:
Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=23" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=1" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=182" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=2" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=19" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=24" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=122" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=16" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=20" >
+---

Grabbing Program: <option value="/web/how/id=47822/progid=8" >
+---
PS: Aangezien ik de asx-files niet nodig heb, heb ik het maken van de asx-files al gedisabled (dit verandert niks aan de werking van het script, het gaat ook fout als dat wel aan staat).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 456 op 27-09-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153981

De big brother streams laten alleen het eerste blok zien (de .strm files, die anderen laten mijn xbox hangen).

Het mooiste zou zijn als dit in Python gehackt kan worden, dan kan het op de XBox zelf geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 456 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:46:
Hier werkt het niet, de naam van het programma wordt niet correct ingelezen.
Output van het script:

[...]

PS: Aangezien ik de asx-files niet nodig heb, heb ik het maken van de asx-files al gedisabled (dit verandert niks aan de werking van het script, het gaat ook fout als dat wel aan staat).
Er is natuurlijk altijd een risico dat het script stopt met werken zodra ze hun site aanpassen. (bijv. als half nederland dit script gaat draaien >:) . Echter ik heb het net ook nog even gedraaid en hij doet het hier nog prima, dus wellicht toch niet de juiste versie van bash/coreutils/wget ?

Nogmaals, ik heb het alleen getest in GNU/linux. Solaris heeft nogal quirky coreutils, dus dat zal wel niet werken. FreeBSD onbekend.

Windows gebruikers kunnen het misschien met cygwin draaien, maar ik heb het niet getest.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 155905 op 27-09-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 153981 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:18:
De big brother streams laten alleen het eerste blok zien (de .strm files, die anderen laten mijn xbox hangen).
Ik zal straks even kijken. Exp. Robinson, Gordon&Joling enzo zijn ook multistream .strm files en die doen het hier wel prima.

Misschien een nieuwere versie van XBMC proberen ? (Tip: zoek op piratebay naar XBMC GasGiver, dat is een solide build)

(Btw, het kan zijn dat tussen de streams het beeld even zwart blijft (soms wel een seconde of 15). Dan is mplayer in XBMC de volgende stream aan het cachen).
Het mooiste zou zijn als dit in Python gehackt kan worden, dan kan het op de XBox zelf geupdate worden.
Python trek ik echt niet, Layout&syntax moet je niet mixen vind ik. Misschien dat ik ooit nog eens Ruby support hark in XBMC, tot die tijd run ik af en toe dit script wel ff op mijn linux box.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155905 op 27-09-2005 23:07 ]

• Frostie
Python trek ik echt niet, Layout&syntax moet je niet mixen vind ik. Misschien dat ik ooit nog eens Ruby support hark in XBMC, tot die tijd run ik af en toe dit script wel ff op mijn linux box.
Kun je dan af en toe de nieuwe streams ergens neergooien? Want ik krijg het niet voor elkaar om die dingen te rippen ook met die unix kit voor windows wil het niet lukken....

Topicstarter
Frostie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:40:
[...]

Kun je dan af en toe de nieuwe streams ergens neergooien? Want ik krijg het niet voor elkaar om die dingen te rippen ook met die unix kit voor windows wil het niet lukken....
Er is een nieuwe release: 0.4 (zie post bovenaan)
Tevens: dagelijkse dumps van de streams.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zodra ik thuis ben, ga ik dit scriptje en de streams ook maar eens uittesten!

Misschien een idee om deze streams ook in een (dagelijks geupdate) xml-bestandje aan te bieden? Op die manier is het voor een python programmeur volgens mij een eitje om een soort uitzending-talpa-gemist-scriptt in elkaar te zetten?

Topicstarter
scorpion303 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:15:
Zodra ik thuis ben, ga ik dit scriptje en de streams ook maar eens uittesten!

Misschien een idee om deze streams ook in een (dagelijks geupdate) xml-bestandje aan te bieden? Op die manier is het voor een python programmeur volgens mij een eitje om een soort uitzending-talpa-gemist-scriptt in elkaar te zetten?
Er is nu ook een programs.xml.gz op http://talpatvripper.atspace.com/programs.xml.gz

Happy Hacking !

dpy

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
Kan die man die al die coole uitzendinggemist dingen voor XBMC maakt hier niet wat voor scripten?

Verder is het een chill script

dpy: Geen groeten of je nick onder je post ajb :)

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2005 22:46 ]

Topicstarter
Ik heb vanavond gemerkt dat er inderdaad problemen zijn met .strm files waarin de 2e stream van een andere server komt (str1.talpa.tv versus str2.talpa.tv).

Ik kan er voor zorgen dat de files worden opgesplitst naar: _1.strm, _2.strm etc.. voor alle afzonderlijke blokken.

Dit heeft als voordeel dat je een soort van, noem het "chapter" indeling krijgt waardoor je makkelijker kunt zoeken.

Het nadeel is dat een aflevering niet langer meer in een keer afspeelt in xbmc.

Als iemand een elegantere oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Ik kan ook de .strm forceren om alle streams van dezelfde server te nemen, maar ik weet niet of dit gaat werken met die encrypted vage files van talpa.

Dit alles geldt niet voor windows en de .asx files. .asx files zijn sowieso bedoeld om meerdere streams te kunnen bevatten.

grts,

dpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er waren problemen met de automatische update op de website (talpatvripper.atspace.com), maar dit komt vermoedelijk door de maximale grootte van de upload bestanden.

Ik ben overgestapt op tar.bz2 (gebruik winrar oid), omdat dit aanzienlijk in ruimte scheelt.
Pagina: 1